• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Kikar in och kollar läget...

Antecknar den 28 december. Hade varit kul om jag vore här i närheten då.

Min uppkoppling håller på och strular så jag orkar inte byta sida för många gånger så jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skulle kommentera.

Vilket fint brev PB, förstår att man känner lycka av det .

Telis, låter som att ni har en arbetssam helg framför er. Jobba inte för hårt.

Ego, här ska städas idag efter sovmorgon och en sen start. Igår var jag och maken ute och åt, god mat och gott vin. Trevligt . Känner mig på riktigt gott humör för en gångs skull . Det som drar ner lite är att jag har lite dåligt samvete. Vilket jag rent rationellt inser att jag inte borde ha men ibland känns det så ändå. En kompis blev sur på mig för att jag inte gjorde som hon ville. Jag hade föreslagit att vi skulle göra så för ett tag sedan men då kunde inte hon för hon hade andra planer, och när hennes planer sedan ställdes in samma dag tyckte hon att vi kunde göra det som jag föreslagit istället. Hmm, men då det krävs viss planering och tar tid och kostar en del pengar så känns det som att det inte är så konstigt att jag inte ville trots att det var mitt förslag från början, jag hade ju ställt in mig på att det inte skulle ske och gjort upp en helt annan plan. Sorry för gnäll.

Trevlig helg allihopa .

• Oupsie

God morgon,

September, vad skönt att allt verkar ok nu så att ni kan sätta igång med försöken igen .

PB, oj vad du fixar. Och vad lyxigt det lät med skafferi, och sal . Vill också gärna se bilder på dig och ditt hus .

Snaily, kul att ni får fira jul med familjen även om det innebär en del resande för din make. Skönt att medicinen verkar hjälpa.

Telis, spännande med flytt. Kul med nya tapeter.

MSW, tyckte precis som Vickan att det lät som en kul uppgift.

Izzie, kul att se dig här i tråden. Hoppas att du får vila upp dig lite i jul efter en stressig höst.

Vickan, din stackare, det var verkligen ett ihålligt illamående du drabbats av.

Vad var det mer jag skulle kommentera...

Usch, jag är så otroligt trött. Jag förstår inte varför. Igår sov jag i 9 timmar och hade ändå svårt att gå upp på morgonen och på lunchen fick jag gå hem och sova en stund Tur att det är nära . Hoppas att jag inte håller på att bli sjuk. Det har jag inte tid med. Har ett antal julklappar kvar att köpa och en del saker som borde fixas i hemmet. Nojar över jobbet också, ju längre tiden går utan att höra något desto mindre känns chansen att det blir något jobb. Huh, innan jul skulle jag få besked i alla fall.

Angående julkort, förra året skickade vi kort med hunden på . Hon är ju vår bebis, hehe. Jag tycker i och för sig att det är helt ok att få kort med barn på, men nakenkort är ju inte snällt att skicka. Vi skickar i och för sig bara till de närmaste och de flesta av dem tror jag tycker att det är kul med vår hund, förutom svärfar kanske . I år blir det dock traditionella med tomtar på för vi har inte haft tid att fixa med egna kort på.

• Oupsie

Skulle läsa ifatt och så såg jag att AM kommit hem, hoppas att ni har haft det bra på resan!

Snorkis, vad bra att symptomen kommit tillbaka, kanske? Det är inte så kul att gå runt och vara illamående.

Oms, men fy för att bli matförgiftad och förkyld på det. Krya på dig!

Mrs B, gott med hembakade kakor .

Snaily, hihi, men korven ÄR ju söt och ser inte andra det så är de väl blinda .

Jag tror faktiskt att jag är hyffsat objektiv när det gäller min hund, jag tycker att hon är sötast i världen så klart men jag vet att det finns många som inte gillar den typen av hund som hon är, och det kan jag ta. Men sen finns det ju alltid sådana som ska tala om exakt allt som är fel med den sortens hund som min är och då blir jag arg . Det är så onödigt, folk får väl välja själva vad man vill ha för hund.

Jag har säkert glömt något, hoppas att ingen känner sig bortglömd. Vet inte vad det är med mig, jag är så otroligt trött och jag märker att hjärnan fungerar inte riktigt som den ska... *snark* Ska nog gå och sova.... Kram till allihopa.

• Oupsie

Telis, precis så hade min man också kunnat göra och jag hade blivit förbannad, gravid eller ej . Att behöva betala 25 000 för nya biljetter har aldrig hänt, men akututryckningar för att få tag på passet har och nycklar har försvunnit. Han fick ?Handbok för tankspridda?, från sidan som Mugglan länkade till, i present för ett par år sedan .

AM, vad skönt att ni haft det bra på semestern men stackars paret som du berättade om.

Nenne, trist att du inte fick göra VUL innan Jul (uj vad fint det rimmar), men det blir väl desto mer att se i januari . Men om dina systrar bara har killar så är det väl dags för en liten tjej .

Liten, Mindre kanske bara var trött efter att ha varit sjuk. Hon kommer nog snart på hur kul det är med snö .

Muggles, vad tusan, en massa slem. Det låter inte kul. Hoppas du får kul på julfesten.

Blivande, muffinsfrullan, eller vad vill du bli kallad ? Hoppas att det var ett smaskens julbord. Det finns bild på min hund i galleriet, dvs om du skickar in en bild på dig så får du se . Men jag inboxar dig så länge .

