• gosnosen

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tack för alla tumhållningar! Otroligt vad snabbt man blir knäpp i huvudet i denna karusell. Senast i helgen så pratade vi om hur lugnt och avslappnat det kändes, men direkt igår så är det tusen tankar i huvudet. Försöker tänka positiva tankar, men det är inte jättelätt...

Telis jag minns inte, kände du överhuvudtaget något i kroppen innan du plussade med Televinken? Känns ju som att när man stoppar i sig både piller och proggar, så hur ska kroppen veta? Än så länge känns det inget!!! Av något!

Blir också nyfiken på Nennes blogg... får man smaka?

Spännande med adoptionskurs Lappis! Nu är ni på gång verkligen!

En rolig "gå bort"-present hörde jag om av ett par bekanta. De träffade väldigt ofta ett annat par på middag hos varandra så de köpte en fin burk som man sedan turades om att fylla med något fint eller gott, och så fick man tillbaka den när man hade middag hemma. Den kunde fyllas med godis, te osv. Lite fiffigt!

Skönt BS att samtalet var så givande och att du känner dig lite lugnare!

Härligt AM med Thailandssemester! Känns så skönt att vi också ska åka bort om knappt en månad när man tittar ut på det gråtrista vädret.

Känner verkligen med er Tinga! Stor kram!

• gosnosen

Hemma hos oss mår blommor jättebra, åtminstone orkidéerna som ständigt blommar. Däremot lyckas jag inte få några andra blommande blommor att överleva. Bara tjockbladiga gröna mår bra utöver orkidéerna.

OK, så till helgen kan man ev. förvänta sig lite mensvärk eller ont i brösten (förhoppningsvis). Jag förstår att detta också är frustrerande för männen som ju också går och väntar, men de slipper ju åtminstone känna efter hela tiden. Skulle önska en fast forward-knapp just nu.

• gosnosen

Lappis - vi åker iväg i mitten/slutet av november. Ser fram emot det jättemycket! Och det är bra med lite distraktion...

• gosnosen

Oupsie - ja vi åker till KL ett par dagar och sedan ska vi åka upp till Pangkor Laut för slappa dagar med sol och bad. Ska blir superhärligt! KL har vi varit i förut, men var då ganska trötta efter äventyr på Borneo så vi gjorde inte så mycket. Nu får vi passa på att se mer.

Viner - mums! Maken är väl den i vår familj som är mest intresserad vilket innebär att han oftast köper sådant som ska lagras i minst 5 år innan det får drickas. Ett tag hade han pippi på att köpa champagne som man inte bör dricka förrän tidigast 2015 typ . Vi gillar röda sydafrikanska och italienska viner, Kevin Arnold Shiraz är ett toppenexempel och även Alpha Zeta. Nya Zeeland har goda vita viner, ex. Saint Clair Riesling och Sauvignon Blanc samt Malborough (också Riesling och Sauvignon Blanc).

Vad sugen jag blev på ett mustigt rött vin nu. Har varit lite torrt de senaste veckorna... Hoppas väl i o f s på en torr fortsättning i nio månader också, men en liten mun hade varit gott!

• gosnosen

Ja 2015 och framåt kommer att vara riktigt roliga år champagnemässigt sett . Vi fick en i bröllopspresent som ska vara som bäst mellan 2018 och 2030. Hur vet man då när man ska dricka dem?

Vita franska viner är också toppengoda, älskar Chablis och Poulliy Fume (felstavat, men kommer inte på rätt...).

Ore - visst är det så att det ju räcker med att detta förhoppningsvis är ett guldägg, men det hade känts skönt om åtminstone ett hade kunnat frysas också. Lite backup liksom.

• gosnosen

Vicar´s choice är jättebra! Vi har druckit det till kräftor flera gånger, vinet smakar då flädersaft. Väldigt gott sommarvin!

• gosnosen

Nenne - jag har inboxat dig, bättre sent än aldrig .

