Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning6

Men snälla lilla Blommna, vet du inte de grundläggande principerna???

Kakor och praliner som bryts till bitar är jättenyttiga för då trillar kalorierna ur!
    Och varm dryck är alltid nyttigt mot förkylningssymptom!
    Och i nybakta bullar som fortfarande är varma har kalorierna inte stelnat än så de kan inte fastna i kroppen!
    Annars går det bra att äta och gå samtidigt för då gör man av med mer än man äter

• Fjällbruttan

Nu ska jag gå och värma glögg och sätta mig i min fåtölj...
    Då kan han minsann inte komma och försöka gulla sen...BAH!!

Kram till er alla från surtanten!

• Fjällbruttan

Hej tanter

tack Kjell för att du förgyllt min dag, ska genast gå upp till barnen  och säga att numer nyser man i knävecket
    Och jag kan förstå din fru, jag har haft en katt som trodde att han var en hund

Vi hade en lugn första advent... jag jobbade till tolv natten innan, maken skulle vara ledig, men -20 gjorde att snökanonerna skulle gå Så vi fikade med hans föräldrar, sen sov vi med lilla vild på em och så var vi en stund på julskyltning, fast det finns ju bara 3 affärer så den var inte så våldsam
    Och lilla vild fick rida ponny och var jättenöjd med det tills hon såg storayster åka bob efter ponnyn i full fart, då skulle hon minsann också göra det Det fick hon (det kostade 5 kr) och hon skrattade högt hela tiden

Sen grillade maken kött ute på grillen och vi mumsade potgratäng till innan han fick åka och joba igen till ett på natten..
    Och jag var ARG!!!! Datorn surkade ihop så jag hann inte fixa kalendrarna jag skulle göra... så vi fikade ett pånatten sen och mös bara han och jag

Nu sk jag julbaka med stora tjejerna som har studiedag

kramar till alla och jag tänker på er även om jag just nu bara är ego! Sorry...

Cantaton, underbart med pappa förresten,så glad för er skull!! 

• Fjällbruttan

Hej!

Sticker in skallen och talar om att jag lever, har inte hunnit läsa ikapp nåt och orkar inte just nu...
    Internet funkar igen men familjen är i kaos, svärfar störtade ut för deras källartrapp i lördags natt, slog skallen så han fick en spricka i skallbenet, höll i en jävla spritflaska som krossades under honom och ska av kroppspulsådern... blodet sprutade minst sagt..Förutom interkranielle blödning vid skalbenet som trycker på hjärnan.
    Han befinner sig på Iva och börjar långsamt återhämta sig, tack gode gud att manen är sjukvårdutbildad inom fjällräddningen, det räddade svärfars liv...
    och att det finns ambulanshelikoptrar!
    Har tillbingat senaste dagarna med att fixa larm och hemtjälnst till cancersjuka svärmor och försökt hålla ihop familjen och jag är så JÄVLA trött och ledsen just nu för jag oroa mig så för allt och alla!

Förlåt ett jätteegoinlägg, har saknat er enormt och återkommer när jag hinner!!

Kramar till alla!

• Fjällbruttan

Tvärtittar in för att önska alla en riktigt God Jul, hoppas ni får fira den som ni vill!
    Här har det lugnat ner sig lite, svärfar har kommit hem (jag bara stirrar på honom , förundrad över att han överhuvudtaget lever!!) men något virrig... och svärmor blir bara sämre..men imorgon tänker vi vägra elände och bara mysa, allt är förberett, utom att skala potatis, vilket ungarna tänker göra

Kramar i massor till er alla, ni finns ständigt i mina tankar, även om jag varken hinner läsa ifatt eller ens vara här just nu.. men I´ll be back!!

• Fjällbruttan

Hej! Är fortfarande i stadiet att jag inte hinner eller orkar läsa ikapp, men lite har jag lyckats snappa upp!
    Grattis Daa
    Här fortsätter 2009 sitt bästa för att klassas som decenniets värsta skitår månaderna nov dec med full kraft... jag vill bara att eländet ska ta slut!

