• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

EA - många kliniker gör IVF på rutin dvs så som de alltid har gjort så man måste dessvärre vara lite om sig och kring sig om man önskar något.

pb - jag kände inget förutom de sista dagarna (när jag sprayade i 3 veckor) och det var mest att det kändes tungt men jag vet andra som har reagerat på sprayen och blivit oerhört känsliga, fått svettningar etc. Så jag tycker det var ganska dumt sagt av henne. Min läkare varnade min man istället och sa åt honom att ställa upp och försöka förstå situationen.

• Lapinette

Helt rätt pb! Det är som Telis (har jag för mig) skrev att det många gånger för karlarna känns som de är lite "utanför" när man gör IVF. Nästan alla moment är fokuserade på kvinnan. Jag hade några intressanta artiklar om detta som jag fick under adoptionskursen. Tror dessvärre jag har slängt dem.

• Lapinette

Min make stod med mig när jag tog sprutan varje kväll och han var den som la in tiden i sin mobiltelefon för att påminna mig om att det var dags. Tror det var viktigt för honom och känna sig delaktig.

• Lapinette

pb - visst är det så! Helt plötsligt är det 50/50 som gäller. Fast för oss blir det tyvärr inte riktigt så pga språket. För det blir jag som tar den första kontakten med myndigheter etc. och allt vi skulle läsa på kursen (löst material vi fick hem) var på svenska. MEN i normala fall så är det ju helt plötsligt vid adoption som mannen kan ta tag i allt och inte alls behöver känna sig utanför.

• Lapinette

Hur många inlägg skriver vi per dag?

• Lapinette

Hmmm... drygt 100 per dag i snitt. Ja, då får vi lägga på ett kol.

• Lapinette

pb - jag läste på AC's hemsida om Haiti. Många som frågat men ingen lösning på kort sikt.

• Lapinette

EA - absolut lägga upp bild!

nenne - stackars dig som bara fick konsonanter. Kanske bättre att spela 4 i rad ... som vi gjorde i Thailand men jag tror maken tröttnade på att vinna för jag hade absolut glömt att packa ned hjärnan på semestern.

• Lapinette

snaily - precis, så tyckte jag med så jag klarade inte av 4 i rad eller att lägga patiens ...

Varför i hela sju veckor?!

• Lapinette

Instämmer som vanligt med nennelainen ... det är skönt att få prata av sig även om det kan kännas smärtsamt. Har blivit omkramad många gånger här på jobbet då skithelvetet har kommit (efter IVF ... i vanliga fall är jag ju luttrad).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter