• Daa

Tantvarning6

Låter klokt. Att ducka alltså.
    passionsblomman skrev 2009-12-28 18:02:43 följande:
    didis, dagarna innan jul köpte vi ett databord som skulle monteras ihop. Detta föll på sambons lott medan jag sorterade olika kartongers innehåll. När han hållit på hela kvällen och hunnit säga ett och annat mindre rumsrent läste jag med ett fniss för honom ur manualen. Där var en stor bild på en klocka som visade att det tar 15 minuter att montera dettaa bord. Jag duckade lite när jag läste det.
    Im yours: trist med orosmolnet. Hoppas det går att ordna upp.

Cantaton: helt oacceptabelt att du blir behandlad på det viset. Hoppas att du får jobbet som du tänkt.

Didis: det finns tillfällen när man är till störst hjälp (både för sig själv och sin älsling) genom att hålla sig ur vägen. Om jag hör maken fräsa av frustration när han håller på med något, går jag till ett annat rum så han får sura i fred (fast givetvis först efter att jag konstaterat att ett extra par händer inte hjälper). Jag tror att det är så han vill ha det.

Vi har diskuterat idag huruvida vi ska berätta för våra föräldrar om den fina julklappen (som jag försökte antyda lite diskret om här i tråden. Tyvärr var jag lite för långsökt, är jag rädd. I alla fall så väntar vi barn igen ). Tänkte att det kan ju vara skoj för dem att få höra även om det är så tidigt att det inte finns några som helst garantier. Vill det sig illa kan det ju gå lika illa som sist.
  • Daa

Vi kom väl fram till att det kanske är lika bra att berätta. De lär ju ha räknat ut att vi försöker (och beroende på hur observanta de är kan de nog ha fattat misstankar under julhelgen. Mamma är lurig: hon verkar inte ha någon koll alls, men på många områden brukar det visa sig att hon bara väntar på att man ska berätta själv ).
    Enda nackdelen med att berätta nu är att de också måste bli besvikna ifall det värsta händer. Men den bördan bär de nog gärna, när jag tänker efter. Och så slipper de oroa sig över att vi väntar förgäves på en ny graviditet.
    Jaha, då var jag lika övertygad som maken. Då ska vi bara hitta rätt tillfälle.

passionsblomman skrev 2009-12-28 19:14:58 följande:
    Daa, berätta!Garantier har man ju förresten aldrig och skulle det värsta hända så behöver de ju veta om det iallafall så ni kan lika gärna berätta det tycker jag!
  • Daa

Tack, Didis! Det är faktiskt första barnet. Vi var inte så tidiga i starten, men det är ju sånt som man inte alltid rår över.
    "Små kräk" Tur att det kan sägas med kärlek (min man är ibland "det lilla kräket", särskilt när han är ledig och inte jag)
    Svårt att dölja graviditeten när det blir på det viset.

• Daa

Något äldre än snittet för första barnet: 33 och 32.

"Faktiskt":et hamnade liksom där för att du undrade om det var andra barnet eller om vi hade fler.

didis skrev 2009-12-28 20:08:54 följande:
    "faktiskt" - en försynt fråga... hur gamla är ni då??
  • Daa

Ja, det där med att de skurar toaletterna lär vi få vänta på.
    Hade väl helst fått barn tidigare, men man måste ju först träffa han den där potentiella barnafadern. Nu är vi tacksamma över den här graviditeten och hoppas att vi får ett barn den här gången.

• Daa

Cantaton: jag kom just tillbaka efter att ha sett Avatar. Jo, det var en lång film. Vi såg den i 3D och jag kände mig åksjuk nästan hela tiden. Men det skyller jag på den lilla krabaten som har bosatt sig i mig.
    I vilket fall som helst höll jag mig vaken, fast jag smånickade till under reklamen innan filmen

• Daa

Bruttan: har redan kramat om dig i den andra tråden, men här kommer en till kram.

Tack, alla, för lyckönskningarna!

Önskar er ett gott och fint nytt år.

Hoppas er nyårsafton blir trevlig.
    Många kramar.

• Daa

Hemma hos oss blev glädjen kortvarig. Nu ska vi lära oss leva med att vi har förlorat ännu ett barn. *gråter*
    Tidigt i graviditeten, visst, men vi hoppades så.

• Daa

Mycket fint lapptäcke, Heloise.

Tack för alla kramar och deltagande. Vi vet att det kommer att kännas bättre igen, men det kommer att ta tid. Det var ett hårt slag.

dfk: igår tog jag faktiskt fram mitt korsstygnsbroderi som legat orört i sådär två år. Fin terapi (och det är ju faktiskt skoj att se motivet växa fram).

• Daa

Jobbigt, Cantaton.

Jag sitter och väntar på att det ska bli dags att åka till sjukhuset. Har jag riktigt fett huvva otur har det tillstött någonting. Som om det inte räckte med sorgen.

• Daa
    (ler åt några av inläggen här uppe)

Cantaton: skönt att du hört av sambon. *drar en lättad suck* Hoppas du får må bättre snart.

Förmodad liten infektion blev domen. Liten kur med antibiotika. Surt som tusan att det skulle bli krångel, men nu är allt kollat och jag är omhändertagen. Det enda jag vill nu är att tiden ska flyta på och min kropp ska hämta sig igen.
  • Daa

Heloise: jag vill också ha helg hela tiden. Eller iaf lite oftare och/eller längre.
    Är ÄL på gång?

• Daa

Vet inte hur de där stickorna fungerar riktigt, har inte testat.
    Har inte kollat febern idag. Känner mig illamående och väldigt trött. Det kan vara biverkningar från mitt pillerknaprande.

Heloise skrev 2010-01-09 18:25:02 följande:
    Nope, enligt mina beräkningar så skulle det ha varit idag, men inte enligt stickorna, fast det var två streck idag( men om man läste på förp så stod det att den ena skulle vara mörkare, och en var mörkare men fel linje)så det kanske är på gång i morgon eller nått? Men känner mig iaf nöjd med att jag valde att test för jag har alltid trott 8-9, men det kan ju lika gärna vara 11-12. Är det bättre i febern?
Svar på tråden Tantvarning6