• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

mugglan - åhhh vad skönt att den nervpressen är över även om ni inte fick exakt det ni önskade.

snaily - låter helt underbart med snö och sol. Ska genast gå in på FB.

• muggles

Ja det är superskönt att det är påskrivet och klart. I natt låg jag faktiskt vaken i ca 2h för att jag var så frustrerad över att vår lgh gick för vad jag tycker var ett underpris. Men idag känner jag mig mkt nöjdare fast vi bara har fått 25 000 extra men det är känslan och principen liksom. Det lustiga är väl att två helt olika mäklare gjorde en sådan felbedömning att den var värd åtminstone 100 000 kr till. Men men... de var ju unga mäklarna och insåg inte det som vi heller inte insåg, att trafiken är störande om man är pensionär (varför då - de hör väl ändå dåligt?! )

• muggles

Nu är jag så inspirerad av den senaste lyckade förhandlingen att jag tog en vända till med den bank som vi vill ha huslånen hos och frågade om de kunde kontra den ränta vi har fått på vår nuvarande bank. Hehe... Det är ju riktigt kul!

• MSW

Hej!

Grattis mugglan till försäljningen! Och förhandlandet! Skönt också att det verkar som din kropp är tillbaka som vanligt igen ang syskon försök!

Oms: Hej hej!

Ego: Här är det fortsatt bättre, men har idag haft ont i huvudet istället, så fick ta panodil vid lunch, annars har jag klarat mig utan det under natten.. Nu verkar värken gå mot rätt håll.. Hade annars tänkt fördriva dagen med att komma fatt med skolan så vi kunde åka till IKEA i morn med gott samvete (om jag känner att jag orkar), men det har funkat så där när huvudet gjort ont!

Nu tänkte jag ta mig en promenad (har inte varit ute något idag än.......) och se om det ger lite energi att sitta en sväng till med plugget innan det är dags att börja med middagen!

Puss och kram på er!

• Telis

På dom bara, muggles! Det skadar aldrig att ställa bankerna mot varandra. Vi kom ner från en ränta på 4% på handpenningslånet och 1,40% på bolånet till ett helt räntefritt handpenningslån och 1,13% på bolånet genom att prata med olika banker.

• Lapinette

Vi ställde också flera banker mot varandra och tillslut blev det varken makens eller min bank för de var så himla tröga.

• muggles

1,13% Vi har hittills fått 1,36%... Men ni har ju mer i kontantinsats så ni hade kanske bättre förhandlingsläge...?

• Snorkfröken77

Snaily - Jag kan ta tanten nästa vecka om det innebär att du får ett plus!

• Snorkfröken77

(jag vill oxå ha ett men du har ju faktiskt försökt mkt längre så jag kan vänta en månad om du får ditt plus)

• Snorkfröken77

Men tyvärr fungerar det ju inte så annars hade jag glatt hoppat många månader för att Gosnosen, Nenne och Lappis skulle få sitt plus! *filosoferar*

Usch vad livet är orättvist ibland!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter