Här är det jobbigt just nu, så ni är mitt andningshål, tack för att ni finns!
Och tack för alla stöttande kramar, de är jättesköna!!!
Svärmor somnade med sin hand i makens igår morse... lungt och stilla och även svärfar var lugn hela natten.
Kvart i åtta somnade hon, samtidigt vaknade lilla vild och ropade högt efter mig och pappa, och lill-puff fick en fruktansvärd hicka... så svärmor svischade förbi och sa hejdå..
Gårdagen tillbringade jag i telefon med alla syskon och nära vänner, första kontakt med begravningsbyrån osv..
Tillslut kom maken hem vid åtta på kvällen, och jag kunde inte sluta krama honom, jag tror aldrig en dag varit så lång och aldrig att jag känt mig så långt bort från honom, det var fruktansvärt!
Sen gjorde han nåt fantastiskt, drog på sig sina skoterkläder och for till stugan vid fjällsjön som var svärmors paradis, där tände han en marschall och satt och pratade med mamma i en timme.. och trots att de var full storm så brann marschallen med en stilla och klar låga...
Natten har varit orolig med mycket drömmar och frossa för hans del och lite feber i morse, men nu är han nere i mamma och pappas hus och ska "pilla" lite på mammas saker för sig själv en stund, klokt tycker jag!
Och fantastiskt hur mycket han pratar och säger för att vara en tyst norrlänning...
Svärfar är kvar hos sin syster till imorgon så vi har nåt "dygn" ledigt..
Onsdag blir det begravningsbyrån och så rullar det på...
Men herreminje vad telefonsamtal det ska ringas!!
Kommuns handläggare på hemtjänsten, hemtjänsten, banken osv...
Tur man är en van "telefonapa"!
Cantaton, jag tar jättegärna hjälp av dig, om du orkar! Lägg inte energi om du behöver den själv, för vi fixar det ändå
Om du vill kan du väl inboxa mig några solosångsförslag?
Sångerska har jag, med en mjuk alt-stämma...
Finns det någon sida där man kan lyssna på melodier som man kan ha på begravning?
Tänker hela tiden på temat från Forrest Gump, men mannen minns den inte, för mig är svärmor en fjäder i vinden nu...
Och eftersom jag är lite av en "det kan vara bra att ha" har jag ett helt lager med verser till annonsen, nu ska bara maken och svärfar välja.
Kram till er alla!