Maken har legat sen den 26 med svininfluensa, trots vaccinering
    Han har verklligen varit toksjuk!! Men nu är han äntligen feberfri!!

Svärmor ligger på lassa igen, och vill inte ens komma hem... kan bero på att svärfar blivit en sur aggresiv gubbe sen han spräckte skallen.. och glömmer att hon är sjuk och skäller på henne för att hon inte orkar gå ut...
    Jag har blivit så fet att stolarna knakar, när fan tänker jag göra nåt åt det?? med andra ord minns han inte att jag är gravid..och så fortsätter det....

Bästa kompisens lilleman blev toksjuk i förrgår, flögs med ambulanshelikopter mellan två sjukhus och först hittade de inte nåt... sen upptäckte det tackochlov att det bara var blindtarmen, så nu är han opererad! Men blindtarmen han spricka innan de opererade, så han är en ynklig liten tvååring just nu.

Julafton var bra, tills maken pratade med sin bästa kompis på juldagen, och det visade sig att bästa kompisens pappa fått hjärtatack och dött på julaftons förmiddag...
    God Jävla jul!

Och jag mår toppen förutom ett järnvärde som ligger på 102.. hoppas det går upp för jag somnar jämt nu på soffan! Men jag kör traktor som en gudinna och skottar så snön sprutar, KVINNOR kan!!

Hoppas ni alla andra har det toppen och efter nyår ska jag hinna sitta här mera, för jag saknar er!!!

Gott nytt år och massor av kramar från ett snöigt Kittelfjäll!

• Fjällbruttan

Hej!!
    Hinner smyga hit en stund medans min FRISKA make är ute och kör traktor
    Idag ska jag inte gnälla ett dugg!! Vi hade en underbar nyårsafton!
    Slöade hela dagen, duschade och gjorde oss fina och var på mitt jobb och åt
    Jag var ledig!! Suveränt god nyårsmeny.. utom vitchokladmoussen, den tyckte jag var äcklig, men det var jag som gjort den så jag får klaga... alla andra tyckte om den.. kan bero på att jag har aversioner mot choklad just nu

Sen slöade vi hemma i soffan och såg Ice Age 3 och gapskrattade flera ggr!
    Tolvslaget firade vi i liften på hotell Kittelfjäll enl tradition, Makens chef bjuder dit liftpersonalen med familjer, smäller ett ton raketer typ och bjuder på skumpa, jättetrevligt! Dessutom vann team Saga "Henkes great fika contest 2009" så döttrarna var supernöjda!
    De har en fika tävlign i liften för att få dit godsaker (lite kluriga är de allt) och vi "spöade skiten ur konkurrenterna" som äldsta dottern nöjt uttryckte det

(ska se om jag kan lägga in en bild i galleriet på vinnartårtan)

Sen for vi hem, gosade en stund i soffan och somnade sen sött och sov till 10 allihop!
    Blev så stolt och glad mamma då döttrarna konsterade att det är så mysigt att fira nyår med er mamma och du är alltid nykter, så det är aldrig jobbigt!
    Kan bero på att jag alltid jobbar nyår annars... är ingen idé att börja dricka kl 23 på kvällen, så jag kör alltid och tar alla barn, och gillar det skarpt!

Kramen till alla och hoppas ni haft en underbar nyår!!

• Fjällbruttan

Cantaton och Heloise, grattis till nyårsbebbar i er i närhet
    Elsa är ett vackert namn, vi har en Elsa i bekantsskapskretsen och hon är söt som socker

Hmmm...måste sitta och klura ett tag på hur det betalar lön att stjäla....
    kanske en ny branch man skulle ge sig in i??

• Fjällbruttan

Hallå tanter1

idag har jag varit en jurt-morsa... dvs jag packade in alla barnen väl påbyltade i volvon och tog oss till backen
    dessutom tutade jag på turisterna som gick mitt i vägen, klantskallar!

