Gladiolus: Kul! Örebro är ett bra ställe;). Var ska ni gifta er och ha festen? Det finns en fantastisk florist som jag alltid går till här i örebro och det är floristen Mia på Engelbrektsgatan. På vårt bröllop fixar en av brudtärnorna allt som har med blommor att göra, hon är nämligen en underbar florist men om jag inte hade henne skulle jag absolut ha anlitat Mia! Hon är helt otrolig och har alltid blommor av bästa kvalité.
När det gäller frisör är Louise H en bra salong, på Nygatan. Där ska jag själv fixa håret, hos min frisör Marlen.
Katja: Temat och dekorationerna låter ju suveränt fint, så skulle jag verkligen kunna tänka mig! Toppenfint!
På Åkerby kommer varje kuvert kosta 800 kr och då ingår välkomstskål med snittar (vi vill gärna bjuda gästerna på nåt ätbart redan vid välkomstskålen så folk inte hungrar ihjäl), trerätters middag med vin till, tårta, kaffe, avec och vickning på natten. Och dem fixar allt med personal och dukning osv och det ingår oxå! Vi ska ha ca 66 gäster så själva festen kommer kosta runt 50 000 kr plus att vi ska ha liveband (men inte bestämt vilket än, men vi budgeterar typ 7000 för det). Och sen betalar gästerna själva för sina hotellrum på herrgården men till otroligt bra priser.
Har käkat lunch med en av mina brudtärnor idag och pratat om färgtemat osv och vi tror vi kör på dessa: vitt, cremevitt, pastellgult, aprikos, svagt orange och så mycket dekorationer i grönt ute från naturen. Vi tänker nog inspireras av Oprah Winfreys 50årsfest där det var supervackert med MYCKET blommor och ganska svulstigt men stilrent. Hahaha, jag vi får väl se...men nu är vi igång och tänker i alla fall.