Precis! Det är det jag inser. Alltså, hela den här flyttprocessen och dessutom hela vår fertilitetsbehandligsresa och allt som pågått senaste tiden. Det har redan varit.
Håret rasade som värst ungefär i månadsskiftet sept/okt och under någon månaad. Det är ju först nu man ser hur tunt det blivit.
Men faktum är att jag varit väldigt rädd om mig sedan vi kom och låtit kroppen vila väldigt mycket. Det tog bokstavligen tvärstopp där ett tag och jag bara grät och sov och det var helt tömt på energi.
I ett sådant läge finns ingen energi till klämkäcka saker som "ta en rask promenad ska du se att du blir piggare" utan man måste få däcka ett tag. Det har jag redan gjort och nu börjar jag känna att det åtminstone börjar komma en lust att få undan kartonger, fixa och dona LITE och kanske tilloched börja ta någon promenad ibland...
Sedan vet vi ju alla vad bra kost betyder och motion och hela killivitten.
men visst I´m yours, man borde kanske kosta på sig ett läkarbesök för att få blodprover tagna så de får kolla att det inte är något totalknas i kroppen som jag inte fattat.
Cantaton skrev 2009-12-09 11:16:33 följande:
passion, se håret som en varningsklocka och ta hand om dig. Men faktiskt är det så att man tappar hår ett halvår efter att man har gjort något. Så vad hände i typ juni/juli? Det är det som påverkar dig idag... B-vitamin hjälper hår, hud och naglar. Och B-vitaminbehovet ökar av stress. Däremot kommer ju inte ett extra tillskott att B-vitamin "bota" din stress, så ta itu med den också. Kram till dig!