Min sambo och mina vänner (långt)
Jag har ett litet problem, det är väl egentligen ett I-lands problem men ack så irriterande.
Jag och min sambo är förlovade och ska snart börja planera bröllop, livet är jättebra och vi älskar verkligen varandra.
Däremot har vi ett problem med en av mina närmsta vänner. Jag och hon lärde känna varandra i högstadiet och har varit nära vänner ända sedan dess och alltid funnits där för varandra.
I början gillade hon inte min sambo och jag tror att det fortfarande finns en känsla av att han har "tagit" mig. Hon har hursomhelst verkligen försökt på sista tiden att lära känna min sambo men han vägrar. Han tycker att hon och hennes kille är så fruktansvärt tråkiga och jobbiga.
Jag vill självklart att de ska komma överens men vill å andra sidan inte att han ska behöva umgås med någon han inte tycker om.
De bjöd oss på middag i somras och jag lyckades få med mig sambon. Nu förväntar sig hon att vi ska bjuda dem på middag men sambon vill verkligen inte ha dem här hemma. Jag vill inte behöva tala om för henne att han inte gillar dem och vill så gärna att de ska komma överens.
Behövde bara skriva av mig lite samt få höra era åsikter.