• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

Apropå Du ska bli pappa av han Dick, har läst lite i Uppdrag pappa (köpte den till maken när diskussioner om han överhuvudtaget ville försöka skaffa barn gick höga, slutade med att jag läste i den, inte maken...) och killarna där sågade den totalt pga att de tyckte att han var från ett annat årtionde, sådär pinsamt grabbig.

AM - Tack för länken, där ska jag genast in och snoka

Muggles - *håller tummarna för riktigt höga bud idag*

Muggles och Snaily - Vilken dag är ni på nu och vilken dag är BIM?

• Oms

Hej på er! vad kul att ni hälsade tillbaka

Tubbies *jag envisas med att kalla dig det sen dag 1* - hur lång tid har du kvar? mår du bra?

AM - japp, jag vet, har koll på dig med där, finns ju flera som BT:ar men gör man inga statusuppdateringar går jag inte in o kikar, är inte inne tillräckligt länge för det. 3-barnsmamma - hur e det? han e ju så söt lillprinsen!

Lappis - letar ni nytt boende igen? la ni inte ned det förut eller minsn jag fel nu?

Oupsie - ja du var nog smygläsare då, känner inte igen dig men om du känner igen mig har du nog varit smygläsare under en längre tid

• Lapinette

Låter skönt att bo i ett tråkigt hus byggt på 60-talet inne i stan men ändå på en liten återvändsgata ... ingen som spyr utanför vår port och så garage i huset . Senast igår kände jag att vi aldrig ska flytta (och jag som tittar på hus konstant). Kommer ju att ärva mammas sommarhus någon gång i framtiden och det kanske får räcka.

• Telis

Oupsie, jag tittar mest på gammalt Rörstrandporslin. Men mer specifikt så letar jag efter Rörstrands Kardinal (matservisdelar helst men kan offra mig på kaffe-/teservisdelar också) och Arthur Percys Röd Rubin från Gefle.

• Lapinette

Omsan - VI letar inte efter nytt boende utan JAG har tittat konstant sedan vi köpte vår lägenhet inne i stan för 3 år sedan.

• Snorkfröken77

AM - *nyfiken* Hur kommer det sig att porten och trappuppgången är ditt ansvar?

• Oms

AM - nu snurrar jag ihop det, jag menar FB:ar och inte BT;ar såklart... dessa förkortningar

Tubbies - ska ni flytta?? men ni som bodde så fint! större lgh eller villa?

• Telis

Oms, det är 10 veckor kvar och jag mår bra förutom att jag har ont i ryggen och sover därför lite halvdåligt. Men det finns ju såååå mycket värre saker så jag ska absolut inte klaga!

• Telis

Oms igen, ja vi ska flytta trots att vi bor så fint. *snyft* Ingen villa direkt men ett litet hus.

• Oms

Tubbies - Jo man får klaga även om det finns värre saker för värre saker finns det alltid. Men det är ingen tävlign och det är DIN verklighet så om du har ont i ryggen och sover dåligt påverkar det ju faktiskt dig i ditt jobb, samliv och välbefinnande och då får man klaga! Det är skitjobbigt att ha ont i ryggen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter