• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Förutsatt att man vet att man haft UVI under graviditeten - med GBS - så ska man komma in i tid för att få dropp. Min BM var i alla fall väldigt noga med att kolla upp så fort det fanns tecken på UVI. Dessutom gjorde de en snabbtest på BB när jag kom in för att föda Livia.

BrudSommar2006 skrev 2009-11-17 10:31:24 följande:
    AM, ja det skulle väl vara en fördel då! Fast det är väl ofta man inte vet om att man har det för det kollar de väl normalt sett inte?
  • fru AM

Ja, Telis vad bra att nya Aurorasköterskan var bättre! Och det är väldigt skönt för psyket att ha båda dörrarna öppna vad gäller förlossningsmetod (som ni kanske minns så velade jag in i det sista men hade INTE velat vara hänvisad till bara det ena alternativet).

Är det svininfluensa storsonen har så smittar den verkligen blixtsnabbt. Han pappa började hosta ett dygn efter att han hämtat sonen här. Storsonens feber är i a f nere på 37,5 nu så den är i princip borta.

• fru AM

PB: det här hormonet som man utsöndrar lite mindre av ju sämre man ägglossar - är det något som man kan tillföra utifrån möjligen? (hoppas) Kram!

• fru AM

Sorry - fattade fel ... kan man inte reglera hormonet medicinskt?

passionsblomman skrev 2009-11-17 12:58:09 följande:
    Nä, det är tvärtom, ju högre hormonvärde av just det hormonet, desto mer får kroppen "piska på" som läkaren uttryckte det, för att man ska ägglossa. Dvs högt värde är ett bevis på att något med ägglossningen inte riktigt flyter på som det ska.Mitt värde som fanns i mina tidigare provsvar låg alltså lite i överkant tyckte hon så hon vill kolla det mer.Det är förövrigt bara hon som komennterat den siffran alls, och jag har ju ändå varit hostvå andra läkare också som inte tyckte det var något anmärkningsvärt.Därför väljer jag att just nu hoppas att hon bara är extra noggrann för vår skull.fru AM skrev 2009-11-17 12:38:32 följande:
  • fru AM

Hittar inte exakt vilket impregneringsmedel de säljer på Mio men däremot bra info om fläckbortttagning:
    www.mio.se/upload/Probleml%C3%B6sare/Probleml%C3%B6sare_textil.pdf

• fru AM

Aha!

Lapinette skrev 2009-11-17 13:07:58 följande:
    AM - det går inte att få någon medicin men vissa påstår att ändrade levnadsvanor kan förbättra värdena dvs sluta dricka, ät enbart nyttig mat, sluta röka, dricka kaffe etc. etc.
  • fru AM

Ja - men det är så deprimerande om det är svårt att göra något åt det ju.

Men hade Telis & Frejis höga värden så KAN det ju bli bebisar ändå!

Lapinette skrev 2009-11-17 13:11:25 följande:
    AM - det är ju en normal process mot klimakteriet ... äggstockarna blir tröttare, äggen sämre kvalitet. Det är ju en av anledningarna till varför man säger att det börjar gå utför (fertilt) efter 35 och snabbt utför efter 39. Sen är det ju vissa som får höga FSH värden tidigare och vissa som hamnar där långt senare.
  • fru AM

Det var väl någon i tråden som hade testat och alltså kan säga om det är rätt burk?

• fru AM

MrsB: Livia har fått första sprutan så hon har väl 75%igt skydd. Storsonen har inte fått någon vaccination än (på torsdag hoppas jag). Hektor imorgon (hoppas jag). Tänkte ge honom lite ägg i kväll och se om han är allergisk ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter