• Im yours

Tantvarning6

Jättegrattis Fjosok, o lycka till med nästa skjutövning.

Soldemor; Jättekramar till dig min vän. Usch, utfrysning är nått jag förknippar med vuxenmobbing. Jag hoppas att du orkar konfrontera honom om vad problemet eg är. Som många sagt så verkar det vara störe än en ny kattunge i huset.

Min förr så rekordstarke man verkar ha förvandlats till en mer ynklig variant. Hmmmm ........ så kan det gå. Jag menar trots alla kriser han genomlidit sedan hans mamma dog, så har han knappt visat vad han egentligen känt av rädsla, smärta m.m. Fan, han kunde faktiskt ha varit död! Nu då jag börjar "tveka", "ifrågasätta" vårt förhållande verkar stålmasken rivits av. Varför ska det vara så svårt för vissa att visa sig "mänskliga"? Han behöver faktiskt inte vara okrossbar!

Jag har varit sjukt trött sedan i torsdags, sover och sover mera Sitter just nu o går igen de andra tre gruppmedlemmarnas treatment. Det ska ges konstruktiv kritik i morgonkväll. Sedan har vi teoriföreläsningar med Brian ett par kvällar in på nästa vecka. Men det är ljuvligt att ta in så mycket nytt stoff

Ha det så bra mina vänner, höres snart!

• Im yours

Hej mina söta goa vänner.

Blomman; Jag känner igen situationen så väl. Robin var iofs något äldre då vi flyttade hit till Örebro från norrland. Men oj vad han saknade sin storebror o alla kompisarna. Det var precis som du så fint beskriver, att det skär i hjärtat på en. Han grät - jag grät. Han skrev texter om saknad, o längtan o.s.v. Vi pratade jättemycket om det här - jag vet inte exakt när el hur det vände. Men nu är även han en "trälig örebroare"

Han var uppe och hälsade på flera ggr under loven.
    Hade kontakt med kompisarn via msn, olika spel.
    Några kompisar har varit här hos oss.
    Jimmy, storebror ansträngde sig verkligen för att visa att han alltid finns där. No matter what. Sandra, syrran gjorde likadant.

Det finns tyvärr inga optimala lösningar söta du. Sånt här tar den tid det tar. Jag hoppas att det löser sig för er grabb. Här kommer massor av kramar på vägen.

Ha en skön dag!!!!!

• Im yours

Hej, hej! Kramar till alla som är sjuka. En extra till lilla Katja♥

Varför ska man behöva bråka om allt? Vi hade en diskussion ang svininfluensan, o det lutar åt att vi vaccinerar oss. Ska ju upp och träffa Smilla, och de väntar tillökning + att Lasse tillhör riskgrupen.

Jag fick en massa shit för mitt skrivna 2.a treatment. Det var rätt och riktigt, hade svårt att koncentrera mig o hitta flytet Satt dock uppe nån timme i natt och handskrev ......
    Sonen hade oxå fått shit av en lärare, vilket innebar att vi var två muntergökar på måndagkväll. Men som sagt vi tar nya tag!

Usch, jag påverkas mycket av höstmörkret i år. Iaf, jag har en ständig längtan till Paris. Nu såg jag att just en sådan där drömlägenhet på 7.e våningen med takterass, o utsikt mot La Tour Eiffel är till slau. Oh lala ...... jag viiiilllllll!

Jag längtar även efter glögg, saffransbullar och pepparkakor.

Klart jag hänger med på en "snabbmats-resa"

Syns och hörs sedan. Kramar till alla!

• Im yours

Haha, men jag då? Vad ska jag göra i byn. Personal shopper åt Didis kanske

Kramar från en mulitrött tant.

• Im yours

Hej!
    Cantaton; Vad skönt att din pappa är på bättringsvägen. Inte lika bra med ditt hälsotillstånd min vän. Hmmmm ....... jag skickar ner en ängel som tar hand om dig.

Solde; Verkar som att din man har intagit strutspositionen, samt börjat prata galematias. Skilja sig för att du tagit in en kattungen i hemmet - Nej tack, den är svår att svälja även för mig som konspirerar ihop med filmfigurer hela dagarna Stå på dig min vän! Skickar ut ännu en ängel som stödjer dig i detta.

Blomman; Jag ser verkligen fram emot att flytta till Småland, funderar på om jag inte borde komma ner och hälsa på dig snart. Som sagt, känns som att vi har mycket att snacka om söta du.

Frulle; Härligt att denna morgon börjar bra för dig snygging. Man borde faktiskt börja fånga in känslan av glädje/frid/lycka etc bättre. Och ta fram de gånger då livet känns surt.

Kjell; Lova mig att du inte börjar producera dokhussåpor.

Idag ska jag och en kompis tanthusera på IKEA. Vädret är oberäkneligt ....... perfekt för en stilla vandring på varuhus.

Ciao!!! Kramar från mig.

• Im yours

Ett hej mitt i natten

MV; Jag känner igen mig så mycket i din beskrivning. Då jag flashbackade förra året, så kunde minsta lilla ljud skrämma livet av mig. På riktigt .......... nu är det betydligt bättre, och har varit det ungf sedan jag fick komma till traumamottagningen.

Men visst är jag fortfarande skör, o vad ska man säga. Det behövs inte ett världskrig för att jag ska hamna i hjälplöshets-tillstånd. Ibland vill jag bara packa en väska, ta flyget till "mitt" Paris. Jobba där, och köpa den där lägenheten med takterass. Usch, hela sambogrejen med Lasse känns just nu som en fotboj runt mina fötter, och jag känner inte att det är "vi". Utan mer som att; Bättre fly än illa fäkta. Vad skönt att precisera sina känslor i konkreta ord.

