inte barn på festen - svårt dilemma?
Detta är en hett debaterat frågad här på BT. Själv tillhör jag de som tycker att barnen gott kan stanna hemma men är väölkomna till kyrkan/vigseln. visst om man har långväga gäster så är det klart att de kanske väljer att stanna hemma om de inte får ta med sig barnen men då är det ju deras val.
Vilket är viktigast för er? Att de kommer med barnen och får gå ifrån en stund och att det finns risk för att de missar delar av festen eller att de väljer att inte komma alls då det är svårt att hitta barnvakt för hela helgen eller motsvarande.
Många som argumenterar för barn på festen brukar ha alternativa sysselsättningar för barnen så som pysselrum och "barnvakt" som kan hjälpa till med det vanligaste så som toabesök och blåsa på skrubbsår samt ett rum avsett för sömniga små barn som behöver sova tidigt. Många väljer ofta att lämna barnenhemma iaf eftersom långa middagar och "sitta-still"-fester inte alltid passar just barn i busåldern.
Det viktiga jag vill ha sagt med mitt svar är att båda alternativen går att ornda/lösa bara ni har bestämt er för hur ni vill ha det och ni är redo på konsekvenserna. Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar.