Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Förresten! Mugglan!! Grattis till den gladagubben!!!
Godnatt! Sovgott!
Förresten! Mugglan!! Grattis till den gladagubben!!!
Godnatt! Sovgott!
godmorgon!
freedaag!!!
Nenne: Min syrra gick upp typ 6kg sin första graviditet, så gissar att hon inte kan ha gått upp mycket runt v11! Själv gick jag upp tre kg på en vecka eller nått efter jag plusat! Fast sen gick jag ner något kg när jag började kräkas och insåg att jag inte behövde äta för två.. (runt vecka 9-10)..
Lappis: Fy vad jobbigt att ha det så! Fast kan på ngt sätt förstå tanken att hon inte vill vara elak.. Å andra sidan, hur schysst är det att hålla på så, det sårar juh också... Klokt av dig att försöka låta bli att tycka något i hennes kärklekstrassel!
Ego: Nej, jag tror inte att det finns någon chans att det återgår till normalt (med tanke på hur sjukdomen/symptomen varit tidigare).. Däremot så åker det lite upp och ner på "normala"/friska människor också, och jag tror att det runt jul var nere ännu lägre än nu, för då fick jag typ tio blåmärken på benen på en gång! Årstiderna i sig påverkar inte (vad jag vet) däremot så sjunker värdet om man har infektion (fast inte så mycket som det sjunkit nu).. Det gäller också oavsett om man är frisk eller sjuk (och med eller utan mjälte).. Så har jag fattat det iaf!
Nenne: Jag tyckte att jag inte hade särskilt stor mage alls (ens precis vid förlossningen) och tyckte att det var lite tråkigt att det knappt syntes lixom.. Sen ett tag efter han hade kommit ut tittade jag på den sista magbilden och magen var juh helt ENORM!
SÅ stor upplevde jag aldrig att den var!
Idag har A "ledigt" från inskolningen då inskolande fröken var ledig! Så vi är hemma och myser idag! Och det är nog inte helt fel, för det verkar som att han fått testa dagisbacillerna redan.. Han är snorig och hostig igen, så det är nog bra att han fick lite extra lång helg!
EA: Usch så spännande! Hoppas att budgivningen är "klar" nu så att ni får det!
Ego igen: Apropå min praktik så struntar jag i att krångla med det denna gången (barnen kommer jag juh mer än gärna tillbaka till) sen nästa praktik ska vi göra inom något annat än skolans sfär, så då blir det juh nytt, och sen lägger jag ner mer energi på det till gången därpå! Då finns inte den skolan som jag valde området för kvar..