Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Malaysia

Vi var på bröllopsresa i somras till Malaysia. Helt fantastiskt! Vi kombinerade Malaysia med Maldiverna och var i Kuala Lumpur och Borneo. Ja, Sipadan är fantastikt. Vi tog dykcert där och dök och Sipadan ska vara en av världens bästa dykplatser. Vi var också på flodsafari på Borneo och såg näsapor och sen var vi och kollade på orangutanger och efter det åkte vi till en ö utanför Borneo som hette Mataking. Därifrån tog vi en dagsutflykt till Sipadan och dök. Man kan inte bo på Sipadan eftersom det är ett naturreservat men jag kan verkligen rekommendera Mataking!

kullaberg skrev 2009-10-28 16:23:32 följande:
    Borneo är jättefint, helt klart värt ett besök. Jag glömmer aldrig när man åkte genom en flod i regnskogen och tittade på näsapor. Sipadan på Borneo ska vara otroligt vackert, tyvärr har jag ännu inte fått tillfälle att komma dit.
  • Miss Moneypenny

Vi bokade flyg direkt med Malysian airlines. Kostade 7000 per person ungefär.

• Miss Moneypenny

Om ni ska till Kuala Lumpur kan jag rekommendera Mandarin Oriental. Superlyxigt hotell mitt i stan precis bredvid den stora shoppinggallerian KLCC.

• Miss Moneypenny

De flesta resorts och öar har ju all inclusive eller åtminstone halvpension och då ingår ju maten. Kuala Lumpur var inte jättebilligt men helt ok ändå. Taxi var billigt men att äta ute gick väl på mellan 50 och 100 kr per rätt. Inte så där sjukt billigt som man hört av folk att det skulle vara.

Och shoppingen i galleriorna var inte heller så billig. Inte märkesvaror i alla fall. Billigare än hemma så klart men inte jättemycket.

Cltsp skrev 2009-12-07 11:10:31 följande:
    Ni som har varit i Malaysia (Langkawi eller KL), vad kostar det att t ex äta ute och åka taxi? Är det så billigt som man har hört att det är eller är det som i många länder - dyrt där turisterna är?
Svar på tråden Malaysia