• Hemlig2009

Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?

Inbjudningskorten var inte så jobbiga att göra (gjorde 30 st tror jag) för då är allt spännnde, utan när man sen vill att resten ska matcha såsom placeringskort, festprogram och vigselprogram så börjar det bli jobbigt för då ska alla gäster ha varsitt... Men även det gick bra tycker jag, för allt detta är ju inför bröllopet och inbjudningskorten görs ju ganska långt innan resten.

Det som jag tyckt varit pest och pina har varit tackkorten. De är många fler än inbjudningskorten eftersom man oftast får gratulationer från flera håll, så 46 st såna skickade jag ut i förra veckan. Ville att de skulle vara likadana som inbjudningskorten...

Fick massor av beröm för våra trycksaker så det var helt klart värt det, men tänk dig för innan du gör för avancerad design bara!

BlomAnna skrev 2009-10-14 17:15:58 följande:
    Tack för tipsen. Är ju rätt pysslig så jag skulle kunna tänka mig att göra dem själv men samtidigt är det 36 st som ska göras och man vill ju att alla ska vara lika snygga Jag får nog fundera några varv till
  • Hemlig2009

Jag har skrivit ut texten på transparanta papper och fäst dem med "glue dots", ett underbart hjälpmedel i pysseltider. Googla så hittar du såna. Finns i olika storlekar.

Millanita skrev 2009-10-16 09:06:47 följande:
    Så du skriver ut direkt på trycksaken, dvs på pappret/materialet tillhörande kortet? Tänkte att man kanske skriver ut på ett annat papper och måste sen klippa och klistra in texten i själva kortet...Tack för tipset förresten Tror vi har publisher, är det ett svårt program?
  • Hemlig2009

Jag köpte färdiga kort som var 15x15 cm. Tycte det var värt pengarna...

Svar på tråden Inbjudningskort-köpa färdigt eller göra själv?