• Sonja68

Tantvarning6

Strålande nyheter ang pappa Cantis!
    Vem säger att du inte tar ansvar?!
    Du har ju verkligen haft en tung period nu iom pappa och teaterprojekt och allt annat. Sånt tar på krafterna.

Jag ska snart pallra mig iväg på kören, men jag är proppmätt så jag vet inte hur det ska gå !

• Sonja68

Pisspotta Ja, den var bra, hahaha!

Tack för komplimangerna ang fotona. Min kompis är ingen proffsfotograf alls, men jag tycker ändå det var värt att vänta just på hennes foton, för hon har ändå liiite koll på ljus, skuggor osv. På de andras foton var det antingen med en hand här eller ett huvud där, skakeliskak osv.
    Nu gäller det bara att välja ut några bra OCH att lyckas med konststycket att redigera. Jag har varken program eller kunskap Vore så kul att kunna ta med sig till familjen i Ryssland och ge i nyårspresent. De hade väntat sig redan i somras förstoringar...

Mulle, vad är det för problem med Zacken?

• Sonja68

Tycker ni inte att Fjällbruttan varit tyst länge nu? Jag är orolig!! Någon som har direktkontakt med henne

• Sonja68

Nej men just det! Jag hade ju glömt julborden! Det är säkert därför hon är så osynlig. Nä, oroa dig inte nu Blommis, det var inte min mening... Jag hade bara glömt det där med julborden.

Har druckit lingonglögg nu efter körrepet. Lite skrovlig i halsen *hrm, host-host* Jättegott!

• Sonja68

Nu ska jag slänga mig i duschen, flörta med maken så kanske han ger mina ömma axlar och nacke massage. Mina axlar är uppe vid öronen nuförtiden

Körledaren frågade varför mina flickor inte var med på Julspexet med Kalle Ankas jul. Jag slingrade mig ur det hela, med en nödlögn. Jag har lite dåligt samvete faktiskt. Men jag HADE meddelat i god tid att de inte skulle vara med.
    Men alltså, det blir för MYCKET bara med allt! DAnsuppvisningar, julspel på skolan, lucia, julmusik, ryskafester mm.mm.
    Både ungarna och jag måste få VILA. I helgen som var, var vi bara hemma hela familjen och bakade pepparkakor, lagade mat tillsammans och grejade på. Så underbart. Visst julspexet fick stryka på foten, men so what!

• Sonja68

Nä, nu är det Spakojnoj notji (God natt)!

Sov gott, jag känner att mina ögon håller på att trilla igen nu.

• Sonja68
    Fjosok skrev 2009-12-09 23:25:18 följande:
    Har just sett en Ronald Joyce, långärmad råsidenklänning modell klassisk, enkel och hur vacker som helst säljas på eBay för £5. Den gick minst på £900 ny, dvs över 10 000 spänn ...cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dllVad tycker ni om den?
    Fjosok, den var faktiskt vacker! Tror den är jättesnygg när den sitter på en människa istället för att hänga på en galge.

Cantaton: Det där programmet, det är inte för svårt för en amatör? Jag är jättedålig på sånt där...

Heloise: Renault Laguna skulle jag också vilja ha, när min Golf har gjort sitt (vilket är mycket snart misstänker jag). Men det var nog ingen kombi jag tänkte på. Finns typ nån halvkombi har jag för mig. Men min make sa blankt NJET
    Han vill bara ha stora, läskiga bilar. Vi har en Toyota RAV4 och den tycker han är på tok för liten och vill att jag ska ha den som andrabil. Själv vill han ha nåt ännu större !! Om det är något som vi är TOTALT oense om så är det just bilar...
    Min Golf är perfekt till mig och ungarna att puttra fram i mellan hemmet-dagis-jobbet.
  • Sonja68

Jag hamnade i luciarepet igårkväll. Hjälpte diskantstämman lite. Jag kan ju de där sångerna utan och innan samt alla verser som skall läsas. Ungflickorna läste innantill både noter och texter och såg lite skumt på mig när jag kom in och körledaren bad mig hoppa in. Inga papper hade jag heller, så hon jag ställde mig bredvid trodde nog att jag skulle be att få se med henne. HOn såg måttligt road ut. De tänkte nog; jäkla gamm'kärring
    Sedan tittade de på mig storögt när jag kunde alla sånger utantill.
    Tordes inte säga att jag varit med i kyrkans luciatåg och sjungit a capella och utantill dessa sånger i...få se nu... snart 20 (!) år.
    I ett av luciatågen vi hade var faktiskt en 19-årig Markus Fagervall med. Han var stjärngosse! Han gick musiklinjen i vår kommun och vi hade luciatåget tillsammans med dem, då körsång ingår i utbildningen. Finns bildbevis på det. Körledaren visad min T fotot en gång och gissa om hon fick ögon som tefat
    "Men mamma, du står ju brevid Idol-Markus!! Känner du honom?!"

• Sonja68

Nu tog jag i lite, jag har ju inte varit med i luciatågen de senaste sju åren... Men ändå. Liiiite erfarenhet har man trots allt.

Svar på tråden Tantvarning6