Inlägg från: superman9000 |Visa alla inlägg
  • superman9000

Karlstad

Välkommen till Karlstad/Värmlandstråden där vi fruar och blivande brudar kan diskutera, stötta och ge varandra tips.

• Svar på tråden Karlstad
  • superman9000

Hej startade en ny tråd, glömde självklart att lägga till del 8 men så kan det gå.

Har ett par frågor till er tjejer/killar:

Vad har ni tagit för fotograf?
    Vad har ni för frisör/sminkös?
    Till er som ska ha fri bar kommer ni även ha sprit?
    Är det någon som har ett bra och inte allt för dyrt coverband att rekomendera, alltför dyrt för oss är allt över 10 000:-

• superman9000

Snart Andersson skrev 2009-10-24 19:41:08 följande:

Har ett tips på ett coverband som är bra - De Nadas. De finns i Karlskoga och tar ungefär 5000 kronor för en helkväll. De kan spela ALL typ av musik - även bröllopsvals!Ett annat tips på bra tjänster i Värmland är Festdetaljer.se som hyr ut stolsöverdrag, dukar m.m. De finns i Kristinehamn.Gällande frisör/sminkös så är väl tipset att begära en provsminkning/prov håruppsättning. Jag såg ut som Miss Piggy efter min första provsminkning (helrosa) så det är skönt att ha tid på sig att prova fler varianter.
    Tack för svar, har problem att hitta något om bandet dock har sökt på nätet men får inte upp något vet du om dom har någon hemsida?
  • superman9000

Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-11-06 10:58:36 följande:

superman9000 skrev 2009-10-21 10:27:47 följande:
    Hej!Vi har valt att satsa mycket på en professionell fotograf, mycket eftersom min blivande make själv är fotograf och vi båda gillar foton. Han fick ett par veckor på sig att leta runt och hittade tillslut en tjej som var outstanding i hans ögon. Nu bor vi i Stockholm, men ska gifta oss i Sunne eftersom jag är från Karlstad, så fotografen kommer här ifrån men åker till Värmland för vår skull. Hon heter Anna Roström (Smallpigart) och tar helt fantastiska bilder.Min frisör/make up artist kommer ifrån salong Moa och är en privat kompis till mig. Hon är en jätteduktig frisör och har precis utbildat sig till Make up artist. Skönt att ha allt "fix" med en och samma person.Ja, vi kommer att ha fri bar med sprit. Mycket för att det är många som åker långt för att komma på bröllopet och då vill vi att allt ska ingå när de väl är på plats. Vi kör DJ då vi vill röja på dansgolvet hela natten lång! =)
    tack för svar.
    Har lyckats hitta en fotograf nu som verkar bra så det är en sak avbocka iaf skönt
    Vet du om dom har någon hemsida på salongen som du skulle till, håller med dig att det kan vara skönt att göra allt på samma ställe.

Någon annan som har frisör, make up att rekomendera?
    Är fortfarande ute efter ett bra och prisvärt coverband som spelar i värmland någon som har lite tips?
  • superman9000

Hallå
    Vart har ni bokat/tänkt att boka catering? Fick precis en offert från ett ställe som vi varit på som jag trode skulle vara lite billigare, ca 250 pp skulle dom ha. Känns lite som om det kommer ligga på dom priserna kan vi lika gärna ta något "större" mer etablerat företag. Vad har ni fått för priser? Vi har tänkt oss snittar, buffe och cheescake (ingen tårta)-.

Svar på tråden Karlstad