• Mrs  B

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej hopp!!!

Stort grattis till Ore och lille sonen!!!!!!!!!!!!!

Med Max sprack jag en hel del. Det var på svåra ställen att sy så det tog 1 1/2 h att sy ihop med lokalbedövning. Kunde inte sitta ordentligt på en månad men det läkte fint iaf. Max hade en hand i ansiktet när han föddes så han fick hjälp med en sugklocka för att ta sig ut. Med Malte sprack jag också men inte lika mycket.
    Knipövningar i all ära och det har jag gjort, men för mig har det tagit 1 1/2 år innan jag varit helt "tät" igen. Har ju i och för sig även fött tre barn men i alla fall. Nu är allt ok igen och det är jag glad för.

Har för mig att jag är A (?) i blodtyp.

• Mrs  B

Vickan
    Vi besökte det nya IKEA varuhuset i Malmö igår och de har också parkeringshus på första plan. Annars var jag SUPERNÖJD med stället och väljer nog att åka dit i fortsättningen.
    Vi har ju annars tre varuhus att välja på, ungefär lika långt till alla också.
    Angående dina sommarplaner så tror jag att de kommer att vara häromkring så vill dina föräldrar ha det lugnt i en timme eller två kan jag passa Trollet!

• Mrs  B

Blivande fru L
    Håller alla tummarna jag kan!

Sep
    Hoppas att du mår bättre nu!
    Ta hand om dig!

Kängu
    Köpenhamn är ALDRIG fel!!!

Inga problem att bajsa här heller efter mina förlossningar.

• Mrs  B

AM
    Nu är snart rummet färdigt som du hjälpte mig att ge förslag på hur vi kunde inreda. Var på IKEA igår så nu ska jag bara skruva ihop lite......
    Tror att det blir väldigt bra!

• Mrs  B

MSW
    Grattis till tentan!!!
    Ja, det där akademiska språket kan ta ett stund att fatta, men det lossnar snart ska du se.

• Mrs  B

Vickan
    Aha, så var det nog.....
    Då ses vi kanske 2011 då????
    Med lilla trollet.

• Mrs  B

Snorkis
    Oj, oj, oj, vilken dag!!!!!!!!!!!!
    Stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Själv är jag deppad, gråtfärdig, arg och ledsen.....
    Har fått avslag från a-kassan igen pga mina studier och måste nu ringa dem imorgon (om de nu överhuvudtaget har någon telefontid då) och fråga VARFÖR.....
    Sen måste jag ta ett beslut.
    Avbryta studierna och gå hemma och rulla tummarna eller ta mina sista 20 veckor hos csn under våren (och få ca 3000kr/månad) och sen gå och rulla tummarna i höst.
    F*n för det här säger jag bara......

• Mrs  B

Snorkis
    Reglerna är väldigt luddiga och det är olika från A-kassa till A-kassa. Men jag HÄVDAR BESTÄMT att jag uppfyller kraven medan min a-kassa INTE håller med.
    Sen säger AF en helt annan sak och det gör ju inte saken bättre heller.

Vickan
    Rörigt är bara förnamnet....är väldigt ledsen.
    De vill helt enkelt att man ska vara arbetslös och sitta hemma och rulla tummarna, och sån är inte jag....

Parnassia
    Ja, trist är det...
    Försöker komma ihåg om jag hade fler sammandragningar med Malte än med Max och till en viss del hade jag nog det. Tyvärr mådde jag väldigt dåligt med Malte de sista tre månaderna och gick ner i vikt istället för upp så jag hade inte en normal graviditet den gången. Svårt att jämföra med kanske....

Porchez
    Tycker också det är tråkigt att det inte ska löna sig att läsa, och i mitt fall vidareutbilda mig. Som det ser ut på arbetsmarknaden just nu så är det svenskan som kommer att ge mig en tjänst och då är detta beskedet blä!

BS
    Tack!

Oupsie
    Nä, de vill att man ska vara hemma och stirra in i en vägg.

• Mrs  B

Nu får ni glädjas över Snorkis POSITIVA besked!!!!

Jag går till sängen och drar täcket över huvudet och hoppas på en bättre kväll imorgon. Vi hörs!!!

• Mrs  B

Sänder en hälsning från en sjukstuga.....

Malte fick åka till doktorn med maken i tisdags för jag jobbade, men de hittade inget fel så det blev dagis igen för honom.
    Han är väldigt hes, lite rosslig och lite hostig. Men inget som påverkar hans sömn tack och lov. Fick hostmedicin men jag tycker inte att han har blivit jättemycket bättre, men han har iaf ingen feber och är inte heller hängig.
    Hoppas att han är frisk om en vecka då sprutan väntar...

Max började hosta i morse så nu gäller hostmedicin för honom också. Men han har inte heller varken feber eller är hängig.
    Får hoppas att det inte blir mer.
    Han har avslutning på simmet på lördag och ska ta TRE nya märken så han är taggad.

I tisdags morgon började jag känna smärtor i magen men dum som man är ibland tackade jag ja till att jobba och körde till jobbet. Smärtorna kom och gick under dagen men på kvällen blev det sämre. Kräktes två gånger sen inget mer. (?) igår hade jag fruktansvärt ont i huvudet och lite i magen och i natt var jag på toa tre gånger sen inget mer.... (?)
    Nu känns det helt ok. Har duschat och plockat undan lite saker och det har funkat bra. Ingen aptit dock....

En kompis till Max var här och lekte i söndags och när mamman ringde i tisdags eftermiddag sa hon att sonen var sjuk, liknande det som jag sedan fick. Hon sa att det gick magsjuka (antagligen på skolan eftersom dagis inte sagt något) så antagligen är det en lindrig variation som jag haft.

Trist på pengarna jag skulle tjänat igår och idag men bättre att vara sjuk nu för på måndag börjar min praktik (svenskan) och den vill jag INTE missa.

Nu ska jag läsa ikapp.....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter