• Cantaton

Tantvarning6

Jag har tänkt tanken, men pratat med dem på centret idag och de tror att jag hamnat på en platå och vill att jag ger det en vecka till innan vi ska bli oroliga för något annat. MEN de facto hade jag gått ner 1,4kg den här veckan, så det var bättre än jag lyckats se här hemma. Vår våg har svajat ett kilo hit och dit liksom... Och 1,4kg är ju bra för en vecka - dock inte så bra som de förväntar sig av mig som är så ung och tränar så mycket. Men som sagt, en vecka till och har det inte lossnat då kan det vara värt att kolla.

Bobou, haha. I så fall har de fått en väldigt tacksam kund. Jag bryter inte dieten pga dem.

Soldemor skrev 2009-10-14 17:14:49 följande:
    Skulle det kunna vara så, att din kropp tror att du håller på att svälta ihjäl och därför drar ner all förbränning till miniminivå?
  • Cantaton

Åh vad härligt att höra om jobbet!

didis skrev 2009-10-14 19:09:21 följande:
    Bra jobbat, Cantaton!Min egen motivation sviktar rätt rejält, ena veckan är jag jättenoga för att nästa vecka både dricka vin och äta kakor (fast sällan samtidigt om det är en förmildrande omständighet).Idag har jag varit på ett kanonbra seminarium, om ansiktsfrakturer (jaja, jag vet, bara tandläkare går igång på ansiktsfrakturer). Det bästa var att det var hos min arbetsgivare, som jag alltså knappt varit hos eftersom jag är i Jkpg, så det bådar verkligen gott för framtiden!! I morgon ska jag auskultera där hela dagen, skitkul!Det bästa är att tom barnen säger att jag ser så mycket gladare ut nuförtiden och riktigt strålar jämfört med för ett halvår sedan. Och tro sjutton det! Nu är det ju roligt att gå till jobbet!!
  • Cantaton

Jag är lite dålig som vid denna sena timma ännu inte har sjungit för Soldemor. Sjunger "Ja, må hon leva, ja, må hon leva, ja, må hon leva uti hundrade år.."

• Cantaton

Mmm, jag kommer att övergå till en sådan diet efter mina fem veckor på Xtra Jag har många kilon jag vill ner, men jag tar det gärna i en sund takt. När jag är klar på Xtravaganza har jag väl gått ner de "akuta" kilona liksom. Mitt mål är att nå min målvikt 1 juni 2010.

Diz skrev 2009-10-15 00:30:22 följande:
    Grattis Solde! Tittar in nu innan jag lägger mig. Mycket att göra fortfarande, en hel del omstruktureringar på jobb, en hel del barn att ta hand om hemma... Sen går jag ju på Viktväktarna med grannen, ingen dunderkur som xtravagansa eller vad det nu hette, men mitt mål är inte i första hand att gå ner, utan att lära mig äta bättre och mer "sunda" portioner - vikten kommer i andrahand. Har iofs gått ner 2,3 kg på tre veckor, trots gräddtårta, chips osv för det har jag fått spara ihop till. Jag gillar dieter som låter en äta "allt, men inte alltid".
  • Cantaton

Och både diz och Im yours - nu är också toppenduktiga!

Idag ska jag på företagsmässan på Älvsjömässan. Sen ska det repas barnopera. På lördag gäller det.

• Cantaton

Jag jobbar också hemifrån idag, för att kunna öva. Lite störande för andra att göra det på kontoret Framför allt när det är sopranarior

Sushi, vad gott!

TinkerBelle skrev 2009-10-16 13:49:06 följande:
    Svischar in här en sväng och säger hej!!!Har skurat både badrum och toalett idag. Nu ska mken ta mig på en sen lunch och äta sushi. Han jobbar hemmifrån idag...Jätte mysigt faktiskt.
Svar på tråden Tantvarning6