" chris: en bra lägenhet i stan gäller ju byten, kontakter eller köpoäng. Visst finns det att få tag på utan detta, men det är svårare. Öbo har "24-timmar" på sin annonssajt så då är de 10 första att anmäla sig som får kolla och den med högst köpoäng där får lägenheten, om inte den då tackar nej. Sen beror det ju helt på vart ni vill bo, det byggs för fullt med bostadsrätter så det borde vara lättare att få tag på förstås, samma med hus. Priserna i stan är dyra, bostadsrätt går att få tag på till lite bättre priser men det är helt beroende på. Vet ett nybyggt område med pool i gemensamhetsutrymmerna där en 3:a på 70 kvm går på ca 7000 i månadskostnad med lån och hyra. Så det är ju inte så saftigt. Jobb är väl sisådär nu under rådande konjuktur. Bra att ha kontakter! Sen finns det ju massor med callcenter i och runt örebro som ger arbetstillfällen till många i stan (mig inräknat)
[/citat]"
Tack Katja, min fästman har faktiskt sen han flytta ner till Skåne fortfarande haft sina samlade poäng från Örebro så det systemet känner jag till, han får besked om det och det är ca 4år sen han flytta nu snart så han borde ha bra eller OK med poäng i vart fall.
70 är tyvärr för litet, vi har 85 just nu i en lägenhet men vi söker mest hus hållet om jag ska va ärlig,kollade lite runt på hemnet själv och tyckte priserna var helt ok,jämnfört med Malmö är det ju såklart väldigt bra priser tycker jag.
Jag såg hus lite utanför stan,vi vill inte bo inne i stan heller för den delen så det skulle passa bättre utanför. Såg ett fint område som hade ett hus på omkring 130 kvadrat vilket var helt OK Med källare och allt och låg ca 20min utanför stan med buss/bil, kommer inte på namnet bara tyvärr!
Callcenter, haha, det är typ det jag har jobbat mest med! Vad jobbar du med då? Nja,kollade runt på ams bla. men fann inte så överdrivet mycket tyckte jag, om man inte söker som försäljare,vilket jag inte vill jobba som igen faktiskt.