Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

inte barn på festen - svårt dilemma?

Jag har samma dilemma, och de gör de inte lättare för mig när min bror säger att han och hans fru inte tänker komma på bröllopet om deras två barn inte blir bjudna på festen......

• Superstarfia
    kikel skrev 2009-12-03 16:14:42 följande:
    De flesta barnfamlijer som kommer till mitt bröllop kommer komma med fly och stanna i en vecka eller så och kommer att ha sin sommar semester i Sverige därför vorre det konsigt om de inte tog med sina barn. Jag tycker det också är ganska oratigt att inte bjuda barn det är familjer man bjuder och inte enstaka ur en familj tycker jag. Barn hör till bröllop enligt mig vi kommer ha en del barnvakter och en massa barn aktiviteter, så att dom små liven inte tycker det blir tråkigt.
    Ja, men barn ska inte vara del av en fest med alkohol.. Det finns andra tillfällen det passar bättre med barn.. å de är inte en bröllopsfest, där det serveras alkohol och folk kommer bli onyktra..
  • Superstarfia

Nej men anser inte ni att ungdomars tidiga alkoholdebut har att göra med det barn får vara med om från spädbarnsålder?

Nej jag tycker det är skandalöst att man tycker det är ok att ha barnen med sig i en sådan miljö.. jag blir förbannad på morsor som går på systemet med sina ungar i barnvagn eller gråtande släptåg...

Svar på tråden inte barn på festen - svårt dilemma?