Ea, blä för svamp, hoppas att du får tag på tabletter. För er som ätit sådana tabletter, har ni kombinerat med salva? Eller har ni bara tagit tabletten? Misstänker att jag också har svamp och jag har tabletter, men sist skulle jag använda salva också, men det har jag ingen kvar.

Lappis, jobbigt att det ska ta sån tid. Hoppas att hon ringer dig imorgon.

Mrs B, tycker det är kul för alla Skåne-barn att det äntligen är lite snö. Det är de inte bortskämda med. Det låter som att du fick ordentligt med motion idag då, det är jobbigt att gå runt i snön. Jag ska försöka baka lite i helgen, gillar också att ha hembakade kakor till jul.

Snaily, jag vet varför du inte blev snabbköpskassörska, för att i ditt jobb kan du faktiskt hjälpa och påverka trots att det finns idioter. Även om det är sorligt att se folk som inte tar hand om sina djur . Som kassörska får man stå ut med idioterna, le och hålla tyst (ja, jag var en bitter kassörska en gång i tiden). Du gör ett viktigt jobb. Styrkekram.

Snorkis, det låter som en ganska nyttig craving ändå, citrusfrukter. Har ni bestämt er om ni ska tala om för familjen i jul?

Piggelin, köp en pulka nu, innan snön kommer. Risken är väl att de tar slut snabbt när snön väl kommer och det är skönt att slippa ge sig ut på hala gator med folk som inte räknat med snö och inte bytt till vinterdäck . Om ni behöver köra bil vill säga.

Porchez, säger som Piggelin, är det någon du känner väl så gör det, eller erbjud dig att följa med familjen som sällskap.

Ego, ytterligare en dag har gått utan att jag hört något om jobbet och jag räknar med att det inte blir något men samtidigt så kan jag inte riktigt släppa hoppet. Kan inte beskriva hur mycket jag skulle vilja ha det här jobbet. Hur lång tid ska man vänta på att få ett jobb anpassat efter sin utbildning? I värsta fall får jag väl återgå till att bli en bitter kassörska, känns som ett passande jobb efter alla dessa års studier (har till och med lyckats skrapa ihop fler poäng än dig vickan och är riktigt trött på allt vad skola heter). Nog om det. Jag har i alla fall köpt en del julklappar idag. Inte så många kvar att köpa till, kanske till och med lyckas bli färdig imorgon. Tjohoo.

Som vanligt har jag säkert missat något men tills jag kommer på vad så kram till alla .

• Oupsie

Här var det lite fart idag .

Ea, när jag ringde om sådana tabletter så "hade de minsann inte tid med sånt" (verkligen charmigt ), jag hade då påbörjat en behandling med receptfritt medel men jag tålde nog inte de där vaggisarna för det brände som eld (hundra gånger värre en lite svamp). Så jag var helt desperat så jag fick en läkare som jag känner att skriva ut tabletter. Det är bra med kontakter . Jag har ett par tabletter kvar så är du säker på att det är svamp och du vill ha en tablett så kan du få en av mig.

Tack för att ni hoppas på jobbet åt mig . Som jag förstår det så är det ytterst en budgetfråga eftersom det inte är en ordinarie tjänst utan någonting som man använder sig av vid hög arbetsbelastning, vilket de har, men det behövs ju pengar också. När jag var där så fanns det inga ytterligare sökanden men det kan ju ha dykt upp efter jag varit där. Det är ju tre dagar nästa vecka också men det börjar kännas som att det inte kommer att bli någonting, men jag kan inte riktigt släppa hoppet. Jag vill också komma in här på fredagar och vara glad över att det äntligen är helg .

Har så jäkla ont i huvudet så jag ska gå och vila en stund nu och se om det går över. Blev inte bättre efter en tur på stan utan att jag hittade de julklappar som jag tänkt mig. Så nu får det väl bli en tur imorgon också. Puuuhh.

Ha en trevlig fredagseftermiddag så länge.

• Oupsie
    muggles skrev 2009-12-18 18:12:10 följande:
    Usch nu är det nog deppigt i Trollhättan...
    Ja, stackarna Kul jul liksom...

Tycker själv att det är vemodigt, tillhör den skaran som faktiskt gillar SAAB.

Vickan, vad kul med sådana mail .

AM, fy vad jobbigt att inte få sova.

Snaily, huh era minusgrader ger lite perspektiv till vädret här nere . Trist att du kände att du stjälpte snarare än hjälpte igår .

Lappis, vad skönt att hon äntligen ringde upp. Det rullar på, om än lite långsamt kanske .

Vill inte skriva ut vad det är för jobb men jag inboxar er nyfikna .

Ea, jag inboxar dig också ang tabletterna.
  • Oupsie

Vickan, jag har inte hunnit inboxa dig än. Håller på med flera saker samtidigt . Måste sticka iväg en stund från datorn igen men jag inboxar er senare ikväll.

Men usch vad jobbigt Tinga! Kram!

• Oupsie

Tinga, ja följ med och fika! Förstår att det måste vara extremt frustrerande, särskilt när man känner att det hade börja bli bättre och sen få ett sådant bakslag.

Nu Vickan, nu ska jag skriva till dig .

Vinkar till Snaily. Ni kör väl försiktigt .

• Oupsie

Vickan, det är det jag funderar på. Ska man ringa och fråga eller inte. Som jag förstod på dem så skulle de lämna besked oavsett om jag får jobbet eller inte så då vill man ju inte ringa och störa heller. Jag är också en fegis .

• Oupsie

Hattis, jag har inboxat dig . Var det du som hade BIM på julafton? Eller var det någon annan? *förvirrad*

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter