Ett hej mitt i natten
MV; Jag känner igen mig så mycket i din beskrivning. Då jag flashbackade förra året, så kunde minsta lilla ljud skrämma livet av mig. På riktigt .......... nu är det betydligt bättre, och har varit det ungf sedan jag fick komma till traumamottagningen.
Men visst är jag fortfarande skör, o vad ska man säga. Det behövs inte ett världskrig för att jag ska hamna i hjälplöshets-tillstånd. Ibland vill jag bara packa en väska, ta flyget till "mitt" Paris. Jobba där, och köpa den där lägenheten med takterass. Usch, hela sambogrejen med Lasse känns just nu som en fotboj runt mina fötter, och jag känner inte att det är "vi". Utan mer som att; Bättre fly än illa fäkta. Vad skönt att precisera sina känslor i konkreta ord.
Söta du här kommer en extragosig filt, aptitlig mat, choklad och en massa kramar till dig. Det blir bra vännen.
Sonja; Jag tycker gott att du kan ta dig en liten jäkel då och då Du låter sådär härligt upprymd som jag skulle vilja vara.
Fjällbruttan; Vilken tåga det är i dig kvinna! Traktor- snöskottning, fönsterputsar-race, o allt under graviditet. Ditt ärkeas borde darra då du tar till orda.
Thinker och Didis; Jag går gärna på IKEA och strosvandrar, förundras över påhittigheter, och hissar/dissar prylar. Men så kommer monteringsbiten, o jag avskräcks omedelbart. Köper med mig en matta och drar därifrån
Solde; Du befinner dig antagligast på dansk mark med dina snygg, snygga katter. Ha det dejligt min vän!
Frulle; Vad skoj, ett välbetalt litet äventyr bland shejkar, palats och olja i kranarna. Jag träffade en riktig saudisk prins nere i Limasol på Cypern en gång. Allt var underbart förutom hans livvakter
Blomman; Kära du, vad mycket du åstadkommit på kort tid. Jag är full av beundran. Själv har jag en hög med handväskor på hallgolvet, men vet inte var de bör placeras för att liksom hamna rätt. För man bör väl ändå byta väska om så bara för att matcha dagens outfit; Långtröja och tights, haha.
Lillabruden: Jädrars vilken solstråle du är!
Cantaton; Härligt med bra kritik. Du har oxå en sådan där reserv-energi depå. Fantastiskt hur du forcerar fram till bra beslut. Grattiskramar.
Aleta; Pratade du om färdiga chokladpraliner, typ hemgjorda
Vet ni vad mina vänner! Vi är alla en massa olika människor med så mycket god vilja, så mycket glädja, så mycket kärlek, så mycket empati att det räcker och blir över.
Föresten så snackar jag så mycket om tanttråden i min vardag, att mina vänner nuförtiden bara nickar jakande ♥ ♥