Söta du här kommer en extragosig filt, aptitlig mat, choklad och en massa kramar till dig. Det blir bra vännen.

Sonja; Jag tycker gott att du kan ta dig en liten jäkel då och då Du låter sådär härligt upprymd som jag skulle vilja vara.

Fjällbruttan; Vilken tåga det är i dig kvinna! Traktor- snöskottning, fönsterputsar-race, o allt under graviditet. Ditt ärkeas borde darra då du tar till orda.

Thinker och Didis; Jag går gärna på IKEA och strosvandrar, förundras över påhittigheter, och hissar/dissar prylar. Men så kommer monteringsbiten, o jag avskräcks omedelbart. Köper med mig en matta och drar därifrån

Solde; Du befinner dig antagligast på dansk mark med dina snygg, snygga katter. Ha det dejligt min vän!

Frulle; Vad skoj, ett välbetalt litet äventyr bland shejkar, palats och olja i kranarna. Jag träffade en riktig saudisk prins nere i Limasol på Cypern en gång. Allt var underbart förutom hans livvakter

Blomman; Kära du, vad mycket du åstadkommit på kort tid. Jag är full av beundran. Själv har jag en hög med handväskor på hallgolvet, men vet inte var de bör placeras för att liksom hamna rätt. För man bör väl ändå byta väska om så bara för att matcha dagens outfit; Långtröja och tights, haha.

Lillabruden: Jädrars vilken solstråle du är!

Cantaton; Härligt med bra kritik. Du har oxå en sådan där reserv-energi depå. Fantastiskt hur du forcerar fram till bra beslut. Grattiskramar.

Aleta; Pratade du om färdiga chokladpraliner, typ hemgjorda

Vet ni vad mina vänner! Vi är alla en massa olika människor med så mycket god vilja, så mycket glädja, så mycket kärlek, så mycket empati att det räcker och blir över.

Föresten så snackar jag så mycket om tanttråden i min vardag, att mina vänner nuförtiden bara nickar jakande ♥ ♥

• Im yours

Tjohej!

Solde; Vad kul att höra. Jag har aldrig förstått varför inte alla som älskar, någon ska få gifta sig med denne.

Frulle; Om ni orkar riva i åt hantverkarna så hitta nån som gör det. Snarast! Sådär kan ni väl inte hålla på ......... skickar ett paket tegelstenar och en massa jävlar anamma.

Blomman; Ja, vad säger man om sånna människor. För att inte tala om de som ville ha häst. Hur korkad får man vara?

Cantaton; Känner igen mig i din situation. Bara att vänta och se min vän. Hade jag bott närmare hade jag med glädje sett den teaterföreställningen.

Fjällbruttan; Håll dig lugn ett par dagar nu ♥

Ingen nämnd och ingen glömd. Kramar.

• Im yours

Lillabruden; Ett stort grattis till lägenheten, o pms-tanten bör kvickna till. Annars, hota med tantarmén.

Frulle; Usch, känner i mig. Och följ nu blommans råd söta du!

Fjällbruttan; Hmmmm, har de regnat praliner? Mumsfillibabba.

Jag har en massa huvudvärk, måste byta ut mina läsglasögon.

Kramar / Tant Liz.

• Im yours

Hej, här sitter tant Liz och plitar

Sonja; Härligt med ett sånt besked, dessutom har de så mycket känsla i sig. Det då jag hör om sånt, som min bild av dagens "skola" ljusnar. Och vad himla kul för Katja

Frulle jag hoppas att "tanden" känns bättre redan idag. Det finns knappt några ord för det du genomlider. Kramar i massor, skönt att hantverkarna är färdig. Så ni får lugn och ro vad gäller bostadsbiten. Har glömt att säga att er lilla Bella, ser gooooooooooooooooooosig ut.

Solde; Din man verkar inte göra det lätt förs sig, hoppas nu bara att han köper de där rosa grejerna

Blomman; Sickna härliga kissekatter, de bör väl ha kommit ut ur dimman vid detta laget. Hoppas jag!

Aleta; Kan jag inboxa dig ang chokladpraliner. Jag känner ett stort behov av godsaker.

Själv städade jag igår, hela dan. Hade ju hävt ut alla miljoner grejer från klädkammaren. Och äntligen börjar det likna nått, m tid tog det. Hoppas att kuna fönsterputsa idag, kom snö inatt. Så ........... vore härligt med tanke på adventsstök. Jag har oxå börjat spela julsånger, precis som Cantaton. Riktigt underbart.

I torsdax fixade jag en present till vår föreläsare i scriptwriting, från oss i gruppen. Han blev så där härligt, ärligt jätteglad. Han skulle ta med sig kort och allt till London där han idag firar sin 50 årsdag. Gud vad jag älskar såna genuina glädjestunder.

Mmmmmmm ...... nu skulle det inte sitta fel med en lussekatt, är saffransnörd Pepparkakor och ljus att tända finns hemma, så jag fortsätter min lördagmorgon med det.

Kramar och änglavakt till alla tanterna. Ha en härlig helg friends. / Tant Liz

• Im yours

Lillabruden; Fasiken vad tråkigt med lägenheten, hoppas dock att det ordnar sig. Kramar.

Svar på tråden Tantvarning6