• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Besöket på BB blev förresten i vårt fall en superflopp. Vinterkräksjukan härjade så det var besöksförbud på själva avdelningen. vi satt i ett konferensrum och fick se en lustgasmask, ett par sugklockor, akupunkturnålar odyl. Sedan var det en människa som FÖRKLARADE hur det såg ut där inne. Typ "när man kommer in genom entrédörren ligger matsalen först in till höger, där finns frukost i kylskåpet. På varje rum finns ett skåp till höger med ditten och datten och på toan finns bla bla bla" Skrattretande! MEn just då var jag med gråtfärdig för jag var så besviken på att inte ha fått gå in.

• Parnassia

Men vad är det man möts av!?!?!? Nenne! Grattis!!!!!!!!!!!!! HELT underbart!
    Berätta allt!!!

• Parnassia

Nenne! Med så många tummar som hålls kommer det gå vägen!

Hur är det med Brudsommar? Hon har inte varit inne på länge va? Undrar så hur det är med henne och famlijen?!
    Hoho?!!! Bs???!! Säg pip iaf så att vi vet att du är där någonstans!

Ang barnvagn. Vi har en med fyra riktiga lufthjul och en överdel som går att vända på. När E var alldeles ny använde vi ligginsatsen som man liksom stoppar in i sittdelen. En brio nova classic eller nåt i den stilen. Vi är supernöjda och vi kommer använda den även till korven. Det som gör att jag är så nöjd är att den går att köra _överallt_. Jag har gått i skogen och den rullar lätt på asfalt också. Säger som flera andra sagt, köp inte en som är för låg, man får lyfta och bära så att det räcker ändå.

• Parnassia

Just det Ore! Fint namn, jag röstar också på w.

• Parnassia

Ostbågar, päron, ädelost. Vad är det mer du pratat om?
    Inte illa för ett barn iaf! Det är så roligt att det går framåt för er!

• Parnassia

PB! Vad mysigt det låter att få packa upp, plocka in i skåp, diska, fixa och hitta sånt man inte visste att man hade! Jag minns när i flyttade hit till huset, snart fem år sedan fö. Mysigt men jobbigt! Inget dåligt barskåp heller! Här blir det jul med fanta, trocadero eller champis och systemets alkoholfria stowford press.

Undrar också om BS blev ledsen för alla råd hon fick. Det var ju inte meningen!

EA har inte varit inne på länge heller va? Var är hon??

Vi håller på och bygger en vägg, det går sakta men säkert framåt och har som mål att vara klara innan jul. FInt blir det! Det som gör det komplicerat är att det är väggen i trappan, så det är höööögt!

Intressant om progesteron, har inga egna erfarenheter men vill gärna också höra om ni hittar något svar på frågorna!

Koko! Hoppas lillebror är bättre i morgon.

God natt och kram till alla!

• Parnassia

Tinga! Hur varm ska man ha ugnen för kladdkakemuffinsen??

• Parnassia

Usch vad mycket hemskheter junilejon! Ta hand om dig själv mitt i allt också!

Vi (läs: JAG) funderar på syskonvagn. E kommer vara 3 när korven kommer och hon älskar att åka vagn om hon får. Vad säger trådens samlade vishet om behovet av syskonvagn? En ståbräda kommer vi ha på liggvagnen som är kvar sen E var liten. Men om man ska iväg lite längre? Det blir ju vår och fint väder och kanske blir man sugen på någon längre promenad och fikasväng?

• Parnassia

Jo jag har sett att din hund heter (kallas?) det. Men vi kan ju liksom inte heller byta namn på vår korv Vi får försöka leva med två korvar i tråden tills min visar sitt rätta jag.

• Parnassia

Maj gaaad! Vad ni skriver! Nu är jag ikapp efter att ha varvat läsning och arbete hela fm. Vad var det jag skulle kommentera nu då?...

Vickan: Jag såg på FB att E funnit någon. Är så nyfiken på vem bara! Men det är väl med största sannolikhet inte någon som jag känner.

Snorkis: Här görs inget VUL innan KUB om inte särskilda orsaker föreligger. Men ?grattis? till illamåendet! Det är ju ett säkert tecken. Och, som sagt, vänta inte för länge med att skaffa hjälp. Jag var också mest ?superbakis?, men det är illa nog! Första gången åt jag Lerigan hela tiden och andra gången i ca 17 v.
    Är du verkligen inte säker ändå, gör ett test till. Nu när du kommit så pass långt kommer det bli plus innan du kissat klart!

Jag hoppas också att BS snart är tillbaka och att inte jag sagt något som sårat för hårt. Jag uppfattade inte ?glimten? heller.

Jag håller också med om att det är svårt att uttrycka sig i skrift och ibland måste man försöka se tanken bakom texten och inte bara orden. Viktigt att påminna sig om ibland när man rör sig i cyberspace.

Telis: Jag fick ?veta? att sista trimestern typ, ska man känna något varje dag. Sista veckorna med E låg hon och spjärnade med rumpan mot mina revben så då kände jag henne konstant. Har man inte känt nåt på en stund och vill framkalla nåt kan man dricka iskallt vatten och lägga sig ned, då brukar det bli fart.

Porchez: Undrar också hur det går på jobbet? Bättre, sämre eller lika?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter