• Ore

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Trevligt med bonus, Lappis!

Usch för krupp Cicci, hoppas Victor är bättre! Och att du har fått litet sömn...

KRAM till Parnassia. Om julbestyren känns jobbiga - kan du avstyra något?

koko, oupsie: Så det fanns! Vad glad jag blir, ska kolla om jag har något twilfit i trakten... Triumph kan jag nog kolla efter imorgon... TACK!

• Ore

MSW:Skönt att värdena inte var så dåliga, och hoppas att det bara är en tillfällig svacka...

• Ore

Haha, har köpt alla ingredienser för att baka lussekatter... Och inser att projektet faller på att det inte finns något utrymme i frysen att stoppa dem i

Jag kan nog inte sätta i mig alla på en gång (minns att sjukgymnasten sa att vetemjöl kunde göra mig mer förstoppad, och det får jag inte bli...!). Maken gillar inte saffran, så han skulle inte äta av dem heller...

Jaja, f¨år försöka planera litet "urätning" av frysen...

• Ore

Oj, inte en människa här Men ni verkar haft en väldigt rolig fredag, bland sillar och blygdisar och annat

Snorkis: Mina symptom "smög igång" litet enligt varannandagsprincipen eller så. Likaså när illamåendet försvann så hade jag det vissa dagar, men inte andra... Så för mig låter det helt normalt att det inte känns likadant varje dag.

PB: När du nu har fått sambon med på noterna, kommer ni få till det jättsnyggt med julpyntningen på huset!

Cicci: Trist med två sjuka småttingar

Liten: Luciafirandet låter toppentrevligt, vad sött det måste varit! (hmm, undrar om jag missat yngsta syskonbarnets luciafirande?)

Telis: Kul att fått husnycklarna!

koko: Kan se bilden av Conny på Maxi framför mig Tur att det "bara" blev sex diskborstar. Tror att min mor utvecklade en teknik för att lägga tillbaka saker från vagnen när vi var små

Vad var det mer jag skulle kommentera???

Litet trött idag, har varit på jobbet och hälsat på. Kändes nästan litet märkligt, samtidigt var det litet skönt att höra hur det gått med några grejer som jag jobbat med och som lämnades över till min vikarie för att slutföras Chefen tyckte att lillkillen hade strålande mötesdisciplin (bortsett från att vi kom till mötet nästan tio minuter för sent ) - han var exemplariskt tyst i alla fall. Något chefen tyckte att en del andra kunde ta efter...?

En fråga om nappflaskor, finns det någon som tar litet längre tid att dricka ur. Vi har Esskaflaska, och en knapp halvdeciliter i den sveper lillkillen på en minut eller så. Och vi tror att det ger honom litet ondöigt myckte magknip... Den här MAM-flaskan, är den bra?

• Ore

Vänner, Sweet: Aaaah, då ska jag kolla vad det är för napp jag har till den befintliga nappflaskan

Vänner: Både förrätt och efterrätt lät jättegott!

Angående lussefirande på dagis, så berättade en släkting till mig som jobbat på ett dagis, om en liten kille som kommit dit och varit HELT förtvivlad... Han ville vara lucia, men fick inte för sina föräldrar De hade bara skickat med en tomtedräkt, han ville ju ha ljus i håret och vara fin!!!

Jag hade LÄTT låtit honom vara lucia, om det var min son...

• Ore

PB: Åhhh, vad fint skrivet

Sweet: Ha en härlig semester!

Diskborstar: Aha, det är därför man ska göra som Conny och koko och handla massor med diskborstar

Ny napp til Esska-flaskan, eller en MaM Ultivent flaska står på inköpslistan, så får vi se om det hjälper mot litet magknip...

• Ore

Åh hjälp. redan tredje advent! Igår bakade jag lussekatter och gjorde pepparkaksdeg iaf, så litet julstämning börjar infinna sig...

Tinga: Kul att det blir snyggt med inredningen, hoppas på en bild till galleriet så småningom...

• Ore

Vi har också litet snö på marken Men bara så det är litet vitt, ingen idé att valla skidorna...

Angående tokbuskefrisering så hade jag tanken att ansa innan förlossning, men eftersom jag inte vågade ge mig på det själv blev det inte gjort. Kom inte ihåg att fråga maken om hjälp...
    Och uppanbarligen lyckades de sy ändå.

• Ore

koko: krya på dig! (Och hjälp vad mycket du hann med igår...)

Ego: Lillkillen ligger i selen och sover Visste att han skulle gilla den! (om vi bara kom förbi gallskriken när man skulle få på sig selen med honom i...)

Och så att ingen förfasas över att jag har en så pytteliten bebos i sele, så ska den funka även för nyfödingar www.edenbaby.se/catalog.php

• Ore

EA: Stretching har ju tyvärr ingen magisk effekt... Jag brukar gå till min kiropraktor/massör med liknande besvär. *försöker dra mig till minnes vad han sa när jag hade spända rumpmuskler* Hade jag för starka muskler i mage och framsida lår, eller för svaga? Den stretchövning som hjälpte bäst var att stå med benen i kors och fälla överkroppen ner mot golvet i stil "försöka nudda tårna"... Men det finns ju mer än en muskel i rumpan, du kanske inte är spänd i samma muskel som jag var...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter