Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

TJOHOOOOOO! GRATTIS ORE!!!!!

Gud vad skönt att höra ifrån dig! Hoppas ni mår BRA alla tre och att allt gått precis som det ska.

Lilla lilla gossen! Välkommen till världen!

• passionsblomman

Jag vet både klöktes, ulkade, hulkade och dessutom det mer Jämtländska sjöjdes (går dåligt att stava dialekt men med samma sje-sljud som i sjuk är det).

• passionsblomman

Jag hoppas jag slipper höra svärmor kräkas. Hon kommer förövrigt hit nu i helgen och kräk undanbedes.

Närmaste jag kommit i insikt om den sidan släktens kräkläten är när svärisarna passade svågerns hund samma helg som vi var där. Den kräktes på ryamattan och en och en gick de olika familjemedlemmarna in i rummet, gav ifrån sig "jag kräks också nu-ljud" och rusade ut igen. Fyra olika vuxna...

...det slutade med att jag sa åt alla att hålla sig därifrån, och tog själv hand om den vidriga spyan. Fast jag var alldes nypresenterad i den familjen då. Minnesvärt, verkligen.

Lappis, du glömmer väl inte att anteckna även detta.

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2009-11-18 15:22:55 följande:
    har du inte sett det? Pungen måste vara slapp, och då rör sig skinnet på den! Drar ihop sig liksom så det ser ut som att det bor något precis under huden.
    Det har JAG sett iallafall! Det måste bo någon liten nissse därinne, bem är det annars som hissar upp hela klockspelet när det är kallt i badvattnet?
    Som om han måste få komma ino´mbords för att överleva.
  • passionsblomman

HAhaha!

Hon vet kanske bättre nu när hon insett hur många visor du kan?!

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-18 15:36:07 följande:
    ja, men hon får skylla sig själv som inte biter av när Nenne kör snapsvise-race.
  • passionsblomman

Mugglan, min sambo kom hem efter en jobb-event en gång och kröp in på alla fyra, parkerade på sonens lekmatta och kräktes på densamma med eftertryck.

Jag tyckte inte synd om honom och blev precis så arg som du inte blev.
    Det puckot tror att han sådär en gång om året ska överleva samma tempo och kvantiteter som i ungdomens glada dagar.

Fast han skämdes sedan så mycket att han inte har gjort om samma korkade tilltag. Ölhävning med 23-åringar som är ute 3-4 ggr i veckan när man själv aldrig partar på det vise sedan ett par år tillbaka.....

• passionsblomman

Usch! Min Tequila-katastrof berodde på en tjej som var väldigt mycket mer van vid sprit än jag och som köpte nya åt oss båda i en takt som jag borde ha tänkt på följderna av, men var lullig nog för att bortse ifrån. Shit vad glad jag är att det var HENNE jag vaknade hemma hos nästa dag!

• passionsblomman

Jag har kräkts från en balkong en gång bara för att badrummet var upptaget. Jag skäms fortfarande när jag tänker på det.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter