• AndLisa

Min sambo och mina vänner (långt)

Jag har ett litet problem, det är väl egentligen ett I-lands problem men ack så irriterande.
    Jag och min sambo är förlovade och ska snart börja planera bröllop, livet är jättebra och vi älskar verkligen varandra.

Däremot har vi ett problem med en av mina närmsta vänner. Jag och hon lärde känna varandra i högstadiet och har varit nära vänner ända sedan dess och alltid funnits där för varandra.
    I början gillade hon inte min sambo och jag tror att det fortfarande finns en känsla av att han har "tagit" mig. Hon har hursomhelst verkligen försökt på sista tiden att lära känna min sambo men han vägrar. Han tycker att hon och hennes kille är så fruktansvärt tråkiga och jobbiga.
    Jag vill självklart att de ska komma överens men vill å andra sidan inte att han ska behöva umgås med någon han inte tycker om.

De bjöd oss på middag i somras och jag lyckades få med mig sambon. Nu förväntar sig hon att vi ska bjuda dem på middag men sambon vill verkligen inte ha dem här hemma. Jag vill inte behöva tala om för henne att han inte gillar dem och vill så gärna att de ska komma överens.

Behövde bara skriva av mig lite samt få höra era åsikter.

• Svar på tråden Min sambo och mina vänner (långt)
  • AndLisa

Jag håller fullständigt med dig, tyvärr gör inte min sambo det. Han säger; ja de kan komma på middag någon gång men inte den närmsta tiden (och med den närmsta tiden menar han typ närmsta halvåret).
    Jag blir så frustrerad, jag träffar ju min kompis iallafall men vill ju gärna att de ska lära känna varann.

Antar att jag behöver tips på hjärntvättning eller nåt sånt...*ler*.
    Skämt åsido, vad göra?

• AndLisa

Han kan verkligen vara jättebarnslig när det gäller vissa saker (och övermogen när det gäller andra, haha) men det är ju en del av det jag älskar så med honom...att han kan vara så barnslig ibland. Men det här är fel sak att vara barnslig om!

Jag tycker som ni att han kan väl sitta igenom en middag med dem ibland...skulle väl inte bli mer än var 3e månad iallafall. Men han är tvär-nej, han tycker en gång om året är tillräckligt och säger då att om jag bjuder hem dem så kommer han inte att vara hemma den kvällen?! Det är verkligen Barnsligt!!!

• AndLisa

Hmmm...ja, jag ska tjata på honom men gillar inte att tjata...blir bara så dålig stämning då.
    Ja, jag ska säga till honom att han är en stor barnrumpa från er så får vi se hur det utvecklar sig.
    Tack för att jag fick prata av mig, nu ska jag krypa upp bredvid min sötis och sova!
    Godnatt mina vänner!

• AndLisa

Hmmm...ja det kanske är en idé att försöka iallafall. Kanske skulle kunna bjuda in ett gäng på middag och sen förfest. De är iofs. inte sånna partyprissar men vem tackar nej till att dricka lite vin och lyssna på musik och snacka massa?!

• AndLisa

Novia72: Ja, det blir ju som en ond cirkel. Man känner ju självklart av sådant från båda håll och då är det väl klart att man inte gillar varandra. Men tycker du verkligen att jag ska säga till min kompis att han inte gillar henne?
    Jag menar, vi umgås ju fortfarande bara vi två. Skulle aldrig säga upp kontakten med henne bara därför.

Anne på grönkulla:
    Mycket barnsligt!!!

• AndLisa
    novia72 skrev 2009-10-23 22:31:48 följande:
    jag tycker verkligen du ska fortsätta umgås med henne, menar att du inte ska låta dig påverkas av vad din sambo/man tycker, OM du tycker om din vän. Lycka till!
    Ja, men det har jag inte haft en tanke på, självklart kommer jag att fortsätta träffa henne oavsett. Hon är ju en av mina närmsta vänner.
    Det jag undrade var om du tyckte att jag skulle vara såpass ärlig att jag säger till henne att min sambo inte gillar henne?
  • AndLisa

Chrisse och Jonas skrev 2009-10-24 10:24:06 följande:

lite svårt att säja till någon att ens man inte gillar dem för att de är så tråkiga.. stor risk att det påverkar er egen situation tror jag.. fast igentligen tror jag på öppen kommunikation så det är svårt.
    Ja, det är ju det jag är rädd för. Visserligen har vi varit vänner såpass länge att det inte borde vara ett problem men jag tror att det kan kännas som ett hårt slag mot dem.
Svar på tråden Min sambo och mina vänner (långt)