Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning6

Tjing, vaken tidigt idag för lilla vild är hemma md mamma och myser...
    Ljusen är tända och adventsstjärnorna glittrar, och det är sådär alldeles lagom skumt så man inte kan se dammtussar, MYCKET BRA!!!

Sonja, glöm inte gratta K idag, såg på Bolibompa i morse att hon har namnsdag!

För övrigt vart jag vidrigt avundsjuk på din ansiktssmörja
    Själv fick jag fotmassage av gubben igår och tvingade han sen att massera mina axlar, jag sov som en liten gnu i natt!

Grisar med snuva gillar vi inte, men män som gnäller är banne mig värre!
    Dags att isolera karln ett tag och så säger du att nä USCH, jag vill inte bli smittad!! Du måste sova i garderoben lilla gubben för jag och dottern ska ha stora sängen
    Hoppas allt går bra för er! kramar!!!

Kramaen till alla som jag glömt kommentera eller skriva till.... tyvärr funkar inte hjärnan bättre för att jag sov i natt...

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-11-25 08:27:50 följande:
    God morgon Fjällis!Ja, jag kom på det att det är ju ingen ide att storstäda innan jul, för det är ju så mörkt ändå så ingen ser hur dammigt och skitigt det är Bättre att städa EFTER jul, när det börjar ljusna litegrann!Jo, vi har grattat Lilla K. Fröknarna på dagis kramade om henne när hon kom. Hon blev så glad Jag är skämmigt dåligt bevandrar i Västerbottens fjällvärld, men måste ändå fråga; Är Hemavan och Tärnaby långt från er Vi är lite sugna på att åka dit med våra vänner som kommer från vårt stora grannland i öster, nån gång i februari. Vet inte var bästa skidåkningen är. Försökte kolla på lite boende också, men hade svårt att hitta stugor/lägenheter för typ 10 pers. Måste kolla vidare.Kram!

Tärnaby är 11 mil ifrån, hemavan 13....
    Men Kittelfjäll är bättre Förstås
    Kolla stugor på Blocket, där kan man hitta mycket! Eller Hemavans stugservice, tror jag det heter, de förmedlar stugor.

• Fjällbruttan

Håller med dig, Gränsen är lite för tidigt i februari!
    Stor stuga med två master bedrooms och sen smårum verkar vara vettigt för er,
    har inga kontakter i Hemavan elelr Tärna att förmedla... tyvärr.

Enda jag har koll på är här hemma i byn

Gubben kör pistmaskin för fullt nu så han är lycklig i alla fall,
    de döper tom sina pistmaskiner! Just nnu har de en hyrmaskin medans de väntar på den nya som de klurar på namn åt, den förra hette lilla gumman, och den dessförinnan lilla hjärtat!
    Känner mig utkonkurrerad av en stor röd maskin med enorma krafter

• Fjällbruttan

http://www.hemavanservice.se/sv/boende

Här är en bra länk....
    Och snart blir jag väl anmäld för reklam... å andra sidan bor jag inte där och känner inte en kotte som hyr ut nåt...

Jag vill ju ha turisterna till min by  

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-11-25 09:51:16 följande:
    TUSEN TACK Fjällis för länkarna. Hemavan-länken spar jag, den var superbra, precis vad jag var ute efter! *Lägger till den till Mina Favoriter*Ska googla lite på Kittelfjäll oxå, vet inte så mycket om det stället, annat än att där bor en underbar tant , kanske det är DIT vi ska åka?!

Välkommen, jag har ju stug-koll här
    Inboxar dig senare med länkar så jag inte blir strypt av moderatorerna
    Vilket jag i oc för sig i så fall förtjänat denna gång

Frulle, drick en whisky!! I förebyggande och i övningssyfte

*Viftar vilt med fjädrar och slår på bongotrummor för att mota bort alla bakterier*
    AAAAAAAAAAAeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiyyyyyyyyyyy.... hubba hubba hubba...dunk dunk dunk

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2009-11-25 10:44:33 följande:
    Kan säkert vara sängmöss, ja!

Kan vi få låna en jägare av er till sommaren?

hur går det för lilla fröken?

Och hur går det för dig?? Och den humörssvängande maken??

• Fjällbruttan

....och grötigare gröt...

Tack gode gud att ni finns så man får le lite!!

Jag är piss-sur just nu, karln kommer hem, är grinig, LÄMNAR mig med sin pappa som bara dök upp som gubben ur lådan , (som vanligt!) och sen kommer han hem, lyssnar absolut inte på vad jag säger till honom om julbord och bokningar för familjen(det är lite strul som vanligt eftersom hans föräldrar RÄKNAR med att jag ska boka OCH veta hur dags de vill gå och hur många de är...)och sen drar han totalt fel slutsatser!
    Tillslut får jag i huvudet att HAN minsann måste gå och laga mat så lilla vild inte behöver svälta ihjäl för att jag är så jävla sur!
    Jamen tack för det!!!!
    Och du vet när och vad hon åt till mellis?? Eller???

Jag är så förbannat trött och less så jag bara grinar, och när jag vill gå upp för att komma undan en stund, ja då är jag en jävla surkärring...

JA DET ÄR JAG!!! Nåt mer han vill säga eller??

Förlåt, behövde bara få kräkas!

Han kan f-n stanna hemma imorgon så far jag på ultraljudet själv, vill bara få några timmar ensam just nu!

Cantaton, krya på dig!! Mumsa morötter doppade i vitlökscreme fraiche, nyttigt och bakteriedödande

Mv85, tryfflar är perfekt, men jag som är lat beställde mina hos pralindrottningen

Solde, hon låter fullständigt underbar!! Men är det inte dags för maken att pussa lite på dig nu som tog hem en så underbar prinsessa  

• Fjällbruttan

didis skrev 2009-11-25 19:37:46 följande:
    Fjällbruttan - sicken typ! Kom hem till mig, du kan få sova i min bäddsoffa, glögg bjuder jag på Så kan gubben stå där och laga mat så mycket han gitter och äta den själv när resten av familjen sitter i godan ro och mumsar lusskatter! Lite långt att åka kanske men du är varmt välkommen!

Tack!!! Ska snart sätta mig i soffan och kolla på de stackars bönderna och ska förbanne mig värma glögg och låtsas att jag är hos dig
    Gubbf-n ignorerar jag bara för tillfället!

• Fjällbruttan

Åh, glömde ju att skriva, han drygade ut pannkakssmeten jag gjort, för det skulle ju inte räcka... och sen gick han ner i källaren och började greja där...
    Ehhh.. höll inte lillan på SVÄLTA  ihjäl??
    Så jag gick och stekte pannkakor, hon började glatt äta medans han bara sa att han kunde minsann steka sina själv...

Så jag tog tallriken jag ställt fram åt honom med pannkakor, plastade in den och ställde ut den på kallaltan och gick och satte mig vid datorn...
    Jag tänker äta en mackasen, just nu har jag ingen aptit.. men han fick steka sina egna sabla pannkakor!!

Blomma beordras ocså att knapra på morotsdieten

Svar på tråden Tantvarning6