• KatjaB

O.S.A ? Vad tycker du det har för betydelse?

OSA: Om svar anhålles.
    Med andra ord, vill ma nfå svar på om man kommer eller inte kommer senast det datumet som står skrivet.
    Sen finns det ju alltid några som inte tar sig tid att höra av sig, sambon har en moster som är helt hopplös och kan höra av sig sent kvällen innan ifall de inte tänkte komma på en fest som de är bjudna på. Dock har hon redan nu sagt att de kommer på vårt bröllop nästa sommar, vi har bara skickat ut save the date kort och inga OSA än förstås.. så vem vet, kanske finns det hopp för alla

• KatjaB
    Sörön10 skrev 2009-10-24 11:52:19 följande:
    Lustigt! Och jag skuuuulle kunna tänka mig att många tror att det innebär "svara OM du kommer"..Man kanske helt enkelt ska bojkotta just förkortningen och helt enkelt skriva ut "Svara oavsett om du kommer eller ej!" Det borde nog vi göra när man tänker efter.. Inte många på min sida som är vana vid sånt här..
    nej det heter ju "om svar anhålles senast... " så det betyder ju just att man ska svara om man kommer senast då och då.
    Så det finns egentligen inte utrymme till fria tolkningar, men vissa tycks ta det så ändå, märkligt nog
Svar på tråden O.S.A ? Vad tycker du det har för betydelse?