Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning6

När jag kollade på det tredjue gången hade det kommit dit en röd hand... så nu har jag varit bitchig och amält det

The bitch is back...

Fjällbruttan skrev 2009-11-04 12:05:10 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3590668.htmlFö mig ser detta ut som ren reklam, men jag fattar inte hur man ska anmäla om det inte finns nåt inlägg... hur gör man??

• Fjällbruttan

NÄ NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG!!!!!
    DUNDRAR IN MED EN JÄTTEKVAST OCH BÖRJA SOPA.....

Alla dumma bakterier och virusar förpassas raskt ner i en box som aldrig går att öppna igen! Trötthet förpassas till en kudde där man lämpligen kan hämta den om man behöver sova en stund.

Hantverkare skruvas upp bak i ryggen till max så det går med ilfart att fixa Frulles lägenhet och Bella kan inte bli sjuk för allt är bortstoppat! Oönskade graviditeter existerar inte!!

Ett stycke hjärna inhandlas och sättes på plats hos Soldes man så han förstår vilken pärla han är gift med, en speciell kattälskande gen finns inmonterat vid inköp och fås med utan extra kostnad

Cantatons pappa kommer givetvis att bli superfrisk och ingen bettskena behöver inköpas eftersom Cantaton får en personlig massör som ryms i hennes byrålåda och kan tas fram vid behov!

Mulle eller Blomman åläggs att inboxa mig eftersom jag är så jävla korkad och efter så jag fattar inte allt om knepiga trådar... och hinner ju inte läsa allt, men fablernas värld vet jag vad det är

Lilla K och hela Sonjas familj blir frisk idag (eller senast imorgon)så det kan äta minst ett maxmål till i veckan och baconsjuka existerar inte längre hos tanterna, hör ni det??!!

I övrigt skall alla nu vara friska, glada och livet ska vara toppen......

och fan vad tråkig denna tråd skulle bli... suck!

Ja tyck om ji!

Förresten ska jag nog slå mina äldre barn lite när de kommer hem...
    Ungarna fick ballonger att leka med igår med lilla Puff.. tror ni inte de kommer på att de ska rita gubbar på dem, kul i och för sig, tills Puff också vill...
    Och ritar på med sina tuschpennor som är så bra för att de går att tvätta bort från allt...
    så resultatet blir tuschkladd överallt utom på ballongen där det inte fastnar! och sen kommer hon på att hon ska tvätta ballongen i handfatet.. kladd i hela badrummet... STÖÖÖN!!

• Fjällbruttan

Frulle, om man ska hitta nåt positivt i alt elände så är det väl att hotellfrukostar brukar vara gott

• Fjällbruttan

Heloise och Blomman löses härmed från sitt tidigare uppdrag...
    jag har läst, grubblat och konstaterat att jag är i alla fall inte lika bakom flötet som vissa andra.... Tycker Panzers symbolik var mycket tydlig! Men vet man inte vad saker står för verkar det bäst att skrika högt, för då får man rätt... eller??

Jag och min man har bokat tre nätter på Plaza i Umeå nästa helg
    Jullhandla, middag med vänner, bio och sova gott utan barn såtr på schemat.. och så FRUKOST Vi ska tom. träffa vänner och äta brunch på söndag där innan vi länsar Ica maxi och åker hem

Förresten, har ni en tvååring som behöver nåt att göra, ge dem ett block med post-it lappar... det kan de fnula med lääääänge... så mamma hinner läsa dår-trådar

• Fjällbruttan

TinkerBelle skrev 2009-11-05 10:19:14 följande:
    . Fjällbruttan – vilken härligt initiativrik liten du har där hemma! Förpassa snabbt kvasten ner i puffs händer så ska du se att huset snart är genom sopat om än inte rent...

Åhh..hon kan!!
    Igår smög hon ner i källaren utan att jag märkte det, dök upp med ett brak och vår gigogantiska sop som vi sopar med i pannrummet..Hur hon fick upp den för den svängda trappen har jag ingen aning om!
    -Titta mamma, Saga är jätteduktig, ska sopa Nisse... (vår arma undulat)
     Sen brakade hon in i vardagsrummet och slog ner allt som var löst och jagade fågelstackaren...och vrålade som en besatt när jag snodde sopen av henne...

