• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Förresten Koko, vi vill ju få Iris vaccinerad snarast men idag finns bara två ställen kvar i hela kommunen som fortfarande har vaccin, visserligen råkar de vara barnläkarmottagningar båda två men den ena tar bara tidsbeställningar och har ingen telefontid på fredagar och den andra stänger ett och jag har ingen möjlighet att få hem Iris innan den tiden för nu är det lunchdags och sovdags på dagis. Får hoppas att det finns vaccin igen i nästa vecka.

• Fru E

*dags för möte*

kram på er så länge!

• Ore

BS: Vaccin verkar ju faktiskt komma in kontinuerligt, så det finns hopp om att det kommer mer nästa vecka...

EA: Märkligt att skiljas så snabbt efter bröllopet...? Om tjejen i fråga även drar sig undan så får man ju känslan av att hon inte mår bra av någon anledning, och drar sig undan. Eller ja, det finns ju mycket annat som det skulle kunna bero på förstås...

Frullan: Ja, det är beräknat idag!!! Men det verkar Pyret strunta i... Fast igår fick jag en rejäl aladåb som jag funderar på om det var slemproppen, eller del av den? Men å andra sidan så verkar det inte säga så jättemycket heller... Jaja, är väl bara att vänta och se...

• nennesjuttioåtta

Ore
    Oooooohhhh nu är det nära!!!!!

Am
    Lycka till med partajet! 30 pers, mamma mia...

koko
    stackars kissen! Undrar vad som hänt!

Tinga
    Hoppas det bara är en tillfällig dip och att ostbågarna åter blir populära!

Oms
    Hej, hej!!!!

Frullan
    hejsaaaaan!

FruL, dags för ÄP snart, va? Hur har det gått för dig?!?!??!

Gosnosen
    fy, det känns så bittert och tråkigt att det inte funkade den här gången (heller). Vad skönt att ni har en donator! Förstår EXAKT det här "sälja huset"-tankarna för det känns så himla meningslöst att sitta i ett fint hus och leka svenssonliv... Ta hand om varandra, du och maken och tillåt er vara längst ned på bottnen ett tag. KRAMAR!!!

September
    usch, vad sorgligt att magkänslan kan ha så rätt!

Det är verkligen helt otroligt vilket oflyt vi har i tråden. Många MA som inte ska vara så vanligt (väl?) och IVFer som inte funkar som statistiken talar för. Nu måste det väl ändå vända?!?!?

Ego
    fy farao vad jag känner mig sänkt idag. Jag ska börja med ÄL-tester på söndag och hoppas som satan att det ska ge utslag. Men tänk om det inte gör det... Dessutom har jag äntligen bokat in ett besök hos gyn för jag har haft lite ont i magen ända sen förra ivf'en. Inte alls så att jag haft jätteont men det har känts... konstigt. Så jag är rädd att det kanske är någon cysta eller myom (???) som ska ställa till det med FET. Skönt att det är helg så jag slipper sitta på jobbet och våndas, surfa på FL och få myrkryp i kroppen och ha tankar å att bara gå och dra något gammalt över mig.

• viktualia

Nenneskruttan!!!! *kramar om* Surfa på FL borde vara förbjudet, våndas på jobbet också och alltså hoppas jag att du har skojiga helgplaner som gör att du kommer att tänka på annat!!!!
    Mindhug

Själv är jag så sömnig att det är galet.. kan inte påstå att jag jobbar särskilt bra.. usch... Hade förvisso en intensiv dag på jobbet igår, men ändå... hm... så jag lullar vidare och försöker få liiiite vettigt gjort trots allt...

..om jag hade varit på jobbet hade det varit dags för AW ikväll.. men jag åker inte till jobbstaden enkom för det... och nu när jag ändå bara sitter här och gäspar så är det ju lika bra att hålla sig hemma...

:sleep:

• Tinga

Tack för kramar och pepp!

AM ? nä, det är verkligen inget kul när matproblem blir en konstant del av tillvaron. Hoppas att Hektor snart kommer på andra tankar!

Kängu ? du är så söt; du behöver inta alls oroa dig för att du skriver klumpigt, utan jag tycker att du alltid brukar skriva så kloka och fina inlägg. Logopeden vi går till har sagt att det brukar ta lika lång tid att bli av med sonden som den tid man har haft sond, så att det kommer bakslag är ju helt naturligt, även om det är skittrist. Imorse åt Piff hela sin portion, men till lunch fick vi sonda. Får väl se hur det går resten av dagen. Och vi vill absolut inte tvinga honom; det var därför vi satte sonden igen. Då vet vi att han får i sig den näring han behöver, utan att vi behöver bråka med honom.

Muggles ? vinshopping; vad innebär det? *nyfiken* Eller det är bara ett finare uttryck för att gå på bolaget?

Koko ? jag försöker också tänka så, att han ju faktiskt har kommit igång en gång och då kan han göra det igen, men när man har längtat så mycket efter framsteg blir det så himla tungt att ta sig igenom bakslagen, även om de delvis är förväntade.

FruLlan ? ser man det hela med maten i ett längre perspektiv så har det ju gått framåt, särskilt för Puff, men när bakslagen kommer är det ändå jobbigt att tänka på det som faktiskt är bra (även om det kanske är viktigast då ). T ex så framkallar Puff aldrig kräkningar längre när han äter (gjorde han ofta förr), det tar ca 20 min istället för 45 att ge honom en portion, han kan äta 8 månaders-puré med bitar i, han äter ostbågar (håller själv i maten och stoppar in den i munnen ? intresse för mat), så visst har det gått framåt.

Ore ? säger lycka till nu, för säkerhets skull, för man vet ju aldrig när Pyret väljer att titta ut!

Nenne ? stora kramen till dig också! Kanske inte så konstigt att depphålet öppnade upp sitt fula svarta gap igen nu när FET närmar sig; tankarna kring hela processen ni är inne i dyker säkert upp med mer kraft då. Men du brukar väl få utslag på ÄL-test så det borde ju funka den här månaden med. Hoppas att åtminstone din magkänsla gällande cysta eller myom är fel; du behöver inte mer elände. Har du haft sådana problem förut? Kram igen!

• nennesjuttioåtta

tack Vickan

skojiga helgplaner sa Bull!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Nej, eller jo jag har haft cysta förut men det enda som hänt då är ju att mensen blivit sen.

Hurra, ja det har ju faktiskt verkligen gått framåt för dem båda! Vad skönt att de inte kräks hela tiden iaf, även om jag förstår att det är öken med sond. Kram!

• viktualia

löste sömnigheten på samma sätt som när jag tentapluggade... jag gick just ett varv runt kvarteret. blev något piggare men ehum....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter