• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Omsan: nu har jag mer tid och himla kul att se dig här igen! Hur går det med din stora tjej och hennes väninneproblem, har det löst sig?

Jag har fått tant el iaf ngn slags spottings, def tant påväg iaf. Men det känns helt ok, jag är inte ens ledsen. Jag är fortfarande tacksam att allt verkar funka och att vi iaf kan försöka nu.

Vi har sålt lgh nu för 100 000 mindre än vi hade hoppats på (och fick en vinst på 10% av Telis . De som köpte var ett yngre par som jag tror kommer att uppskatta lgh precis lika mkt som vi gjorde så det kändes bra. En timme innan vi skulle skriva kontrakt dök det upp en budgivare till som höjde med 20 000 kr och då ville jag att kontraktsskrivarna skulle få kontra. Mäklaren var först inne på att inte göra dem förbannade genom att tvinga dem att kontra så tätt inpå kontraktsskrivning och menade att risken var att de blev förbannade och hoppade av hela köpet. Jag stod dock på mig och menade att om man är 5 min ifrån att skriva på så hoppar man inte av. JAg tyckte att mäklare fick jobba lite för sina pengar (fast jag sa det inte rätt ut till honom) och han lyckades få 25 000 kr extra, vilket var halva mäklaravgiften. Så det var det ju värt... De kanske blev lite chockade men samtidigt så kanske de blev ännu nöjdare över sitt köp när de märkte att ngn annan tyckte det var attraktivt. Det är ju lite köp/sälj-psykologi i det hela... Jag är iaf rätt stolt över mig själv att jag inte mesade utan stod på mig (maken var fegare).

• Oms

Nä hörni, tack för idag, det var kul att kika in o prata lite med er, jag ska nog försöka göra detta till en vana, nu minns jag ju hur kul det var

har vairt o handlat välling till lillskruttan (som för övrigt blir 2 år den 26 nov) och innan hon kommer hem ifrån dagis ska jag o stora tjejen (13 snart 14) kolla på en film som vi snorandes har lyckats hyra av våra underbara filmbutik

ha det gott allihopa och hoppas vi hörs o syns snart igen, tack för att ni tog er tid o pratade lite

kram!

• Telis

Bra att du stod på dig, muggles! Det är ju inga summor för dom som köper.

Vi tog också en liten rövare på slutet, vi frågade den budgivare som hade lagt det högsta budet om hon kunde gå upp lite till så att vi fick en siffra vi var nöjda med eller om vi skulle ha en visning till (som vi egentligen inte ville och inte trodde skulle leda till något). Det slutade med att köparen höjde sitt eget högsta bud och vi slapp visa lägenheten igen. Ibland måste man våga chansa lite.

• Oms

mugglan - attans att jag måste logga ut nu! men som sagt man får ta den lilla tid mn får med sin tonåring - tro det eller ej men när de kommer upp i den åldern så är det hej, finns det ngn mat? godnatt och väck mig halv 7 som man hör till vardags och då får man leta efter tid att kunna umgås på

DEt är bra på vänfronten, nya vänner sen hon började 7:an och några gamla har kommit tillbaka, ett himla omändrande hela tiden. vissa vänner bättre än andra men visst man är alltid rädd för att det ska bli som det varit förut så jag letar signaler konstant. just nu verkar det vara jättelugnt och hon är nöjd. skönt

kikar kankse in i kväll en sväng igen...

• muggles

AM: vad är "slagauktioner"? Och vad är "inropsuppdrag"? Tittar på en cool ph80-lampa... (jag tror jag är lampfetischist)

• Snorkfröken77

Bra jobbat muggles med försäljningen!

• snaily

Mugglan, bra jobbat att du stod på dig! Synd att det blev mindre än ni hoppats på, men det måste vara skönt att det är klart ändå!

Snorkis - du får ta tanten i början av nästa vecka om du vill, om jag slipper

Tillbaka från fantastisk skidutflykt - eller rättare sagt, vädret och naturen var fantastisk - klarblå himmel och strålande sol och gnistrande vit snö, till skillnad från här i byn som är täckt av ett dimlock och det är grått grått. Skidåkningen däremot gick kasst, ingen som helst kondition. Korven fick komma ut en sväng också och röjde i snön och hade jättekul. Bilder finns på fejjan.

Sen hade jag fått två hundtidningar och tidningen Turist med posten, så nu ska jag slänga mig i soffan och dricka te och läsa. Hoppas Korven kan göra ett undantag från sin benhårda princip att endast sova nattetid...

• Telis

Asplund-fåtöljen var skitsnygg! Den andra var lite väl spejsig för mig.

Muggles, GRATTIS förresten till försäljningen! Visst, synd att ni inte fick det ni hoppades men ändå skönt att ni inte gick back och att ni nu slipper den psykiska terror det är att försöka sälja en lägenhet! Nu kan ni koncenterera er på flytten till huset istället, det är mycket roligare.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter