Summan av kardemumman - livets väsentligheter
September - Det var precis det jag ville höra, att symptomen kan gå upp och ner *griper efter halmstrån* Ska försöka att inte tänka något mer på det nu. Det kommer ju visa sig för eller senare.
September - Det var precis det jag ville höra, att symptomen kan gå upp och ner *griper efter halmstrån* Ska försöka att inte tänka något mer på det nu. Det kommer ju visa sig för eller senare.
muggles - Cool tapet
Parnassia - Han är ju bländande logisk!
PB - Du är klok som en uggla *pussar en blöt puss mot skärmen* du har ju självklart så rätt, läste upp vad du skrivit för maken och han bara skrattade och sa att "she's got a point!" Jag ska försöka skärpa mig nu, spelar ju ingen roll om jag oroar mig, går något fel så gör det ju det ändå Jag behöver att någon säger åt mig att skärpa mig, tyvärr lyssnar jag ju inte på maken BM tog mig lite i örat när vi var där också när jag sa att jag tyckte allt kändes overkligt och jag kan inte kunde tro på det, då spände hon ögonen i mig och sa att så är det ju faktiskt för ALLA och nu får du ju faktiskt tro på att du är gravid.
Vad fint du skriver om sonen jämt, din inlägg fullkomligt svämmar över av kärlek, det är sånt som gör att man blir sugen på att försöka skaffa barn själv.
muggles - Jag har en egen inkomstförsäkring via accept, får ersättning i 300 dagar jämfört med 150 genom facket, alltså enorm skillnad (behöll denna försäkring även fast jag faktiskt gick med i facket i våras pga av villkoren).
Apropå osymptomen så höll det i sin typ en halv dag sen började jag må som vanligt, konstant bakis med andra ord, illamående eller vrålhungrig och trött. Mina ickeömmande bröst fick jag igen för i helgen med råge *aj* Har iaf införskaffat seabands som jag är jätterädd att någon ska se på jobbet.
Vad rart med Moa och "snöret" även om hon kanske inte tyckte det var så kul.
PB - din energi verkar vara av det oändliga slaget, kan jag få låna lite? Jag har inte en julpyntat än och det brukar vara klart 1 december!
Apropå ditt skafferi har vi också ett gå in i skafferi med hyllor från golv till tak, fast huset är byggt i början på 90-talet! Så himla bra!
Blivande - Skrattade när jag såg till inlägg om VUL vid första besöket hos BM, jag var en av dem och BM tyckte som du förut att jag fick tagga ner
Nenne - Tror mitt illamående började i v7, trodde att jag hade klarat mig men icke sa nicke, men jag mår bara illa vissa dagar.
MrsB - Vad sa Max när han kom in mitt under, undrade han vad ni gjorde?
EA - Skit med ryggen! Du får ta hand om dig! Apropå det där med varje dag eller varannan eller var tredje dag, man pallar ju inte ha schemlagt 6 hur länge som helst, det blir ju lätt rutinmässigt då. Men trösten är ju att rackarna verkar ju överleva och kan vänta, väldigt bra. Men jag vet ju hur det är, man grämer sig och tänker att om vi hade fått till det DEN dagen kanske det hade funkat den här månaden och det suger verkligen!
Apropå julkort tillhör jag dem som får klåda av julkort med bilder på folks bebisar i tomteluvor...Jag gillar fina saker och vill tusen gånger hellre ha en fint julkort än en dassig amatörbild på en en bebis som i princip bara föräldrar och släkt tycker är söta.
Apropå det kan någon förklara för mig vad som händer på bb i vissa kvinnors hjärnor? En kompis till mig och jag hade alltid skrattat åt alla pinsamma föräldrar som på fullt allvar tror att just DE har fått den allra finaste och sötaste bebisen i universum (detta kan jag förstå, det är biologiskt för att man ska ta till sig sitt barn) och att de sedan avkräver omgivningen medhåll att de har världens sötaste bebis. Varför liksom? Kan de inte inse att de är faktiska de enda som tycker det? Sen blev min kompis gravid och vi skojade om det och hon sa att jag kommer aldrig stå och se uppfodrande ut och säga är hon/han inte söt och jag kommer aldrig på fullaste allvar hävda att min barn är finast! Vad tror ni hände, hon ringde från bb och ylade att hon hade fått världens finaste bebis och jag var tvungen att se, och till saken hör att hennes bebis är en av de två fulaste bebisar jag någonsin sett....Blir alla såhär? Jag blir alltid jättestressad när folk skickar bilder på deras nyfödda eller när man ska titta på dem och de uppfodrande tittar på en och någon kommentar under gudomlig godtas ej
Hoppas inte någon tar illa upp nu, jag är bara fascinerad över fenomenet. Jag är rädd att jag kommer göra likadant i framtiden
fru AM - Välkommen hem!!! Hoppas ni haft det underbart skönt!
Jag kan tänka mig att thailändarna var tokiga i sonen, de verkar gilla nordiska barn N är jag var där för många år sen var det en liten blond tjej med på flyget, hon hade sånt där emilsblont hår och thailändarna fullständigt kastade sig efter henne för att få ta på hennes hår Skönt att höra att någon är lite objektiv när det gäller sina barn
Sååå, äckla oss nu med att berätta hur bra ni haft det
Vickan - Aha, hormoner alltså? Ja, så kanske det är?
Det kanske är dags att dra ner lite på tempot? För din egen skull? Kan du inte få gå ner i arbetstid nu sista tiden så du slipper få så långa dagar? *kram*
snaily - Kan tänka mig att du får tyvärr träffa på en del idioter i ditt yrke, usch!
-27 *burr* Jag tyckte det var jättekallt på lunchen när jag gick i kjol och strumpbyxor i -8
Telis - Jag hade definitivt fått psykbryt om jag var du gravid eller inte! Skönt att det ordnade sig iaf
Om man äs grymt sugen på apelsiner och mandariner (helst apelsiner) och häller i sig apelsinjuice, vad ska det då blir för kön? Någon som hört något skrock?
Hej hej i tråden!
Här har snorkfröken tagit julledigt, tyvärr har det inte känns så ledigt idag. Fullt upp med diverese, var bla på min jobbintervju, var jobbigt att säga att jag var gravid och jag inte visste om det när jag ansökt, de verkade iaf jättegulliga och sa att det spelade ingen som helst roll för dem, huvudsaken personen var rätt. (Jag kan fortfarande inte komma ifrån känslan att jag ljuger när jag säger att jag är gravid, skumt). Så nu får ni hålla tummarna för mig också för det här är verkligen ett jobb jag vill ha, jag är tyvärr hemskt osäker på vad de tyckte, kände inte att jag kunde tolka något positivt eller negativt. Så den som lever får se...
Det var någon (Oupsie?) som frågade om vi skulle berätta på jul och ja det ska vi fast jag vill inte, jag känner mig inte redo, men vi har inget val med tanke på nyårsfesten där vi annars kommer bli avslöjade (och det är lugnast om föräldrarna får veta först, annars kommer det bli livat)vi har köpt en varsin bok till alla mor/farföräldrar som heter till mitt barnbarn som de kan fylla i när de har lust och ge tillbaks när lilla P blivit stor. Känns som att vi jinxar något vansinnigt men ingen av oss ville säga något heller så där bara, så vi tyckte en present som hintade kunde vara lämpligt.
EA - Jag tror inte på tant föräns hon verkligen är här!
Hattis - Håller tummarna för dig oxå!
Snaily - Hälsa Page och be henne komma tillbaks!
BS - Saknar dig.
AM - Skriv upp mig på listan över nästa års adressater för ditt julkort med maken
Lappis - Hoppas, hoppas ni kommer iväg ordentligt!
Förresten ni vet vårt badrum med vattenskadan vi upptäckte i augusti? Det är färdigt nu! Äntligen säger jag bara, är så skönt!!!
För övrigt om det någon som känner att de har en slant över så här till jul så börjar Mulberry preview rean på julafton (urusel dag) Om någon vill ha "hemliga" länken till den, hojta till så inboxar jag den!
Parnassia - *kramar om*