Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

muggles
    nope.
    Btw, jag hittade kvittot på tapeten, den heter Garden men vet inte fabrikat och jag har försökt letta igenom några tapetsidor men inte hittat den.

Vänner
    hej!! Vilken fin blogg, jag gillar den där stilen också men det slutar alltid med färg. Vardagsrummet tänkte vi ha vitt, vitt, vitt men så blev det en färgad tapet och helt plötsligt kom vi hem med en kelimmatta och sen upptäckte vi att Leksandsstolarna blev så snygga i träfärg, bara vi bytte tyg (fårkrullsfejk) så det blev långt ifrån skirt romantiskt. Istället robust och bonnigt. Dock har vi besökt flera såna där småbutiker där de säljer den stilen och kommer alltid hem med något så förhoppningsvis blir det en skön blandning, men jag tror inte att det syns. Vi har helt enkelt ingen stil.

• nennesjuttioåtta

Liten
    jaaaaa, det där tycker jag också är så tröttsamt! Stjärnkuddar och numinnsjagintenamnet-vilstol i vitt trä på bryggan. Måste alla bo likadant? Jag sade upp prenumerationen för flera år sen på Allt i Hemmet för det var Lantkök i varje nummer. Fast jag vill själv ha ett lantkök men hur kul är det att få hem en tidning som man redan läst?

Lappis
    Ett dilemma... men man får väl byta ut pö om pö om man tycker det är noga eller också strunta i vad Huset har för stil.

• nennesjuttioåtta

Jag tror att det är den som bor i Huset som sätter stilen, och då blir det oftast rätt ändå även om det inte följer "reglerna". Loungestil i 40-talshus kanske är hur coolt som helst!

• nennesjuttioåtta

EA
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!

Fick så klart halsont efter att chefen var här med sin nya halsfluss igår. Qk!

• nennesjuttioåtta

koko
    haha, nu kikade jag extra, man ser ju visst tapeten och pianot! Coolt!

Jag vill ha ett piano!

• nennesjuttioåtta

Igen:
    Vilka söta barn ni har allihop!

• nennesjuttioåtta

Liten
    jag har sett de där glaskulorna i någon tidning, men de brukar vara undanhängda i ett hörn. Fatta pinsamt!

Jag gillar ju ifos den stilen (också!) men börjar ju tröttna när den är med i alla, ALLA; skärgårdshus.

• nennesjuttioåtta

Tjohoo idag kommer vår nya soffa!

• nennesjuttioåtta

jag ska kolla om jag hittar en länk på soffan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter