Inlägg från: MrsWindh |Visa alla inlägg
  • MrsWindh

Malaysia

Hej!
    Vi planerar en bröllopsresa till Malaysia. Men eftersom att ingen av oss varit i Asien så vet vi inte vart vi ska börja. Så nu söker jag tips på flyg/boende/måste-ses.

Jag har kollat lite flyg dit och det verkar hamna på 12.000:-/pers är det mycket?

Vi planerar att vara där i 3 veckor.

Snälla kom med tips!!!

• Svar på tråden Malaysia
  • MrsWindh

Tack för svaren!
    Vi ska åka i juli så det blir östkusten (väst har sin regnperiod då). Letar nu efter en vacker ö att åka till och ett hotell som känns tillräkligt lyxigt. Det bästa jag hittat hitentills är ön Tioman och hotellet Japamala Resorts - men det verkar lite dyrt billigaste rummet där är 2.000:-/natten

www.japamalaresorts.com/
    www.tioman.com.my/

Någon annan som varit i Malaysia på bröllopsresa som kan rekomendera boende?

• MrsWindh

Det är så svårt, massor med öar, och de flesta verkar vara backpackerstil - något som vi inte vill ha på bröllopsresan.

Berjaya har jag kollat in lite på, verkar fint och helt ok med pris. Det är möjligt att vi startar där (efter att ha gjort KL)

Vi måste hålla oss till Östkusten iom Moonsum som råder på väst under sommaren. Så om ni har tips på vackra hotel och öar, samt om det finns några "måsten" så skicka gärna tips!

Känner någon till Borneo? Är det värt att åka dit?

• MrsWindh

Hej, tack för alla superbra tips!
    Vi har nu bokat resa, åker i juli och är bort i 3 veckor.

Jag hittade en resa med Air Asia (Stansted - KL) för 5.750:- t/r
    Boende i KL vet vi ej än, ev hos släktingar. Sedan ska vi ha 10 dagar på östkusten - tips på hotell mottages gärna!!! Och 5 dagar på Tioman - Japamala resort (riktigt lyxboende).

Så ni som varit på östkusten (gärna på fastlandet) och bott på ett bra hotell, hör gärna av er med tips!

Vore oxå bra att få tips på vad man bör/kan se i KL/Fastlandet.

Svar på tråden Malaysia