Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Lappis: Hejda hästarna för kursledaren där! Inget snack om saken. Är det dessutom fler än din make som har ett annat språk som förstaspråk så blir det ju ganska meningslöst annars.
Lappis: Hejda hästarna för kursledaren där! Inget snack om saken. Är det dessutom fler än din make som har ett annat språk som förstaspråk så blir det ju ganska meningslöst annars.
Jag har fått ett problem på halsen: de som tog min hankatt hörde av sig idag, efter att förut ha försäkrat att allt var sååå himla bra sååå. Nu "kan de plötsligt inte ha kvar honom för han trivs inte och går till attack mor de andra katterna"
För kattens skull vill jag ju hämta honom, men inför dem känner jag"? jaha? Och vad hade ni tänkt göra åt det då, ni som var så säkra på att ni kunde ha tre katter i den lägenheten?"
Måste ringa min sambo, han kommer inte att bli glad alls...
Sonen har iallafall lägre temp idag. Han "är hur pigg som helst mamma". Mmm, men sjuk är du ändå lilla skorpan.
Åh affektkramp är välbekant även om jag inte visste att det kallades så. De skriker sig helt hyseriska och tills de blir blå i ansiktet av syrebrist, och svimmar!
skitläskigt!
Ang katten så tycker min sambo nu som första reaktion att "ja vaddå? så hur är det VÅRT problem att DE behöver hitta ett nytt hem åt sin katt?" Vilket han ju har rätt i så till vida att vi ju inte äger honom längre och därmed knappast har ansvaret för om det funkar i deras liv vare sig nu eller längre fram...
..MEN jag tänker ju på lilla kissen såklart. Och vill ju hämtaa honom så han blir glad.
Det är bara det att nu är han rätt stor och vid det här laget stöter mamman bort ungarna rätt bryskt, så han kan ju hursomhelst inte bo här i längden. Eller så blir han här på nåder med en sur mamma runt sig... Usch jag veeet inte!
Nej precis! Jag tänker sätta lite press på dem nu att de fantamig får lov att kosta på sig en annons på Blocket och göra lite insatser för att lösa kattens situation. Mina honor ska steriliseras på fredag och att ha dem nyopererade och få tillbaka en rätt stor katt som förmodligen inte är sitt mest harmoniska jag just nu känns ju inte som någon hit.
Jag tänker se till att de får arslet ur vagnen och annonserar åtminstone och föklja upp hur det går. Nu ska vi ju till Kalmar på IVF-samtal på måndag så vi skulle ju kunna hämta honom då-de bor ågra mil därifrån, men de känns så jäkla mesiga på något vis. De har ingen bil så vi levererade honom dit och så. Men nu får de nog faktiskt ordna så han kommer hem hit själva isåfall.
Min sambo fattar öht inte varför jag tar på mig ngt ansvar i det här, men han har inte så mycket till övers för katterna alls egentligen, de är mest mina helt klart.
Yes, samma här, MEN han är mycket nöjd med de jaktresultat de presenterar så han slipper jaga mössen själv...
Åh, jag älskar att köpa julklappar! Eller, själva handlandet vill jag ha gjort undan innan hysterin på stan, men just att tänka ut resenter älskar jag!
Det trista med att vara arbetslöst är ju att budgeten för just sådana inköp blir tämligen tight.
Både sambon och sonen är plättlätt i år. Vi har ju flyttat så vi har Å-läge nu, och i ån finns massor av ädelfisk och jag VET att sambon har siktet inställt på att lära sig flugfiska.Alltså finndet en del att välja på i fråga om utrustning. Butik för ändamålet har jag också sett.
Hattis: Hahahha! Ja, jag brukar ge min sambo lite nya saker som tex kallingar och säga att det är lika mycket till mig själv, särskilt att få ta de gamla och KASTA!
Vad gäller katten, så fick jag ett sms nu att hon hittat ett annat hem åt honom!
Va? Redan? Det var som f-n?
Jag har ställt en radda frågor och sagt att jag vill att vederbörande får mitt nummer så vi kan få kontakt. Det kan ju vara av intresse förr denne att veta vem katten är uppfödd hos, och själv vill jag ju kunna få veta hur det går för honom.
Hoppas detta nu visar sig vara någon bra. Jag har ju inten kontroll alls här nu, vilket jag ju inte har någon rätt till heller.
Ett absolut säkert kort här i hemmet är böcker. Till alla. Jag vet att sambon blir jätteglad för böcker och sonen SKA ha böcker för det ska alla barn ha, och jag är självklar att ge någon tegelsten till. Vi älskar att bara ligga och läsa. Förra året låg vi alla de lediga dagarna efter själva släktfirandet och bara plöjde de nya böckerna.
Men NEEEEEEJ!!!!!
Vilken otroligt ledsam läsning det var att ta ikapp den här dagen!
Mina varmaste kramar till både September och Gosnosen!!!!
Och som vanligt blandas sorg med glädje i tråden precis som i hela livet: HURRAAAA Mugglan för att det dragit igång med lägenheten!
Jag satt och tänkte på dig igårnatt och undrade hur du mådde. Det är så otroligt påfrestande ed sådana här stora saker som hus och lägenhetsaffärer. Hejja hejja, mera bud!