Inlägg från: nikitakatt |Visa alla inlägg
  • nikitakatt

inte barn på festen - svårt dilemma?

Så tänker jag också.

Väldigt många föräldrar dricker väl något glas vin till middagen eller någon öl ibland, förstår inte varför det är skillnad om de dricker lite på ett bröllop?

Jag tycker det är upp till var och en men jag ser på det precis som Kikel skriver, att vi bjuder familjer, inte bara några ur en familj. Sedan får våra vänner bestämma själva vad de tycker är passande och om de vill ordna barnvakt eller inte.

Som passionsblomman skriver så är VÅR dag inte det viktigaste i någon annans liv, det är enbart vi som prioriterar den högst och jag tycker inte man kan förvänta sig någonting annat. De vänner som helst lämnar sina barn hemma gör så och de vänner som har roligast om barnen är med och firar gör så. Vårt bröllop kommer ändå inte vara ett stort fylleslag så alla är välkomna.

passionsblomman skrev 2009-12-03 19:29:23 följande:
    Som Midsommarfiranden, Nyårspartaj och kräftskivor och andra Svenska festligheter då eller? Vi firar i vår släkt alla möjliga olika högtider och barnen är självklara i dessa familjefester och faktiskt får de vuxna både Nyårschampange, Nubbe till sillen och öl till kräftorna liksom gott vin till maten fast barnen är där.Att ingen går och blir apfull är däremot vad jag förväntar mig av de deltagande vuxna.
Svar på tråden inte barn på festen - svårt dilemma?