• BlomAnna

Erfarenhet från vistaprint?

Undrar om det är någon som har erfarenhet av att beställa inbjudningskort etc från vistaprint? De är billiga men är det fina kort?

Och hur löser man det med texten? När jag skrev in texten vi vill ha blir det jätt kosntigt. Måste man följa deras mall med värdpar och "nävara vid vår dotters bröllop"? Blir ju helknas

Hur löste ni det? Vad skrev ni?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Erfarenhet från vistaprint?
  • Flygande taxen

Jag har inte beställt inbjudningskort från vistaprint, men visitkort har jag beställt.
    Gick ganska snabbt och smidigt och man kunde nog ändra på texten hyfsat mycket. Men... mallarna var ju nog rätt så "fasta". Sen kan det lönas att passa på och nappa på deras erbjudanden också (de har alltid massvis med erbjudanden). Frakten blir dyrare men grejorna får du ju gratis.
    När jag köpte mina visitkort så beställde jag t.ex. en stämpel med mitt namn och tel.nr, en banderoll i PVC till bröllopsfesten och en bunt julkort, som var helt gratis.

Som sagt var, frakten blev ju bra mycket dyrare, men det var ändå billigare än att köpa allt enskilt från annat ställe.

• JustMeAndMyLove

Jag har bara beställt visitkort, de var jättebra att ha och göra med. Vet inte vad de har för priser på inbjudningskort och så men de var helt klart billigast på visitkort när jag kollade runt, dock är det några år sedan!

Men har de lika snabb och konkret kundservice som när jag handla där så skulle jag rekomendera dem som företag i alla fall :)

• Shiosan

Har användt dem mycket till att beställa kalendrar, visitkort m.m. och jag har bara positivt att säga om dem!
    Tycker att man kan anpassa mycket själv och att man får snabbleverans (utefter det alternativ man väljer) till väldigt billigt pris om man jämför med många andra bolag.

=)

• SoffeJP

Jag håller med om det där med texten. Hittade superfina kort där, men det blev konstigt när jag skulle skriva in. På vårt bröllop är det i alla fall inte våra föräldrar som bjuder in, utan vi själva. Hör gärna av dig om du beställer från dom. =)

BlomAnna skrev 2009-10-15 12:15:24 följande:
    Och hur löser man det med texten? När jag skrev in texten vi vill ha blir det jätt kosntigt. Måste man följa deras mall med värdpar och "nävara vid vår dotters bröllop"? Blir ju helknas Hur löste ni det? Vad skrev ni?
  • wolfie10

Vi beställde från Vistaprint och hade inga problem med texten.
    Nu hade inte vårt kort den typiska bröllopstexten på sig från början, utan mer en allmän festinbjudan, men det gick att radera textfält, flytta runt dem och självklart ändra texten. Gick även att lägga till extra textfält. Klicka på "avancerad redigering".

Kvalitén är vi mycket nöjda med (valde pappret med linneyta).

När jag registrerade mig hos Vistaprint ett par veckor innan vi beställde korten fick jag ett erbjudande om 20% rabatt. När vi sedan beställde glömde jag kolla om vi fick rabatten (klantigt), och så fort jag kom på det mailade jag dem och sa att jag ville ha rabatten. Pengarna var ju redan dragna från kortet, men de har sagt att vi ska få tillbaka det vi betalade för mycket. Så jag är väldigt nöjd med servicen också.

• HelenaO

Vi har beställt våra spara datumen kort ifrån vistaprint, de blev hur fina som helst! Jag pyntade dem lite extra med att klistra på strass från Panduro. Servicen var toppen, kan verkligen rekommendera dem. Du kan utforma och flytta runt texten på korten som du själv vill. Vi kommer säkert beställa vår inbjudningskort därifrån också.

• Red Scarlet

Jag beställde tackkort från vistaprint (finns bild i galleriet, de har också linnefinnish). Det var väldigt billigt och jag blev jättenöjd!

Jag blev lite oroad först för jag hade betalat typ 230kr extra i frakten för att få hem korten så fort som möjligt, men det tog typ en vecka extra att få hem dem (de fastnade någonstans). Dessutom finns det inga kontaktuppgifter till företaget i Sverige (de finns bara utomlands) utan man var tvungen att fylla i ett kontaktformulär på engelska..

Men efter ett argt mejl till dem fick jag tillbaka 300kr som kompensation (mer än hela frakten) och en STOR ursäkt. Så det skötte dem jättebra! Men ett tips är att beställa sakerna i GOD TID, jag tror att de kanske trycks utomlands eller dylikt så frakttiden kan vara allt från några arbetsdagar upp till en månad eller så beroende på hur mycket man väljer att betala (så var det när jag beställde iaf). Men lycka till!

• Red Scarlet

Angående mallen vet jag inte hur ni gjorde eftersom jag bara beställt tackkort, jag gjorde en helt egen mall och infogade bara egen bild (collagebild gjord i Picasa) och den text jag ville ha. Går det inte att göra så?

• BlomAnna

Hmm vistaprint verkar vara ett bra alternativ helt klart...får sätta mig in hur man gör med texten bara...

• BlomAnna

Jag fattar fortfarande inte hur man ändrar mallarna hos vistaprint, någon som kan hjälpa mig?

• Älvjsögirl

Hej - tycker VistaPrint är bäst på nätet, dvs bra priser och bra kvalité om man beställer något "högre snäpp" än det vanligaste de har att erbjuda. Vi beställde kalendrar x 10st, med våra egna kamerabilder, i julas och betalade lite extra för blanka bilder (tror jag det var) och vi blev mycket positivt överraskade! Visitkorten har jag oxå använt och de har varit super! Mallar - kan jag tyvärr inte hjälpa dig med dock ;) Lycka till!

• Nordiskbrud

Jag är inte nöjd alls

Vi beställde Save the Date kort därifrån, tyvärr så trode vi att färgen på kortet motsvarades av den vi såg på skärmen vilen var lite ljust rosa och väldigt snyggt mot den svarta texten (då tänkte vi ha rosa + svart som färger). Valde även det "dyrsaste" pappret. Men när korten kom var de kritvita Inget de tog ansvar för trots att det inte stod någonstans att kortet inte var rosa utan vitt.

När jag skulle sända i väg beställningen fick jag som sista alternativ välja om jag ville ha typ 100 adressetiketter också Nej tack tryckte jag på och vips så belv det en beställning som trots allt innehöll adressetiketterna och som grädde på moset gick det inte att ångra eller ändra i beställningen. Blev någon hundralapp dyrare pga det och ganska många hundra dyrare eftersom vi inte ville använda de kort som kom utan istället köpte andra.

Så nej, även om de är billiga så kommer jag nog dra mig för att beställa därifrån igen! (Billigt låter bra men om man i slutändan ändå måste köpa annat blir det tråkigt nog på slutet en dyrare historia).

• Nordiskbrud

Blir väldigt förvånd att läsa om er som fått kompensation eftersom vi verkligen fick stå vårt kast Ingen kompensation trots att färgen uppenbarligen inte stämde eller när jag angivit att jag inte ville ha något extra (som de ville pracka på) som ändå lades på ordern.

Tycker inte de varit speciellt shcysta eller det minsta tillmötesgående.

• junibrud2010

Jag tycker frakten är dyr på vistaprint.
    Jag har beställt både kalendrar och julkort därifrån

Nu sist en kalender.. Det skulle ta 3 veckor innan den skulle komma. Men jag fick den efter 2veckor

Svar på tråden Erfarenhet från vistaprint?