Lilla Vild har klampat runt på slalomskidor för första gången(inte åkt), bäst av allt var nog att få ha nya hjälmen och att bli dragen runt av storasystrarna...
    Sen åkte storasystrarna snowboard medans mamma stånkade efter lilla vild som for runt hela området med en jäkla fart på benen... phu...
    Att jaga nån inpackad i skoterkläder (med byxor som jag inte kan knäppa längre) dunjacka och muskler som skakar av syrebrist var jobbigt(järnvärdet fortsätter att sjunka)... så vi tokfikade när vi kom hem och nu ska vi mysa framför en dvd!

Kram till er alla

• Fjällbruttan

jurt-morsa är inte dialektalt uttryck....bara ett norrländskt stavfel för hurt-morsa såklart 

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2010-01-02 17:30:36 följande:
    Jurt-morsa, jag såg framför mig hur du smällde upp ett mongoliskt tält och höll hov därinne! Kramar till er alla!

Tssss.... här har vi faktiskt kåtor

Skulle se snyggt ut att hålla hov i långkalsonger och raggsockor

• Fjällbruttan

Daa... kramar dig i den här tråden med, och sänder över en säck kramar att ta av vid behov!!

• Fjällbruttan

Ok... sällar mig glatt till tantfronten med låg humor, jag gapskrattade över kåt-morsor
    Blev ännu roligare när jag såg framför mig hur vi gick ett helt gäng på bio och såg på Sherlock Holmes...
    Jag vill också se den!!

Heloise, kan man beställa lapptäcken av dig, tycker det är underbart vackert!!
    Tror Elsa kommer sova som en prinsessa under sitt!

Min stora talang är att en gång om året försöker ja avsluta mitt tomtebroderi... det slår till sådär vid nov-dec skiftet, och tomten blir aldrig klar... suck!

Kram till alla

• Fjällbruttan

Åhhh vilket fint täcke!! jag skulle bli överlycklig om en vän hade lagt ner så mycket kärlek och tid till min bebis!! Så fint!

Gubben tittade förbi precis och såg täcket och sa-åh vilket arbete, så snyggt!!
    Då kom mellandottern och skulle kolla hon med och ville bums ha ett täcke, sen ville hon se en bild på dig coh sa på en gång-kolla, hon ser ju ut som Sarah Dawn Finer, sååå snygg!!! 
    Så sug i dig av kompilimangerna nu

Vart lite sugen på at leta fram tomtebroderiet igen, men nuska jag duscha och sen ska vi trotsa kylan igen och fara till kompisen E och fika... sen blir det middag på restaurangen där jag brukar arbeta ikväll, jag vägrar laga mat idag!
    Vi är flera familjer som ska dit, ska bli så skönt!

Kram

• Fjällbruttan

tamtaratamtamtamtaaaaaaaaaaaaaa:-d

vad är det för en dag?
    vad är det för en dag?
    jo det är blommans födelsedag!!
    hurra hurra hurra!!!!

grattias till världens finaste blomma!!!

• Fjällbruttan

Äsch!!!! Stavfel igen!!
    Bläääää!
    Grattias innebär INTE att jag druckit för mycket Sangria...
    Snarare att mina fingrar frusit fast i tangentbordet... -30 här..
    Desstuom ska det givetvis vara en ....
    Inte det där sura trollet... sorry!!!

• Fjällbruttan

Kram till eralla andra förresten!

Och nu vill jag höra Heloise... dregglade du mycket igår??
    Klart du får sjunga högt och falskt, du är ju SDF

För övrigt har vi nog inte det så kallt... svärfar meddelade att han hade -83
    Fast det bara är 75 m mellan husen.. tillslut fick han med makens hjälp fram att det nog var -33,8 i natt... Svullnaden på hjärnan har INTE lagt sig...

• Fjällbruttan

Blomman, kramar om hårt!!!
    Didis är klok, precis som MittIPrickBrud, låt ångesten pysa ut ett tag oc fokusera sen på en sak i taget... skitlätt att skriva, skitsvårt att följa...

Sen anser jag att det är onormalt att INTE få bli totalt genomledsen ibland!
    Ibland gör ju livet sådär jävla ont  (ursäkta uttrycket) så att det känns som hjärtat slits ur kroppen... varför dölja det??
    Och jag förstår fullständigt att du ville var prinseesa på din egen dag, man fixar juoch dolar för andra, nog är det trevligt om man får NÅN uppskattning när man fyller år?!

