Inlägg från: kullaberg |Visa alla inlägg
  • kullaberg

Malaysia

Hej!

Har lite bråttom nu, men ska försöka svara dig ändå.
    Tioman är jättefint, hade dock inte bott på Berjaya även om det är superfint där. Men det beror på såklart vad man vill ha. För mig är det lite för stort och "turistigt"

Jag kan rekomendera Redang, Lang Tengah eller Perenthian island, alla öar på västkusten som är otroligt vackra.

12000 för en biljett låter mycket tycker jag, speciellt i juli. Runt jul-tider (december) kostar biljetterna så mycket men annars brukar man kunna få för under 10000.

Ska ni vara i Malaysia i tre veckor finns det hur mkt som helst att göra, förutom att vara på någon ö. Kuala Lumpur är en underbar stad som ni måste vara några dagar i.
    Kan också rekomendera Cameron Highlands, vacker natur och massa te-plantager mm. Googla så hittar du lite info.

Nu måste jag rusa, men lycka till, önskar att jag själv fick planera min resa till Malaysia igen... (har varit där 10 ggr allt som allt. Jag älskar landet!!! )

• kullaberg

Ja det är ju helt klart beroende på vad man vill ha. Berjaya har ju fler anläggningar än bara på Tioman (bland annat än på Redang också).
    Men det där med att ni måste hålla er på östkusten stämmer inte helt och hållet. Det går bra att semestra på västkusten även under sommaren. Dock går det inte att semestra på östkusten under nov-jan ungefär.

Vill ni ha riktigt lyx kan jag rekomendera Pangkor Laut som ligger på västkusten. En privatägd ö som är hur fint som helst.
    www.pangkorlautresort.com/
    Dock så klart snäppet dyrare eftersom de inte har några konkurrenter på ön..

Borneo är jättefint, helt klart värt ett besök. Jag glömmer aldrig när man åkte genom en flod i regnskogen och tittade på näsapor.
    Sipadan på Borneo ska vara otroligt vackert, tyvärr har jag ännu inte fått tillfälle att komma dit.

Svar på tråden Malaysia