• CeKe

inte barn på festen - svårt dilemma?

jag var på en bröllopsfest i helgen där det var ett barn med 2,5 år. Han verkade inte tycka att middagen var så kul och hans mamma hade fullt upp och var tvungen att åka hem tidigare än hon ville för att va pigg dagen efter... Helgens upplevelse av barn på en lång bröllopsmiddag har helt klart stärkt min åsikt om att barn inte hör hemma på bröllopsfester...

• CeKe

Mmm, det hade vi också funderingar på ett tag, men fick ett klart besked från svägerskan att hon minsann inte ville lämna sina små till någon främling. Så den idén blev inte långvarig Kan va värt att tänka på, det kanske är fler småbarnsföräldrar som reagerar likadant...

Grodfrun skrev 2009-11-24 16:40:47 följande:
    Varfor inte ordna med en eller ett par barnvakt/er som ser till barnen under vigseln och festen? Det har vi tankt gora!
  • CeKe

Åh, det där kunde det lika gärna ha varit jag som skrivit! Känner såååå väl igen mig!

iregnet2010 skrev 2009-11-24 19:14:18 följande:
    jag vill verkligen inte ha barn med. Min svägerska har två underbara barn som jag verkligen gillar (de är min änglar). Har så dåligt samvete för att jag inte vill ha dem där...
  • CeKe

Vi kommer att ha ett "vuxenbröllop" i juli och har redan skickat ut inbjudningarna. En av anledningarna till detta är att småbarnsföräldrar tidigt ska kunna planera för hur de ska göra med sina små den kvällen. Barnen är välkomna till kyrkan...

Det har resulterat i att en kompis som bor en bra bit bort överlycklig ringde o sa att det var bra att vi var så tidigt ute, för då kunde hennes lilla familj planera semestern tillsammans med hennes föräldrar och bland annat åka till stan där bröllopet kommer va. Då kan hennes föräldrar vara barnvakt medan hon och hennes man går på bröllop...

Min svägerska va rätt emot idén med ett barnfritt bröllop från början, men även hon har lugnat ner sig och jobbar för att lösa det hela. För oss var det ett enkelt val att ha barnfritt då vi vill ha en hejdundrande fest efter middagen, men det var också vääldigt bra att vara ute i god tid så att de som har småttingar kan planera i god tid...

Svar på tråden inte barn på festen - svårt dilemma?