Karlstad
Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.
Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.
Hej startade en ny tråd, glömde självklart att lägga till del 8 men så kan det gå.
Har ett par frågor till er tjejer/killar:
Vad har ni tagit för fotograf?
Vad har ni för frisör/sminkös?
Till er som ska ha fri bar kommer ni även ha sprit?
Är det någon som har ett bra och inte allt för dyrt coverband att rekomendera, alltför dyrt för oss är allt över 10 000:-
Har ett tips på ett coverband som är bra - De Nadas. De finns i Karlskoga och tar ungefär 5000 kronor för en helkväll. De kan spela ALL typ av musik - även bröllopsvals!
Ett annat tips på bra tjänster i Värmland är Festdetaljer.se som hyr ut stolsöverdrag, dukar m.m. De finns i Kristinehamn.
Gällande frisör/sminkös så är väl tipset att begära en provsminkning/prov håruppsättning. Jag såg ut som Miss Piggy efter min första provsminkning (helrosa) så det är skönt att ha tid på sig att prova fler varianter.
Hörrni brudar! Nu var det länge sedan jag var inne här på karlstadtråden. Känner knappt igen någon. Det är ju lite rulians på brudarna Men nu har jag börjat planera lite bröllop igen, inte mitt eget, jag är nöjd med min karl men åt en väninna. Vi pratade idag och min fundering är festlokal. Jag gifte mig ju inte i Karlstad så jag har inte koll. Vad finns det för 50-60 pers i stan?
Hej! ny på denna sida... om det är någon som har eller ska gifta sig och haft ett litet bröllop, gärna utomhus så hör gärna av er
Mvh Christine
Nu är det snart bara två månader kvar tills vi ska gifta oss och idag beställde vi blommor, hämtade ut ringen och köpte kostym. Jag vart helt tårögd i affären när jag fick se min blivande i kostymen.
Jag funderar över det där med underkjol. Kan man hyra det utan att hyra eller köpa klänning på butiken? Kan man hyra något plagg att ha över klänningen med tror ni?
Allez, det är möjligt att det går att hyra underkjol och en cape eller något. Det beror nog lite på butiken. Jag har faktiskt inte koll på vilka vi har kvar i stan som hyr ut men det är väl värt att kolla.
till snart Andersson:
Det finns en lokal i Klara (Café översten) som tar max 50 personer.
Vår lokal är dock Sundsta Herrgård (PRO-gården), de rymmer 120, men vi är runt 50. 3500 för fredag till söndag.
Btw så är jag fru om 6 veckor!!! Börjar kännas pirrigt!
Det mesta är klart utom att vi ska utforma festprogram och vigselprogram om prästen kunde ringa snart...
Vi tänkte ta foton utomhus, vad tror ni om att ha samma pumps då som inomhus/under vigseln, festen?
Candelight. 6 veckor är ju ingenting. Så spännande. Var ska vigseln äga rum? Herregud, om tre veckor är det 6 veckor för mig... det börjar bli verkligt det här.
Jag kommer ha mina inomhusskor ute om vi fotar något ute. Räknar med att känslan av fötter kommer försvinna i alla lycka (fast jag ändrar mig nog om det blir -25 grader).
Känslan av kalla fötter var det nog det skulle stå.