• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinga - går det fortfarande bra med ostbågarna? Attans förstår att de tycker om dem ... det gör jag med ! Päron är helt ok det med men ostbågar ...mmmm..

Visst är det så ... vi har landat i adoptionsbeslutet och det känns riktigt bra!

Har varit iväg och handlat hummer, färska fikon, skagenröra och lite laxsnittar till kvällens firande. Tänkte att vi även skulle öppna en av burkarna med foie gras som vi har i skåpet (därav de färska fikonen). Ja, har även köpt surdegsbröd med russin, aprikoser och nötter och i kylen ligger fotsulestinkande ostar som man alltid kan mumsa lite på.

• Lapinette

Men jag förstår inte ... man ser ju visst motiven på de där pusslen du länkade till nenne. Det var ett sånt pussel jag la senast, flera julaftnar sen tillsammans med brorsbarnen. Fast i slutänden var det nog mest jag och mamma som satt där vid pusslet !

• Lapinette

Jag tycker att möss är söta och fick en tår i ögat när jag hittade min husmus död i köket (den fick lite gift att knapra på). Observera att jag bodde i hyresrätt 3,5 trappa upp. Den jäklen hade klättrat på väggen upp och smitit in när jag haft balkongdörren öppen.

• Lapinette

Näbbmöss ... supersöta! Minns en på landet som trodde han blev osynlig när han stoppade huvudet in under ett blad medan baken var utanför. Själv satt jag och rensade ogräs och tittade på den lilla sötingen.

• Lapinette

Om jag ska dra vidare med musstories så hittade vi en mus i en vinflaska (tom som stod under diskbänken) på landet. Attans vad de kan göra sig smala!

• Lapinette

Stackars dig!!! Det blir ju lätt så när man väl har börjat bli sjuk på hösten så håller det i sig hela vintern (till och ifrån) och sen har du dessutom lägre immunförsvar som gravid. Peppar, peppar så har vi klarat oss rätt bra hemma förutom förkylningen jag fick när vi var i Berlin (typiskt)!

Förresten, hur gick det med budgivningen. Var det någon ny som kom in i slutet eller vann den som ville ha lägenheten från början?

• Lapinette
    Skönt att försäljningen är klar men trist med förkylningen .
  • Lapinette

Själv kände jag neeeeej, är det måndag när klockan ringde imorse. Så brukar jag faktiskt inte känna.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter