pengar i present - ok eller inte?
Eller så kanske någon förälder eller nära vän kan hjälpa er att sätta in pengarna på ert konto, så har ni dem under resan i vilket fall som helst =)
Eller så kanske någon förälder eller nära vän kan hjälpa er att sätta in pengarna på ert konto, så har ni dem under resan i vilket fall som helst =)
Jaa, eller om gäster inte vill respektera det önskemålet, får de komma på nåt eget att ge i present? I vårt fall har vi helt enkelt varken plats eller behov av nya saker till hemmet, så vi skulle i stort sett bara tycka det var jobbigt att få saker vi inte behöver... Hellre då ett fint kort med nån dikt eller några personliga ord, en fin whiskey, en middag ute eller liknande som vi skulle kunna njuta av tillsammans.
vi kommer att önska oss pengar... sen tycker jag inte att det är konstigare att önska sig pengar till bröllopspresent än till födelsedagar & jul. Jag fyllde precis 30 och jag önskade mig faktiskt grjer, men då jag inte kunde säga vad jag önskade mig mest, fick jag ändå pengar som släkten samlat =)
Förstår faktiskt inte ens varför en del tar illa upp om brudparet önskar sig pengar. Det är väl bättre att gåvan verkligen går till någonting paret önskar eller sparar pengar till, än någonting som kanske kommer ställas undan i någon kartong, är en dublett för brudparet eller inte är i deras smak, hur goda intentioner givaren än hade med den "perfekta" presenten...