Resa mera
Mina vänninor åkte med Holland cruises på Alaskakryssning
Mina vänninor åkte med Holland cruises på Alaskakryssning
ingen aning men jag frågar vidare
Kom hem igår. 22 grader o sol på dagarna. Enormt långa marathonpromenader. Roliga restauranger som kunde varit kulisser till Fellinifilmer, några par nya skor i packningen och en mycket nöjd gammal mamma. det är kontentan av helgen.
Charmigt hotell vid Pantheon, helt ok standard och fantasik takterass. Roms äldsta nu fungerande hotell var ett bra val. även påven fick sig ett besök
Nu är det bara jobbresor kvar i år. Wien, Tyskland ett par gånger. Inga nya länder alls på planeringslistan. Mina 32 (33 om man räknar Vatikanstaten*s*)
Jul skall firas hemma- bara maken o jag. Tidigare år har vi mer haft en "tomten är far till alla barnen-jul" men i år blir det bara vi två. Underbart. Nyår åker vi till Torekov med goda vänner. Öppen spis o bastu väntar.
Funderar på nästa års resor. En vecka på Mallorca med bästa vänninan i maj är på listan. Vi jobbade där för många många år sen. Några dagar i Palma o några dagar i Soller.
Vilken underbar lista Lapinette. Resedrömmar är ju livets salt. Vi står inför ett år men massor av högtidsdagar- mamma fyller 70, svärfar 90, maken 50, yngsta bonusen tar studenten, vi har släktkalas i tre dagar i Stockholm med baluns och Argentinabesök så det känns som det är det som kommer att ta tid.
Förhoppningsvis blir det kanske ett nytt land med jobbet- planerar en konferens i Dubai till våren. Håller tummarna att respengarna inte dras in
jag är ju en varm förespråkare av Sydamerika. Argentina är ju min förälskelse
E11a- vilken mysigt hotell. det ser verkligen underbart ut.
Vi funderar på att åka bort över jul- inte så långt bort. Är det någon som har något bra tips på hotell eller pesnionat?
vet inte om julstämning- det enda jag inte känner är för att det skall var för mycket gemensamhetsfirande
det lutar nog att vi stannar hemma i alla fall. Eller ett par dagar i Paris
just nu är jag på detta hotell
www.thorskogsslott.se/
himla trevligt ställe
Det där att hitta ställen som passar för julfirande. Antingen är det stängt eller så är det bussresa. Thorskog hade varit perfekt men de hade stängt. Så nu är hemmajul det bästa alternativet.