• Sörön10

O.S.A ? Vad tycker du det har för betydelse?

Hej!

OSA betyder ju "om svar anhålles", dvs, svara på inbjudan! Oavsett vilket svar du har. Tack eller nejtack!

Men om det bara är fyra personer som inte osat tycker jag ni kan ringa dem. Om ni vill markera kan ni ju säga, "Hej. Jag ville bara kolla ifall ni missat att osa-datumet passerat, eftersom vi inte hört något från er."

Eller nåt liknande.. För det blir ju jobbigt om de helt sonika bara dyker upp på bröllopet och förväntar sig plats å mat om ni inte räknat med dem. =) Lycka till!

• Sörön10

Lustigt! Och jag skuuuulle kunna tänka mig att många tror att det innebär "svara OM du kommer"..Man kanske helt enkelt ska bojkotta just förkortningen och helt enkelt skriva ut "Svara oavsett om du kommer eller ej!" Det borde nog vi göra när man tänker efter.. Inte många på min sida som är vana vid sånt här..

tvåsmåtroll skrev 2009-10-24 11:39:01 följande:
    Jag håller med dig, dels i att man svarar oavsett och dels i att man inte ska behöva ringa. Men själv hade jag nog tagit fyra telefonsamtal för att veta säkert om de kommer. Har även haft diskusionen irl med några bekanta som menade att man bara behövde svara om man kom och någon menade att det betyder "svara om du inte kommer".
Svar på tråden O.S.A ? Vad tycker du det har för betydelse?