Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resa mera

Ab fab - vi kände ett behov av sol annars hade det nog blivit skidåkning istället. November tog verkligen musten ur en.

• Lapinette

Jag läste någonstans att vi hade 17 timmar sol i Stockholm istället för typ 55 vilket var normalt för novembermånad. De där 17 timmarna kom nog den sista veckan på november .. så fram tills dess bara någon enstaka timme här och där.

• Lapinette

Låter som en förträfflig onsdagsaktivitet - bio. Har inte sett någon av filmerna och letar febrilt efter dvd med engelsk textning (så maken också hänger med och förstår).

• Lapinette

Förresten om någon har något bra biotips så tas det tacksamt emot. Jag har fått fyra biocheckar på jobbet som går ut i slutet av januari. Vet inte alls vad vi ska gå och se.

• Lapinette

Filmer som inte är på engelska alt. franska går tyvärr bort. Annars älskar jag Almodovar, italienska och kinesiska filmer. Hade en kompis som jag gick på bio ofta med och då på ganska så udda filmer.

Funderar på Chanel men så borde det väl komma ett gäng bra filmer så här lagom till jul?!

• Lapinette

E11a - för en gångs skull åker vi charter till Khao Lak.

Tar gärna emot Londontips då vi ska ta en trip dit i vår med svärmor (gav henne en Londonresa i 60-års present). Har själv varit i London typ 10 ggr men nu var det nog en så där 5 år sedan ... dessutom upptäcker man alltid något nytt varje gång. Det finns sååå mycket att se och göra.

• Lapinette

Mrs B - jag är ett stort fan av Tripadvisor. Gå in där och kolla vilken prisklass du kan tänka dig och sen får du upp massor med hotell. Sen har vi ofta bokat själva hotellet genom hotels.com men jag har alltid kollat på Tripadvisor för att se vad andra har tyckt om hotellet.

Ego - vi bestämde oss väldigt hastigt igår för att jag inte ska hänga med till Barcelona i år. Dels för att vi åker till Thailand i januari och dels för att vi känner att vi har sett det mesta av Barcelona vid våra sista två besök. Tanken var annars att åka norröver och bo på ett suveränt hotell jag hittat/läst om men de har inte öppet i februari så då kan det på något vis lika gärna vara ... och vi sparar lite kosing.

Istället sitter jag nu och googlar på sommarsemester. Kanada har jag lagt åt sidan för tillfället (har redan massor med info ) och är just nu på Korsika och Sardinien.

• Lapinette

E11a - maken har precis bokat New York tripp på min 40-års dag! Så det blir nog inget Canada i sommar. Känns nog med Thailand och New York som långdistansresor innan Midsommar. Så det blir att undersöka Sardinien och Korsika lite mer och sen har jag Slovenien/norra Kroatien som en annan favorit. Vill kunna blanda lite stad, med bad och promenad i natur.

• Lapinette

Så tjejer ... jag tar gärna emot lite New York tips!

• Lapinette

Tack tipsen E11a - ska sparas och kollas in.

Förresten ni som varit på Korsika och/eller Sardinen får gärna komma med lite tips. Har suttit och läst en hel del men attans så mycket man vill se och göra på 2 veckor.

Svar på tråden Resa mera