• Fjällbruttan

">

Tack snälla Panzer!!! Så här ska mitt hus se ut, och grodan passar min hjärna bättre

Var så jävla arg när jag satte mig här så jag har tom. ringt älskling och bölat i telefon!
    vad som hänt?? Ärkeaset...
    Kommunikation nej tack säger han, och har med andra ord inte meddelat en jävla massa, som att helt plötsligt tänker han vara hemma till veckan OCH JAGA till helgen... visst kan jag väl ha barnen?? Ehhh.. du skulle ju inte ha dem helgen därpå för du skulle på fest, så vi ändrarde vår resa tills nästa helg... men nähä.. då kan vi inte åka då heller! Tack så jävla mycket!
    Puckot svarar då:-Jamen ni är ju två mot en så då vinner ni och kan ju fara!
    Det är för fan inte det som det handlar om! Det handlar om att meddela i tid, jag är GÄRNA med mina barn, jag älskar att vara med dem, nåt jävla två mot en existerar inte!

Men så kom jag hit och fick skratta åt Panzers inlägg och hitta ett hus som passar mig
    Tack för att du förgyllde min dag!
    Och tack till alla andra som orkade detta egoilägg!!

Ska läsa om rymdblommor som gått nuts nu.........

• Fjällbruttan

Tack för alla uppmuntrande tillrop:-d

Jag vill köra traktor och skotta snö, och så vill jag baka tårtor till alla bröllopspar som Kjell och Solde ska viga!
    Annars kan jag brodera och läsa böcker i Heloise bibliotek... nä vänta, jag vill ha ett café i Heloise bibbla så vi alla kan fika tillsammans!!

Älskling får bygga en backe och ett liftssystem så han kan dundra runt med alla sina maskiner som han bott i sen barnsben

Vi kommer!!!

Ärkeaste har vikt sig och tänker inte jaga, men jag har sagt att jag ill prata med älskling så får vi se hur vi gör... jag är sur och tänker INTE TACKA honom!!!

• Fjällbruttan

Hej alla underbara kvinnor! och hej K, FochP

har just kommit hem från en snöskottarsväng, vi har fått över en dm så jag har dundrat runt i traktorn
    Men först stärkte jag mig några timmar hos bästa väninnan, och tog med andra bästa väninnan+barn i traktorskopan upp till L, hon har så isig och brant lång backe så det krävs kättingar och fyrhjuldrift Däe vräkta vi i oss mackor och sen våfflor och massor med thé och lite lagom med skvaller medans barnen busade! Så skönt! Saga har egen stol i traktorn och sov sen ngott medans mamma skottade!

Underbart att höra om din pappa Cantaton! Blir så glad för er skull!

Och Sonja, vad skönt att ni börjar krya på er.... behöver hon verkligen sjunga ajm bääd...? Borde väl vara Ajm well
    Är så underbart när barn sjunger! Inget av mina kan ta en ren ton med det gör inget, huvudsaken de har kul!

Soldemor, jag håller med de andra damerna... stå på dig!
    I mina ögon verkar han göra sig själv till ett offer och sen skylla allt på dig, för då har ju inte han ansvar för nåt... samtidigt som han trycker ner dig för att få känna makt över dig, låter för mig som psykisk misshandel... been there and done that.. ärkeaset var proffs på det! Men det är ju så att man är två i ett förhållande, och allt är bara inte ens fel, och särskilt inte en katts fel....
    Surar han och inte vill ta hjälp utifrån så ni kan nå varandra(vilket inte behöver betyda att ni blir lyckliga för det, men kanske förstår varandra bättre) så tycker jag du ska ta dina katter och gå! Hårt sagt, men jag tycker att du är en strålande människokännare och har stor empati, det ska han inte ta ifrån dig! Han borde glädja sig åt att du älskar ditt jobb... varför då vara elak??
    Kramar i massor till dig!

Psst.. finns det nån chokladpralin med jordgubbar i?? Den är min i så fall

Jo förresten, vi far till Umeå, aset har inte ens sagt till barnen att han ska jag så med andra ord ljög han för mig.... han erbjöd sig ju att vara hemma, så då får han vara det!

• Fjällbruttan

Jag är dum i huvudet, jag är dum i huvudet... *trallar vidare..*

Tv:n står på, Saga kollar barnprogram och helt plötsligt hör jag speakerrösten säga:
    -Följ med Tingeling och hennes vänner till Älvdalen...

???????? -Men.. vad ska de göra i Älvdalen???
    Finns det verkligen nåt tecknat om Älvdalen????

Sen trillade poletten ner... Älvornas dal ditt jävla pucko som min äldsta dotter skulle ha sagt

Tror jag behöver sova en stund

• Fjällbruttan

Tittar in och väser hej...

Har slagit med halsfluss sen i fredags natt... fick pencillin igår och detta är första gången jag orkar sitta vid datorn sen i fredags..
    Orkar inte läsa ikapp nu, men tänker på er alla, jag saknar ju er!

Kram

Svar på tråden Tantvarning6