Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resa mera

Kollade precis samma site imorse och hoppas inte de har fel denna gång (till Madonnakonserten hade de tyvärr fel !)

Telis ... det finns något ovanför de där gråa, tunga molnen.

• Lapinette

Exakt! Vi har haft en i vårt kök (stor arbetslampa när vi renoverar). Man kan nästan ta den för en otroligt stark sol .

• Lapinette

Det svåra är att hitta ett ställe där man kan sitta så många men ändå lite avsides. Faros kom jag på bara för att jag var där för någon vecka sedan (innan Pink-konserten). Sen beror det ju även på vilken dag i veckan man hade tänkt sig. Det är ju enklare att få lite eget om det inte är en fredag - lördag.

• Lapinette

E11a - håller med om att jetlag verkligen är skittrist! När vi kom hem från Kalifornien tänkte jag näääh, nästa år åker vi inte så långt bort men man glömmer snabbt (eftersom jag nu sitter och tittar på Kanada).

• Lapinette

Jag klarar jetlag hyfsat medan det tar längre tid för maken. När vi åkte till SF led han av även av huvudvärk de första dagarna. Lite trist då man bara vill ut och försöka se så mycket som möjligt.

• Lapinette

Själv har jag suttit och samlat in information och kollat tåg, flyg och bilavstånd i Canada. Har de senaste veckorna varit lite inne på att besöka östra sidan med stopp i Montreal, Quebec och sen ta en vecka på Nova Scotia med lite valsafari, kajakpaddling och vandring. Samtidigt så blir det en hel del resa ... med just tåg, inrikesflyg, bil ... och man vill ju ha semester inte bara flänga runt. Det blev ju ganska så mycket "fläng" i Kalifornien... så en lugnare semester känns lockande. Samtidigt som vi inte är så bra på lugna semestrar men en mix vore skönt. Japp, så där sitter jag och diskuterar för mig själv just nu.

Hur ser era semesterfunderingar ut? E11a när ska ni i sådana fall åka till Patagonien?

• Lapinette

E11a - ja, Patagonien är nog bäst vår vintersäsong. Kan tänka mig att det är hiskeligt kallt annars.

Om vi åker till östra Kanada så blir det ingen "storslagen" nationalpark som man hittar i väster, så som Banff och Jasper utan mer hummer, val/delfiner, vacker kust. Fördelen med öster är att vi kan besöka Quebec som maken gärna vill besöka (fransman som han är) samt att det inte blir lika många timmars skillnad. Tror det är 5-6 timmar i öster medan i väst är det 9 timmar.

Fast visst lockar Banff och Jasper när man ser bilder därifrån. Oj, oj vad vackert!

Som sagt, inget är bestämt ännu ... kanske hamnar vi i Grekland istället.

• Lapinette

Och så sitter jag och tittar på resor direkt efter nyår. Har sååå mycket jobb, känner mig tröttare än tröttast och vill ha SEMESTER!!!

Har bl a hittat en vecka till Thailand. Lite lång resa för en vecka men om man ändå bara ska ligga under ett parasoll och sova, läsa så inbillar jag mig att det ändå kan vara helt ok. Sen så har jag tjuvkikat på Val d'Isere med Langley. Lite av samma koncept som vår resa i fjol enbart att vi inte blir där över nyår.

• Lapinette

Så nu har vi bokat resa till Thailand precis efter nyår. Ser fram emot slöa dagar och sol.

Svar på tråden Resa mera