Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning6

Hörni mina allra käraste tanter: Jag tar och önskar er en synnerligen God och fröjdefull jul allihop. En som gnistrar och glimmar och är fylld av värme, glädje och julefrid.

Jag måste försöka låta bli att sätta mig här nu för det kommer massor av folk på tisdag och imorgon ska det hända en hel del om jag ska bli klar.

Tusen kramar till er allihop!

• passionsblomman

Tjabba tjena hallååååååå!

Nu äre bara idag också som huset är fullt. Imorgon åker syrran med hela sin barnaskara, hund och karl hemåt Jämtland.
    Pappa åkte på annandagen.

Min son har åkt till en kompis och syrran är i Växjö och hälsar på vår gamle morfar. Hennes nya kille har med sig sina två tjejer som är 10 och 12 och de är uppe i sitt rum och spelar spel. Sambon jobbar. Jag har laddat ännu en diskmaskin, hängt en tvätt och plaockat av en del här. NU är det dags för en liten BT-stund för första gången på en hel massa dagar.

Vi har haft det jättebra fast jag har hunnit ha ett eller annat mindre stressbryt och jag har ONT i hela kroppen igen, precis som efter flytten. Jag tror på allvar att jag börjat utveckla ledbesvär av något slag.

Vi har dansat långdans genom hela huset, eldat tomtebloss och sjungit för full hals, gått snöig vit vinterpromenad med pulkor och snöbollskrig, eldat i kakelugnen och tänt säkert tusen juleljus.
    Naturligtvis har vi också ätit så man nu helst inte vill tänka på det.
    En och annan gäst har hunnit bli febrig och däckad också och då är det bra att man har många rum så det går att bädda ner dem ordentligt och låte dem vara ifred.

Häromdagen skickade jag fäderna i huset iväg till äventyrsbadet med fenm av barnen. Ett mycket effektivt sätt att köra slut på ungarna och få ut lite överskottsenergi. Då kan också en mamma passa på att dammsuga och städa av toaletterna lite sådär i halvlek.

GUD vad mycket det blir och vad mycket disk och vilka stora kastruller med mat när man är så många!
    Fast roligt!!!

Igår var det skönt med lite lugnare tempo under dagen. Då var merparten av gänget iväg till Ljungby och syrrans killes syster. Då fick jag rå om sonens äldsta kusin som nyss fyllt 18. Vi satt framför brasan och snackade halva dagen och gungade gungstol och käkade godis.
    Jag har så svårt att greppa att det inte är hon som är den lilla lockiga halvmeterstösen längre. Det är 14 år sedan det var hon. Den lilla som släpar sin gosehund genom huset nu och är prinsessa, det är hennes lillasyster. Själv har hon flyttat hemifrån och reder sig själv. Vad hände?

Frisör är hon snart färdig också. Hon har klippt mig, så nu ser min glesa kalufs lite mindre katastrofal ut.

Nu ska jag kolla att det brinner i pannan och sätta på mer kaffe. Det finns kvar av Aletas underbara praliner...

• passionsblomman

Aleta, mjooo...*skrapar med foten i gruset*

Så är det ju, och stora delar av det där slitet är faktiskt helt flyttrelaterat, eftersom vi ju inte har packat upp våra grejor i höst utan först nu inflör julanstormningen ´tagit itu med alla kartongerna.
    Därför är det skönt att det ändå är en del som är till nytta totalt sett och inte bara rent julstök.

Sedan blev jag ju rätt ensam med allt eftersom idiotchefen på sambons jobb schemalade honom så att han bara var ledig EN dag innan jul. Det kunde vi ju inte veta i förväg.

Nu ska jag verkligen ta det lugnt och i Nyår ska vi inte göra ett smack utan bara varai vårt hus och typ läsa och se på tv.

Vad underbart att höra att lillflickans undersökningar inte visar på någgra allvarliga saker förresten! Och förtjusande med en läkar-förälskelse där mitt i eländet.

• passionsblomman

Cantaton, vad är det för dumheter! De måste ju meddela!!!

I´m Yours, orosmoln? Usch vad obehagligt! Hoppas det är något som kan blåsa iväg 'poff'

• passionsblomman

didis, dagarna innan jul köpte vi ett databord som skulle monteras ihop. Detta föll på sambons lott medan jag sorterade olika kartongers innehåll. När han hållit på hela kvällen och hunnit säga ett och annat mindre rumsrent läste jag med ett fniss för honom ur manualen. Där var en stor bild på en klocka som visade att det tar 15 minuter att montera dettaa bord.

Jag duckade lite när jag läste det.

• passionsblomman

Ååååh vad seg jag är idag!
    Nu fick jag sms från syrran att de är på väg hitåt igen. Dvs det är dags att at itu med dagens middag...

...snart....

• passionsblomman

Daa, berätta!
    Garantier har man ju förresten aldrig och skulle det värsta hända så behöver de ju veta om det iallafall så ni kan lika gärna berätta det tycker jag!

• passionsblomman

Usch! Jag vägrar räkna ihop julkvittona som jag lyfte ur plånboken idag! Januari måste varaden mest ångestfyllda månaden på året ekonomiskt sett för hela vstvärlden...
    Mat?
    Jag värmer gårdagens pasta på svag värme. Jag gjorde broccoli/champinjon och julskink-sås och penne.
    Imorgon får jag nog göra typ potatisplättar på all kall potatis som är över och på nyårsafton gör jag nog färsk pasta med någon god sås och strimlar kallrökt lax på alltihop.

Pålägget i huset är ost, flatrökt ål och gravad lax i många dagar till. Kaffe julmust och sprit finns och en liten liten flaska skumpa är inhandlad.

Jag behöver bara mina nyårsraketer...

Svar på tråden Tantvarning6