Förra året blev jag så förbannad på maken att han numera är förbjuden, efter 5 ÅRS tjafs runt min födelsedag, är förbjuden att fira den, då slipper jag åtnminstone vara ledsen över att han inte bryr sig....

• Fjällbruttan

Hej!
    Tittar bara in som hastigast i natten...
    Läste igenom tidigare idag och har skrattat och gråtit och nickat igenkännande..som vanligt

Vi var till svärmor igår hela familjen och tog farväl, men maken och hans pappa följde med hem, för hon skule minsann inta dö på ett par dagar så hon ville inte ha någon där som bara satt och hängde....
    Men innan jag for hem med barnen igår talade hon om vilka psalmer hon ville ha coh bad mig fixa allt.. en ära känns det som faktiskt!

Men ikväll har de vänt tillbaka, de ringde från kirurgen och cirkulationen har börjat svikta, och jag kan inte annat än hålla med maken, måtte det få gå fort så hon slipper lida mer! Nu har hon kämpat länge nog...

Värst är det med svärfar, som är synnerligen aggresiv just nu, virritg och rör till allt och dessutom toppar det med att bli stendöv emellanåt... är mest orolig över att han ska knäcka maken just nu...

Jag är hemma med barnen, både skönt och jobbigt, men maken ville at tbarnen skulle vara hemma och trygga, så det får bli så.

Kram till er alla, jag tittar in när jag orkar och hinner!

• Fjällbruttan

Här är det jobbigt just nu, så ni är mitt andningshål, tack för att ni finns!
    Och tack för alla stöttande kramar, de är jättesköna!!!

Svärmor somnade med sin hand i makens igår morse... lungt och stilla och även svärfar var lugn hela natten.
    Kvart i åtta somnade hon, samtidigt vaknade lilla vild och ropade högt efter mig och pappa, och lill-puff fick en fruktansvärd hicka... så svärmor svischade förbi och sa hejdå..
    Gårdagen tillbringade jag i telefon med alla syskon och nära vänner, första kontakt med begravningsbyrån osv..
    Tillslut kom maken hem vid åtta på kvällen, och jag kunde inte sluta krama honom, jag tror aldrig en dag varit så lång och aldrig att jag känt mig så långt bort från honom, det var fruktansvärt!
    Sen gjorde han nåt fantastiskt, drog på sig sina skoterkläder och for till stugan vid fjällsjön som var svärmors paradis, där tände han en marschall och satt och pratade med mamma i en timme.. och trots att de var full storm så brann marschallen med en stilla och klar låga...

Natten har varit orolig med mycket drömmar och frossa för hans del och lite feber i morse, men nu är han nere i mamma och pappas hus och ska "pilla" lite på mammas saker för sig själv en stund, klokt tycker jag!
    Och fantastiskt hur mycket han pratar och säger för att vara en tyst norrlänning...

Svärfar är kvar hos sin syster till imorgon så vi har nåt "dygn" ledigt..
    Onsdag blir det begravningsbyrån och så rullar det på...
    Men herreminje vad telefonsamtal det ska ringas!!
    Kommuns handläggare på hemtjänsten, hemtjänsten, banken osv...
    Tur man är en van "telefonapa"!

Cantaton, jag tar jättegärna hjälp av dig, om du orkar! Lägg inte energi om du behöver den själv, för vi fixar det ändå
    Om du vill kan du väl inboxa mig några solosångsförslag?
    Sångerska har jag, med en mjuk alt-stämma...
    Finns det någon sida där man kan lyssna på melodier som man kan ha på begravning?
    Tänker hela tiden på temat från Forrest Gump, men mannen minns den inte, för mig är svärmor en fjäder i vinden nu...

Och eftersom jag är lite av en "det kan vara bra att ha" har jag ett helt lager med verser till annonsen, nu ska bara maken och svärfar välja.

Kram till er alla!

Svar på tråden Tantvarning6