Tack för alla tankar, lycka till och tumhållningar! Det blev iallafall inget av det andra ägget som de odlade vidare på, så nu står vårt hopp till det som förhoppningsvis fortsatt att dela sig inne i min mage. Förstår inte hur jag ska stå ut tills testdagen. Tack och lov är det mycket på jobbet i nästa vecka så då kanske man kan hålla tankarna borta några timmar om dagen.

Muggles och Telis - trist med seg budgivning. Hoppas att det vänder snart!

Sweet - kram till dig! Förstår precis din känsla. Allt är ju egentligen bra, men man känner sig ändå inte riktigt glad. Hoppas att du får vila upp dig i helgen lite och ha det skönt och slappa med familjen! Ibland behöver man ju bara göra ingenting.

Härligt med fredag! Hoppas på lite solsken så att vi kan ägna lite tid åt att höststäda trädgården. Det har ju varit så regnigt och trist senaste helgerna så då har man inte velat vara ute. I helgen funderar vi också på att laga till burken med confiterade anklår som svärfar hade med sig från Frankrike i somras. Har ingen aning alls hur och vad man ska göra med det och vilka tillbehör man ska ha. Någon som vet?

• gosnosen

Ja pussel kanske vore nåt. Jag har tyvärr lite för lite tålamod för 2000-bitars pussel. Maken däremot, kan fastna. Svärfar m. fru har som tradition att alltid bygga ett 1000-bitars varje julhelg, så där brukar maken fastna. Förra året tror jag att det var Venedig med massa vatten och himmel. Riktigt knepigt!

• gosnosen

Vad söta ni är som tänker på mig! Måste ju visa lite livstecken då.

Har dock inget direkt att rapportera. Testdagen är det ännu ett tag kvar till. Har svårt att spekulera i ev. symptom också då jag ju aldrig har varit gravid innan... Har dock rätt ömma bröst om jag klämmer på dem (kan ju kanske bero på att jag klämmer på dem ), men de är inte jättespända och hårda, däremot lite knöliga. Hur ska det kännas egentligen? Det är också mest mot kvällen, inte så mycket på morgonen och inte så mycket när jag har tagit av mig bh:n. Symptom eller inte? Minns inte om proggisarna kan ge ömmande bröst också. Har ett par, tre kvällar haft värsta frossattackerna, men det kan ju vara begynnande förkylning också.

Vissa stunder känner jag mig säker på att det har fungerat och andra är jag säker på att det inte har fungerat. Det är extremt svårt att tänka på annat, men jag gör mitt bästa. Tyvärr är det ju så att så fort man inte aktivt tänker på annat så kommer ju tankarna tillbaka.

Jaja, den som lever får se helt enkelt!

Ore vad mysigt det låter att få bädda till bebisen! Har ni köpt en ny vagga eller är det en "släktklenod"?

Lycka till på operationen MSW!

Stor kram till er alla!

• gosnosen

En liten kort update. Testdagen är ännu ett par dagar bort. Försökte får maken till att vi skulle testa igår då jag håller på att bli fullständigt knäpp i huvudet av detta. Men han tyckte att vi skulle vänta tills riktiga testdagen och då får det bli så. Har dock ingen bra känsla alls. Känner inget i kroppen alls, det onda jag hade i brösten är i princip helt borta och i övrigt INGET! Till råga på allt har jag fått jättejobbig hosta så jag är hemma från jobbet idag för första gången på mycket länge. Skönt på ett sätt, men jobbet tar ju bort lite av funderingarna.

Jaja, det är nog inte meningen helt enkelt....

Lappis jag förstår så väl vad du menar med att ni har gått vidare och inte vill tillbaka till "hopp och förtvivlan"-läget. Det är gräsligt! Sörja kommer man alltid att göra, men med tiden mindre och mindre.

PB - du är en förebild vad gäller föräldraskap!

Sept - håller tummarna för att allt är ok med pyret!

MSW - hoppas på ett snabbt återhämtande efter operationen.
    Tack för alla tumhållningar! Återkommer när jag vet!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter