• Allez

Karlstad

Nu är det snart bara två månader kvar tills vi ska gifta oss och idag beställde vi blommor, hämtade ut ringen och köpte kostym. Jag vart helt tårögd i affären när jag fick se min blivande i kostymen.

Jag funderar över det där med underkjol. Kan man hyra det utan att hyra eller köpa klänning på butiken? Kan man hyra något plagg att ha över klänningen med tror ni?

• Allez

Candelight. 6 veckor är ju ingenting. Så spännande. Var ska vigseln äga rum? Herregud, om tre veckor är det 6 veckor för mig... det börjar bli verkligt det här.

Jag kommer ha mina inomhusskor ute om vi fotar något ute. Räknar med att känslan av fötter kommer försvinna i alla lycka (fast jag ändrar mig nog om det blir -25 grader).

• Allez

Känslan av kalla fötter var det nog det skulle stå.

• Allez

Vi har valt att ha ett litet bröllop med kanske 25-35 gäster (i stort sett släkten) och har bara middag efteråt med nån som sjunger som enda inplanerade punkt. Alltså ingen fest sådär, därmed blir det inget festprogram heller. Gissar på att kvällen kommer avslutas på ett dansgolv i stan för flera av gästerna.

Vännerna kommer vi träffa ett par veckor senare och fira med på ett avslappnat sätt. Hur har vi inte riktigt bestämt än, vi bor inte så stort så det kan bli trångt om man bjuder hem alla. Dock vill vi inte arrangera något invecklat. Vill bara få träffa folk och ha skoj.

• Allez

Jag vaknade i morse och insåg att det snart är dags.

2 veckor och fem dagar kvar. Innan dess ska man hinna med jul och nyår.

• Allez

Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-01-09 18:48:13 följande:

Åh, vad spännande! Det måste innebära att du är fru nu! =) Hur gick allt? Vad var bäst? Några råd till oss som fortfarande väntar nu när du är vis av erfarenhet? =)
    Ja nu är jag fru och vis ;)

Det var klyschigt nog den bästa dagen i livet och vi bara njöt. Allt var helt perfekt, förmodligen för att vi inte hakade upp oss vid detaljer och för att vi inte strävade efter det "perfekta".

Snö, minusgrader, en kyrka upplyst av levande ljus, lagom många människor med ett gott humör och mycket kärlek. Då kan det nog inte bli annat än väldigt bra.
  • Allez

Jag hittade mina på skokanonen eller vad det heter på Ilanda. De råkade ha vita skor mitt i vintern.

Svar på tråden Karlstad