• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

God kväll!!!!!!!!!!!!!!!!!

Får se om det blir något julfirande här i år eller inte.

Max kräktes för någon timme sen efter att ha klagat på magont sen vi kom hem från pulkabacken. Han låg i mitt knä i soffan och kräktes över hela sig själv, över mig, en del i spannen och lite på mattan/golvet.

Hoppas verkligen inte vi andra får det också för det skulle bara vara såååå tråkigt......!

• Mrs  B

God morgon!!!!!!!!

Trött som f*n men inte sjuk än iaf.
    Hoppas på det bästa!

Max kräktes bara en gång men då var det rejält. Han liksom maken och jag fick gå och duscha och sen fick vi sanera överallt.
    Sen somnade han vid elva och sov fram till nästan 9 idag och nu mår han bra. Ligger i sin säng och tittar på tv men hade säkert kunnat vara uppe och busat men det sa jag nej till.
    Blåbärssoppa, bananer och rostat står på menyn.

Hoppas på att det bara var något som skulle upp!

• Mrs  B

EA
    Det får vi verkligen hoppas på!
    Trevlig jul hos brossan!
    Kör försiktigt!

• Mrs  B

Nenne
    Här hålls också tummarna!!!!!!!

Och visst är en graviditet en välsignelse men det kan finnas hinder på vägen som är mindre roliga och det måste man ju också få skriva om.

• Mrs  B

Ore
    Visst hade vi det....

Vi började med en rejäl magsjuka på resan/hemma (nov) och sen fortsatte Malte att käka i nästan 8 veckor. Vi blev inlagda på juldagen med Malte, fick permis över Nyår och sen utskrivna innan Trettondagen.

• Mrs  B

GOD JUL TILL ER ALLA!!!!!!!!!!!!!!!

Här är det full rulle med julfirande i dagarna tre med start idag.
    Det blev ingenting mer med Max eller med oss andra så nu firar vi på.
    (har bara känt av mitt magkatarr men det gör nog många så här års )
    Jag har inte haft julstress utan jobbstress (att inte ha ett jobb) och sen det vanliga med busiga barn, hushåll, skola osv.....

Tråddate
    För min del, om vi ska vara här, så behöver jag inte heller veta det förrän på morgonen om man kommer eller ej. Maken är föräldraledig så han och Max hittar nog på något, så jag har bara Malte hemma.

Puss och kram alla

• Mrs  B

God kväll i stugorna!!!!!!

God fortsättning och många kramar till er alla!!!!!

Här är vi helt färdiga......
    Maken spelar spel med barnen och jag sitter här.
    Anledningen till att vi är trötta är Max barnkalas....
    Gympasalen, 17 barn, 3 vuxna = FULL RULLE men väldigt KUL!!!

STORT TACK till alla Skånetjejer!!!!!
    Det var jättekul att ses och en väldigt trevlig fika!

MSW
    Kommer att vara i Växjö i två år till så någon gång ska vi väl kunna ses.
    Om inte annat så kan jag ju alltid komma upp till dig, har släkten på vägen som jag också kan hälsa på.

Lappis
    Tror jag bjuder in mig själv till ert Nyårsfirande eftersom jag ÄLSKAR fisk och skaldjur.
    Känner att jag skulle behöva lite barnfri tid......
    Lycka till i morgon!!!!!

Nyår kommer vi att fira med ett kompispar och deras vänner. Det enda negativa är att det är bara vi som har barn, förutom ett par som har en nyfödd bebis. Men som tur är är värdparet väldigt nära med våra barn så kanske blir det bra ändå. ???

• Mrs  B

Gott Nytt år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har packat lite inför kvällen och vår övernattning och det är ju inte lite vi måste ha med oss.
    Värdparet har inte barn och inga extrasängar så vi måste ha med oss ALLT. Känns som att man flyttar in......

Oupsie
    Tack själv för att du kom! Mycket trevligt!
    Tror alla pratade mycket.
    Just nu har jag noll motivation till att ta itu med alla mina kilo, men har också lovat mig själv att ta tag i det igen efter trettonhelgen, då vi firar pojkarna med släkten.
    Vi kanske kan peppa varandra????

Liten
    Max har aldrig varit den som slåss, rivits osv men däremot så är Malte en mästare på det.....
    Vi säger till honom på skarpen, han måste be om förlåtelse och säga förlåt till personen som han gett sig på och sen får han ta en "time out" på sitt rum. Tyvärr har han inte lärt sig än men vi kämpar på med de här rutinerna ändå.

Telis
    Grattis till sista dagen på jobbet! Hoppas att du får vila lite nu innan det "nya" livet börjar....

• Mrs  B

Parnassia
    Hoppas E mår bättre nu!
    Vi hade precis likadant med Max innan jul. Han kräktes en gång på måndagskvällen och sen var han bra tills på natten mellan 23 och 24 dec. Då kom en omgång till så vi fick stanna hemma på julafton. Men sen blev det inget mer.
    Ta det lugnt med maten bara så ska det nog ordna sig.
    Fick sanera mycket här hemma och oss själva men sånt är livet och inte mycket att göra något åt tyvärr.

• Mrs  B

Kram till Muggles!!!!!!
    Och ja, vi "slog" också (nätt naturligtvis) tillbaka på Max när han ett tag envisades med att gå runt och slå på allt och alla. Funkade till sist....

Nyårslöfte
    Är jag väldigt dålig på för jag håller dem inte särskilt länge.... (träning, sötsaker oftast)

Igår hade Max stora funderingar på solen. Hur kom det sig att solen finns på ena sidan av bilen när vi körde till min kompis och sen på ett annat ställe när vi körde hem. Liksom varför Mc Donald fanns på Maltes sida på väg upp och på hans sida på väg hem......

Just nu tittar vi på "Jönssonligan dyker upp igen" och då frågade Max vid ett tillfälle varför Wall Enberg tittade på dem där (han pekade på sina bröst) när han träffade Doris.....(hon hade en rejäl urringning)

Han är bara för go vår lilla Max!
    Många funderingar finns......

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter