Kan jag skicka våra inbjudningskort i början av dec?
om vi ska gifta oss i slutet på maj? eller är det för tidigt?
om vi ska gifta oss i slutet på maj? eller är det för tidigt?
vi gifter oss 31.a juli, håller på att gör inbjudningskort nu, men har ingen aning om när vi ska skicka ut dom. tänkte ge dom till våra föräldrar på julafton iaf :)
men det kanske är lite tidigt att skicka till resten så långt innan. vad tycker ni är lagom?
vad är ett "save the date" kort? eller jag fattar innebörden av det, men har aldrig hört talats om såna.
Det beror på... jag tycker inte att det är för tidigt. Det är ändå 5 månader kvar fram till bröllopet och jag antar attni har satt OSA-datumet 1-2 månader före? Då är det egentligen bara 3 månader de har på sig att svara?
Vi skickade våra i februari och gifte oss i juli. Det är semestertider å allt, så därför skickade vi de redan i början på året =)
vi ska gifta oss 22maj och kommer skicka inbjudan 1:a-2:a veckan i januari och kommer ha osa 22mars!
vi skicka ut våra så att nästan alla våra gäster fick sin inbjudan på nyårsafton.
Vi ska gifta oss 15 maj och tänkte skicka ut innan jul eftersom folk måste boka boende.
martinako; Vi ska också gifta oss 31 juli och vi planerar att skicka ut inbjuda innan jul så att gästerna förhoppningsvis inte är uppbokade på annat i semestertiderna. Sen så ska vi försöka hålla kostnaderna nere så långt det går så då spar vi in på svae-the-day-kort en istället. Sen sätter vi väl OSA till 1 juli eller något sådant.
Vi ska också gifta oss 31 juli och kommer skicka ut inbjudningarna lagom till alla hjärtansdag eftersom bröllopet sker i semestertider...Tycker det är svårare med osa datum..vi har satt 1 maj eftersom vi måste boka boende till våra gäster men är 1 maj förtidigt osa datum??
vi gifter oss den 10 juli, jag tänkte nog skicka inbjudningarna först i mars (annars glömmer folk bort att svara resonerar jag). För att undvika att folk "av misstag" bokar bort sig för semester på vår dag tänkte jag lägga till ett save the date på julkorten iår +skicka julkort till alla vi tänkte bjuda (brukar vanligtvis ändå skicka till 60% av dem så det blir inte så många extra)
Helt OK! Bara smart att skicka i god tid så att alla har chans att planera så det inte krockar med nått i onödan.
Vi ska också gifta oss i maj. Den 15 de. Vi skickar våra vid jul, så att folk tror att det "bara" är julkort och sedan när de öppnar - Surprise!!